Un studiu referitor la puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populației în retail din cheltuielile totale, inflația și profitabilitatea spațiilor comerciale plasează România în topul european. Studiul a fost realizat în 32 de ţări europene, de cei de la GfK.
Potrivit acestuia, în 2017, fiecare cetățean din țările UE analizate a avut o putere medie de cumpărare de 16.436 euro. Aceasta echivalează cu o creştere nominală de 1,9% faţă de anul precedent. România, cu +7,8%, a înregistrat cel mai mare avans în ceea ce privește puterea de cumpărare. Puterea scăzută de cumpărare pe cap de locuitor în cazul românilor (4.556 euro) demonstrează menţinerea decalajului mare între țările Europei, în ceea ce privește bunăstarea populației.
Chiar dacă e în creștere, puterea de cumpărare în România este printre cele mai mici din Europa. Situația este asemănătoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Herțegovina, Macedonia și, parțial, Turcia.
Regiunile României unde puterea de cumpărare este mai ridicată față restul țării sunt: județele Cluj, Timiș, Alba, Sibiu, Brașov, Prahova, Argeș, Constanța și București. Județele care au înregistrat un mic salt față de anul trecut și au ajuns la nivelul județelor de mai sus în privința puterii de cumpărare sunt Arad, Hunedoara și Mureș.
România apare şi cu o evoluţie foarte bună a cifrei de afaceri, de 9,3%, dar nu e în top, aici creşterile fiind de câte două cifre în cazul celor mai de succes economii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!