Județul Timiș a devenit prima administrație din România care a aderat la Federația Europeană a Bicicliștilor, mai exact la rețeaua „Orașe și regiuni pentru cicliști”. Județul va beneficia de acum de schimb de experiență și consultare pentru promovarea mersului pe bicicletă, mai ales că aleșii locali pregătesc un plan pentru infrastructura velo în tot județul.
„Faptul că facem parte din Federația Europeană a Bicicliștilor ne pune în legătură cu ceea ce se întâmplă la nivel european în materie de infrastructură verde, cu bunele practici din alte orașe și regiuni europene și consultarea în domeniul velo, pe care le vom implementa și noi și vom participa la întrevederi cu membrii federației (…) Dau un exemplu simplu de bune practici pe care le putem adopta de la cei implicțai în organizație. În țările nordice, când este perioada ploioasă, mașinile de exemplu stau mai mult pe culoarea roșie pentru a acorda prioritate celor care circulă cu bicicleta”, spune Cristian Moș, vicepreședintele CJ Timiș.
Federația Europeană a Bicicliștilor (ECF) a fost fondată în anul 1983 la Copenhaga și are ca scop promovarea ciclismului și îmbunătățirea condițiilor de utilizare a acestui mijloc de transport în Europa. Este cea mai importantă organizație în acest domeniu. ECF are 69 de membri din peste 40 de țări și reunește cele mai puternice asociații de bicicliști. Obiectivul organizației este ca tot mai mulți oameni să meargă mai frecvent cu bicicleta, influențând politicile și bugetele în favoarea unei mai mari utilizări a bicicletelor. Toți membrii se reunesc în cadrul federației și fac schimb de experiență și consultare în domeniul ciclismului.
Rețeaua „Orașe și regiuni pentru Cicliști” este parte integrantă a Federației Europeană a Bicicliștilor destinată autorităților locale și regionale. Din acestă rețea face parte și Timișul.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XE o gluma, nu?
II vai si amar Timisoara ca si trafic de bicicleta, in majoritatea strazilor NU exista pista iar unde exista gasesti cretini care traverseaza pe ea, daca nu e pe trotuar o sa gasesti si masini parcate acolo.
Super! Piste trasate pe trotuare de o administratie tampita, unele piste chiar pe mijlocul trotuarului!!!!! Biciclisti , mult zis- mai degraba maimute circare pe 2 roti, care citcula ca niste cretini cu viteze si injurand pietonii de mama focului , mai ales pe pietonalele din centru unde desi e interzis, domnisoarele masculibne gonesc fara a fi deranjati de MILITA rumuna !
Avem de toate! Propun interzicere pietonului in Timisoara, ce ziceti? Si asa mai mult incurca… TRAIASCA BITZA! JOS PIETONUL!!!!!
-
Te strang chilotii?
-
Deci nu te deranjează mașinile care ocupă 80% din spațiul public și care ne sufocă pe toți, te deranjează bicicliștii. Te-ai gândit că poate și ei sunt oameni, care nu vor să moară călcați de tone de fier conduse de inapți?
-
Te-ai gandit ca pietonii nu vor sa fie calcati si agasati de biciclistii indisciplinati care sunt cu ochii in telefon si ies de pe pista? Mai vorbim dupa ce te loveste unul sau iti loveste copilul. Dar dupa cum scrii se vede ca esti un dintre ei…
-
nu. ei vor sa fie loviti de masini cum se intampla zilnic!
-
-
-
Prcis nici macar nu sti sa mergi pe bicicleta mai cocalar nascut in caruta🤪
-
Faptul ca femei cu copii merge zilnic la gradinita sau cumparaturi , copii merge la scala cu planse mici fiindca sunt interzise cele Mari.
-
poftim comentarii de biciclisti, asta e cultura!!!!
sa vedeti pe trotuar fara piste cum injura, Doamne Fereste!!!!Si vor drepturi maimutele circare!!!!!
Am stat 10 ani în Scoția (Glasgow și Edinburgh). Aici exista literalmente 0km pentru bicicliști. Felicitări Timișoarei
Iaca de la Copenhaga cum se face infrastructura, cu dedicatie pentru Mos, Frigz si dublul repetent penal, e de ajuns sa te uiti pe wikipedia daca nu poti ajunge acolo, trebuie doar sa nu mananci rahat :
Cycle tracks in Copenhagen are separated from car lanes by a 7–9-centimetre (2.8–3.5 in) high stone curb and the sidewalk by another 5–9-centimetre (0.16–0.30 ft) curb
E complicat sa separi biciclistii atat de masini cat si de pietoni? iar pentru biciclisti, e chiar asa greu sa mergi pe piste unidirectionale respectand sensul de mers?
-
Nu imi place fatalaul asta de Fritz dar aici nu ai dreptate. daca vrei sa acuzi pe careva pentru “pistele de bicicleta” trebuie sa te indrepti catre zeRobu deoarece el si administratia lui a tras dungile alea jenante pe trotuare pe care le-a denumit ulterior piste de biciclete.
-
Nu am acuzat pe actualii pentru porcariile ce exista deja (eventual doar pe biciclistii care nu respecta sagetile alea),
Ma scarbeste bla bla ul cu schimbul de bune practici, mimarea preocuparii, cand e evident ca trebuie separate pistele si de pietoni si de masini, dar la astia le mai trebuie schimb de bune e practici, altfel ei nu pot sa faca nimic. Da-o naibii, exista pe net tot felul de studii din tot felul de tari, sa ia macar ce e comun in toate: separare, latime pista, semnalizare corecta, marcaje pentru viraj stanga, loc in fata la semafor, loc unde sa legi bicicleta, respectarea legii de catre participantii la trafic dar si de primarie in ceea ce priveste atributiile de administrator al drumului.Si multi km de piste care sa conecteze principalele zone din oras.
Hai sa se faca ce e super evident, apoi la fineturi poti sa si faci schimb de bune practici si alte cele, altfel doar o sa se plimbe unii in “schimb de experienta” prin alte tari, si taraganeaza orice lucrare, ca trebuie vezi dom’le niste studii, niste discutii, niste comisii.
-
-
Asa ar fi corect, pistele delimitate cu bordura si de sosea, si de pietoni, dar unde gasesti spatiu pentru atatea piste si benzi? N-ai unde, trebuie sa desfiintezi din benzile pentru masini. Ia fa un sondaj, timisoreanul invartitor de volan care nu stie decat mai multe benzi si mai multe parcari, va accepta vreodata asa ceva? Nexam, ei vor America: facem mai multe benzi care se vor umple cu mai multe masini si tot acolo ajungem, la stat degeaba in trafic si la cresterea poluarii. Participativ si prin vot ti-ar demonstra populatia de soferi ca nu se doreste solutia europeana inteligenta, se doreste solutia americana care ne va duce direct cu capu-n zid.
Dar la federatia transportului in comun nu adera? Sa faca transportul in comun functional?
Dar la federatia pasajelor sub si supraterane nu adera ca sa faca pasaje sa descongestioneze traficul?
Dar la federatia parcarilor nu adera? Sa faca parcari
Dar la federatia educatiei traficului nu adera? Sa invete lumea sa nu mai mearga fiecare cu 1 masina daca nu are neaparata nevoie si sa invete participantii la trafic sa respecte regulile! Inclusiv biciclistii!
Si cel mai important rutiera nu adera la federatia aplicarii legii? Sa amendeze si biciclistii pentru ca fac cum ii taie capul pe sosele!!!
PS: da federatia asta a biciclistilor da si ea un ban pentru realizarea pistelor sau tot din impozitul posesorilor de autovehicule se fac investitiile???