Consilierul local PDL Ştefan Sandu a afirmat că un control efectuat de inspectorii Curţii de Conturi a relevat faptul că veniturile aduse de TimPark sunt cu 20-25 la sută mai mici decât cele aduse în trecut de defunctul TelPark. În opinia lor, s-a ajuns în această situaţie datorită insistenţelor primarului Nicolae Robu de a introduce un sistem de parcare experimental, bazat pe SMS, în loc să instaleze parcometre.
„Din păcate a fost nevoie de şase luni şi un control al Curţii de Conturi ca să se demonstreze ceea ce noi spuneam de mai multă vreme: că TimPark este un sistem care nu are nicio logică şi nu se bazează pe nevoile cetăţenilor. Au reuşit să transforme un sistem de parcare prost într-unul şi mai prost. Acum sunt nemulţumiţi şi cetăţenii şi este văduvit şi bugetul primăriei. Dl Robu ne-a făcut dinozauri tehnologici, dar iată că în practică experimentele nu îşi au locul. Să lase în pace timişorenii şi să aplice sisteme viabile, folosite peste tot în lume, pentru că nu este frumos să îţi baţi joc de cei care folosesc acest sistem”, a afirmat Sandu.
El a precizat că TimPark a ajuns aproape de faliment din cauza faptului că doar 20 la sută dintre şoferi sunt de bună credinţă şi plătesc 3 lei pe oră pentru a staţiona în centrul Timişoarei, iar restul nu plătesc nimic. Faptul că 80 la sută dintre şoferi nu plătesc nimic, iarăşi nu se datorează cetăţenilor, ci Primăriei Timişoara, care a introdus un sistem complicat de parcare, ce nu poate fi utilizat de către toată lumea.
„Nu este corect că oamenii de bună credinţă plătesc 3 lei pe oră, iar ceilalţi 80 la sută nu plătesc nimic. Ar trebui să fie un preţ mai mic, dar care să fie achitat de mai multă lume. (…) O parte din banii plătiţi acum se duce la companiile de telefonie mobilă. Şi nici măcar la toate. Şi nu putem obliga cetăţenii oraşului să îşi facă abonament la o anumită companie de telefonie mobilă. De aceea s-a decis ca străinii să nu plătească nimic. Iar companiile de telefonie mobilă, din informaţiile mele, percep un comision de circa 16 la sută (…)Suntem unicii din lume care am reuşit să ducem sistemul de parcări în faliment”, a mai declarat consilierul Ştefan Sandu.
În opinia lui, singura soluţie pentru rentabilizarea TimPark ar fi introducerea de parcometre, iniţial în zona centrală, iar apoi sistemul să fie extins în toată Timişoara. După calculele sale ar fi nevoie de circa 200 de parcometre doar în zona centrală, un parcometru urmând să deservească aproximativ 20 de locuri de parcare. Costul unui astfel de parcometru s-ar ridica la 4.000 de euro, însă după calculul democrat-liberalilor, investiţia s-ar putea amortiza într-un an.
În şedinţa de marţi după-amiaza, consilierii democrat-liberali vor cere executivului Primăriei Timişoara introducerea de parcometre, însă, ţinând cont că PDL reprezintă opoziţia în Consiliul Local, având doar cinci consilieri din 27, este puţin probabil ca sugestiile lor să treacă la vot.
[poll id=”52″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!