Din cei 1.224 candidați înscriși din Timiș, doar 902 au susținut proba, dar o lucrare a fost anulată. Înainte de contestații, 430 de persoane au avut note peste 7, care permit titularizarea, mai exact 47,78%. După contestații, procentul a urcat puțin, la 48,95%, fiind 441 de note peste 7. Au rămas tot patru note de 10, candidații concurând pentru discipline precum: arte vizuale (educație plastică, educație vizuală, educație artistică), economie (educație antreprenorială, economie aplicată și educație socială, educație economico-financiară) și limba și literatura română.
Un interes mai mare a existat pentru disciplina educație fizică și sport. S-au înscris 112 candidați, dar doar 107 au susținut proba. Au fost 23 de note peste 7.
„La educatoare, limba română, 159 s-au înscris, 146 au intrat în competiție, 100 au luat note peste 7. Învățători-limba română, 115 au fost înscriși inițial, 108 au participat și 34 au luat note peste 7 (…) La matematică, 57 au fost înscriși, 56 au participat la competiție, 23 au luat note peste 7”, a spus joi inspectorul școlar județean al Timișului, Marin Popescu.
În Timiș sunt disponibile, pentru anul școlar 2021 – 2022, 3.331 de posturi: 167 cu normă întreagă, 766 de posturi complete, dar pe perioadă determinată, și 2.398 de posturi incomplete, tot pe perioadă determinată. Din cele 167 de posturi cu normă întreagă, 135 sunt în mediul urban și 32 în rural.
63 de posturi ocupate din cele 167
Din cele 167 de posturi titularizabile, s-au ocupat 63 la ședința de repartizare de miercuri, 4 august. Pentru unele posturi nu au existat suficienți candidați sau nu au avut avizul unității de învățământ particular.
„Nu s-au ocupat toate, deoarece multe posturi au fost la discipline unde nu au fost suficienți candidați. De exemplu, la educatoare limba germană au fost vreo 15 posturi, dar a fost un singur candidat care s-a prezentat, care a obținut peste 7 și atunci a optat în ședință. De asemenea, au mai fost posturi din învățământul vocațional, unde nu au fost candidați care să aibă specializarea pe disciplina respectivă, de asemenea foarte multe posturi au fost în învățământul particular. În învățământul particular, conform metodologiei, ocuparea unui post este condiționată atât de nota de minim 7, obținută la concurs, cât și de deținerea avizului unității de învățământ particular”, a spus Daniela Otu, inspector școlar pentru managementul resurselor umane.
Tot miercuri a avut loc și repartizarea pentru candidații care au avut în 2020-2021 statut de angajați pe perioadă de viabilitate a postului, o categorie aparte.
„Au fost 41 de cadre didactice care au avut statut de angajați pe perioadă de viabilitatea a postului și care obținând nota de minim 7 la concursul de titularizare, vor deveni titulari pe posturile respective, începând cu 1 septembrie 2021. Putem spune că, de la 1 septembrie, pe lângă cei 63 de titulari prin concurs, pe posturile titularizabile, îi mai avem și pe cei 41 de titulari care au avut inițial stat de angajați pe perioadă de viabilitate a postului”, a mai spus Daniela Otu.
Posturi pe perioadă determinată
Posturile care nu s-au ocupat, conform metodologiei, se transformă din data de 6 august, în posturi pe perioadă determinată, deci își pierd calitatea de posturi titularizabile și vor putea fi solicitate de candidați în ședințele ulterioare.
Următoarele ședințe se vor desfășura în 24-25 august, în această perioadă vor putea participa candidați care au obținut minim 7 la concursul de titularizare din 2021. Între 26-27 august vor fi ședințe de repartizare pentru candidații care au obținut între 5-7 la concursul din 2021 și candidații care nu s-au prezentat la concurs anul acesta, dar au note valabile din anii anteriori și și-au depus cereri de repartizare.
„Vom mai avea și concursul județean, care se va desfășura în luna septembrie, unde candidații care nu au participat la concursul din 21 iulie sau candidații care au obținut sub 5, vor putea din nou să participe și în ședințele care se vor desfășura în luna septembrie”, conchide Daniela Otu.
Pe aceeași temă:
Titularizare 2021, Timiș: cele mai solicitate posturi. Începe examenul!
Titularizare 2021, Timiș: cele mai solicitate posturi. Începe examenul!
Trimite articolul
XCifrele despre acest examen sint prezentate cosmetizat.
