În primăvara acestui an, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a încercat relansarea programului Rabla Local prin care românii pot casa mașini vechi, în schimbul cărora să primească 3.000 de lei. Primăria Timișoara (PMT) s-a înscris în program la finalul lunii aprilie, iar acum a fost validată de AFM.
„În acest moment, este în curs de semnare contractul de delegare între Municipiul Timișoara și Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Prin contract, AFM va aloca suma de 11.280.000 lei, pentru casarea, radierea din circulație și radierea din evidențele fiscale a 4.700 de autovehicule uzate. În paralel cu semnarea contractului de delegare, specialiștii din cadrul Primăriei Timișoara pregătesc Procedura și Regulamentul intern de derulare a programului, care vor fi supuse aprobării Consiliului Local.”, spun cei de la PMT.
Din cei 3.000 de lei pe care cetățenii îi primesc pentru casarea și radierea unui autovehicul uzat, 600 de lei provin din fondurile proprii ale primăriei, iar 2.400 de lei reprezintă finanțarea alocată de AFM.
Etape
După semnarea contractului de delegare, AFM va publica anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru proprietarii de mașini uzate care vor să primească finanțare. Odată dat startul, persoanele fizice care doresc să solicite stimulentul de casare se vor putea înscrie AICI.
După finalizarea perioadei de înscriere a persoanelor fizice, AFM va comunica lista cu persoane fizice care s-au înscris în program, în limita bugetului prevăzut în contractul de delegare. Primăria, pe baza situației primite, va transmite notificări tuturor persoanelor înscrise în program. Prin această notificare, solicitanții stimulentului pentru casare vor primi modelul cererii privind acordarea stimulentului precum și documentele necesare a fi anexate acesteia în vederea verificării îndeplinirii condițiilor de eligibilitate.
Cererea de acordare a stimulentului de casare, însoțită de documentele justificative obligatorii care atestă îndeplinirea condițiilor de eligibilitate prevăzute, vor fi depuse online utilizând userul și parola alocate prin accesarea site-ului Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara (DFMT), secțiunea depunere declarații online, opțiunea Rabla Local PAS 1.
Pentru solicitanții care îndeplinesc condițiile de eligibilitate, se vor încheia contracte de finanțare între beneficiarul programului și Municipiul Timișoara. Doar după încheierea contractului se poate trece la etapele următoare: radierea și scoaterea mijlocului de transport uzat din evidența fiscală a Poliției, apoi transmiterea către DFMT a documentelor doveditoare. După finalizarea acestor etape, DFMT virează stimulentul de casare în contul bancar indicat de către beneficiarul finanțării.
Atenție! Cei care primesc finanțare vor fi monitorizați 3 ani, timp în care nu vor avea voie să își achiziționeze autovehicule sub Euro 5. În caz contrar, vor fi obligați să restituie stimulentul acordat.
Cine este eligibil
Solicitantul trebuie să fie o persoană fizică, cu domiciliul în Timișoara, și să dețină un autovehicul uzat în proprietate, înmatriculat pe numele său ori în coproprietate de cel puțin 5 ani și să nu aibă datorii restante către bugetul de stat și bugetul local.
NU sunt eligibile să acceseze această facilitate solicitanții care au beneficiat anterior de o finanțare prin alt Program de Rabla pentru aceeași mașină.
Autovehiculele trebuie să fie înregistrate în evidențele fiscale ale municipiului Timișoara și să aibă o vechime de cel puțin 15 ani de la anul fabricației. De asemenea, autoturismele în baza cărora se solicită stimulentul trebuie să aibă norma de poluare cel mult Euro 3.
Autovehiculele casate și predate la unități de specialitate autorizate din punct de vedere al mediului, înainte de data semnării contractului de finanțare, NU pot intra în program.
Mai multe informații despre programul „Rabla Local” pot fi accesate AICI.
Pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!