„Problema unei persoane care lucrează şi crează nu este să creeze, problema este să vândă produsul, asta am realizat eu. Nu este atât de greu să fie gata, cât este de greu să le vinzi. Evident că platformele care te ajută să le vinzi sunt binevenite, mai ales că sunt puţine care sunt receptive”, ne-a spus Maria Burnette. Maria este încrezătoare şi crede că se va schimba şi concepţia oamenilor legată de produsele pe care vor să le achiziţioneze. „Orice piaţa are un anumit ciclu şi o anumită evoluţie. E o evoluţie normală să se treacă de la marii retaileri la produse de nişă pentru că la un moment dat oamenii se satură de mii de produse, de atâta China, de acelaşi magazin la fiecare colţ al străzii şi o să înceapă normal să caute aşa ceva. Noi încă suntem la nivelul în care ne bucurăm de marii retaileri, trebuie să trecă perioada aceasta şi să se caute şi altceva. O să se ajungă şi acolo pentru că acesta este demersul internaţional”, ne-a mai spus Maria.
Tânăra realizeză ţinute în special pentru persoane care au peste 27 de ani, care lucrează şi care îşi pot permite să-şi achiziţioneze astfel de produse. Ea spune că cel mai mult îi place să realizeze rochiţe, pentru că i se par cele mai practice şi îşi caracterizează stilul ca fiind unul diafan. Preţul unei rochiţe realizate de ea porneşte de la 100 de lei şi poate ajunge până la 1000 de lei. Maria povesteşte că cel mai bine şi-a promovat produsele „din vorbă în vorbă”, dar acum a ales să-şi promoveze creaţiile şi online, în cadrul unui magazin care se ocupă cu vânzarea produselor realizate de tinerii designeri. „Marketingul online are o arie de curpindere mult mai mare şi niciodată nu se poate compara cu promovarea din vorbă în vorbă, dar promovarea din vorbă este mai sigură pentru că se bazează pe încredere şi în mediul online tot timpul există neîncredere, suspiciune”, ne-a spus Maria.
Acelaşi stil de promovare a produselor a fost folosit până acum şi de designerul Elena Puiu din Timişoara. Tânăra a devenit cunoscută în momentul în care a câştigat în anul 2009 concursul Culorile Toamnei, jurizat de Cătălin Botezatu. „Cei mai mulţi clienţi mi i-am câştigat prin recomandări. Cu cât avansezi cu atât câştigi mai mult. Încasările diferă în funcţie de perioade. În perioada săbătorilor de iarnă oamenii vin să îşi facă ţinute sau fac cadou şi atunci se câştigă mai bine. Vara se mai câştigă bine, pentru că sunt mai multe evenimente, ceremoniale, oscilează perioadele”, ne-a spus Elena.
La fel ca şi Maria şi Elena este una dintre tinerii designeri care a ales să îşi promoveze produsele în cadrul unui magazin online. „Majoritatea designerilor pe care îi avem pe site sunt tineri care de un an, doi, trei au ieşit de pe bancile facultăţii, încet şi-au creat clienţii lor. Există clienţi pentru partea de designeri, dar este o nişă, o nişă care trebuie atrasă şi încet, încet lumea îşi doreşte altceva, îşi doreşte lucruri de calitate, modele mai desosebite, materiale deosebite. A fost şi este greu şi încercăm să ne face cunoscuţi tocmai prin conceputul pe care îl aveam. Încercăm să batem produse şi site-uri care au produse de China, care au produse de Polonia, care nu au caliatea pe care o avem noi şi au preţuri mult mai mici”, ne-a spus Alina Culic, manager al unui magazin online lansat recent în Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!