Criza economică a schimbat modul în care românii îşi fac cumpărăturile online. Clienţii sunt mai atenţi, caută informaţii şi cercetează diferite teste înainte de a cumpăra ceva, iar argumentul preţului mic domină cel al brandului. Sunt informaţiile culese de o societate timişoreană care operează unul dintre cele mai importante magazine online din domeniul anvelopelor.
În comparație cu anul 2013, preferințele de a achiziționa produse s-au schimbat foarte mult pe parcursul ultimului an. Până anul trecut produsele unor mărci recunoscute se aflau în topul preferințelor cumpărătorilor online din România, în 2014 însă, aceste tendințe au cunoscut schimbări majore. Astfel, mărcile ieftine s-au aflat la mare căutare, trecând cu 36 % din vânzări pe primul loc în top, urmate de produsele de clasă medie, cu 29 %, și cele premium, cu 22 %.
Conform datelor colectate, există cinci categorii de clienți care cumpără online: 37 % dintre ei sunt cumpărători informați, care solicită date tehnice și au obiceiul de a consulta în prealabil teste și evaluări pe internet, pe locul doi ca procentaj, cu 23 %, urmează cei care caută recomandări de la consultanți, în timp ce 20 % din total sunt așa-numiții „smart shopper” care sunt interesați în primul rând de a cumpăra ieftin. Aceștia din urmă compară prețurile aceluiași produs prin intermediul unor motoare de căutare.
Cea de a patra categorie este cea a celor care cumpără doar produse de marcă. De asemenea, „Brand advocates” sunt cumpărătorii care caută și solicită o marcă anume. Ei reprezintă 9 % din total.
Cumpărătorii online rămân extrem de conservatori atunci când este vorba despre modul de plată a produselor comandate. Plata la livrare este modalitatea folosită în trei sferturi dintre comenzile lansate online. 73,2 % dintre cumpărătorii prin internet procedează astfel.
Citiți principiile noastre de moderare aici!