Rezultatele muncii acestei categorii de bugetari sint binecunoscute,promotii de zeci de ani de analfabeti mai mult sau mai putin functionali,pregatirea(vorba vine pregatire) in meserii care nu au nici o legatura cu piata muncii,rezultate proaste la examenele de capacitate si bacalaureat,indisciplina in rindul elevilor la cote maxime si care creste exponential,absente cu duiumul nesactionate,salarii foarte mari care nu sint acoperite de cunostiintele elevilor(vorba vine cunostiinte),tot felul de metode de a pastra numarul foarte mare de ,, cadre ,, ( clase cu foarte putini copii,copii inscrisi la scoala care nu se mai prezinta la cursuri,asa zise ore remediale,care se fac cum se fac,functionarea in continuare a unor scoli cu foarte putini elevi care ar trebui comasate,totul pentru a se pastra posturi de directori si directori adjuncti,si multe alte aspecte).
Si totul sub directa conducere a unei structuri anacronice si retrograde si in mare parte inutile denumita inspectorat scolar,cu personal excedentar,cu salarii foarte mari,urias de mari.
REZULTATELE,,VORBESTE,,.
-
In conditiile actuale din invatamant evident ca nu vin cei mai buni. Totusi, faptul ca aproape 50% au lyat note peste 7 e un lucru bun.
Posturile sunt publice, vizibile, cu ore si tot tacamul. Ce sa faca inspectoratul mai mult?
Decizia comasarilor, ca mult va doriti asta, este a municipalitatii.
Dar scrieti mult si rupt de realitate.-
Domnule Roko,daca dumneavoastra faceti parte dintr un sistem aflat in boala cronica fara tratament de vreo 25 de ani sa fiti sanatos si sa va luati in continuare salariul mult prea mare de la statul roman impreuna cu cei vreo 300 000 de angajati ai acestei gauri negre care scoate an de an ,, absolventi ,, .
Termenul ar fi altul in loc de absolventi in ghilimele s ar potrivi perfect ceva de genul a r……i,dar trebuie sa fim intotdeauna civilizati.
Parerea mea sincera este ca cu salariile din acest sistem sau macar cu 50 la suta din ele s ar putea face ceva mult mai util pentru tara aceasta,spitale si aparatura medicala si stagii de perfectionare pentru doctori in vestul Europei,de exemplu.
In modul cum decurg lucrurile azi si de ceva timp,posibil vreo 20 de ani daca nu mai bine, banii din acest sistem se cheltuie in mod inutil.
Numai si numai pentru al pastra in functiune,intr un mod mai mult decit ineficient.
Se tot incearca chiar al si mari prin tot felul de artificii ore remediale,scoala dupa ore,tot felul de inventii .
Si observ ca stati destul de slab la aritmetica de clasa a 2 a daca vi se pare ca 50 la suta au luat peste 7.
Mie mi se pare ca 430 raportat la 1224 sau daca vreti si la 902 nu se potriveste cu 50 la suta dar pentru sistemul din care va luati salariul destul de frumos sau chiar mult prea frumos merge si acest calcul.
La fiecare examen fie al elevilor fie al profesorilor cifrele sint cosmetizate sa dea bine.
Sau inscris 1224 de ,, profesori ,, au luat note peste 7 un numar de 430 .
Deci ceva in jur de 30 la suta sau chiar mai putin,eu nefiind asa bun la calcule,asa cum sinteti dumneavoastra.
Cit despre conditii ele nu ca sint bune sint extraordinare 18 ore de munca pe saptamina asta teoretic ca practic sint mult mai putine in foarte multe cazuri de ce , simplu pentru ca se chiuleste in masa,iar salariul pentru aceste 18 ore este foarte bun.
Sa nu bagati placa cum ca in rest se munceste la pregatitul orelor ca nu tine,nu este adevarat.
Plus ,, orele ,, online plus cele remediale vacante cit cuprinde salariul de merit etc .
Am avut ,, onoarea ,, sa fac parte din acest sistem pentru vreo 8 ani si cunosc situatia la amanunt.
Cuvintul care descrie perfect situatia poate chiar prea putin este ,, DE GROAZA ,,.
In marea majoritate a cazurilor nu conteaza clasa eu am avut de la clasa a 2 a la a 13 a ( din mai multe localitati si la oras si la sat si implicit la mai multe scoli,vreo 10 sau 12 ),nivelul de cunostiinte al elevilor este aproape nul si daca prin minune ar fi intr o clasa vreunul sau doi care ar vrea sa invete nu au nici o sansa din cauza celorlalti.
Bineinteles ca imi place sa cred ca pe undeva mai sint si exceptii.
Cit despre entitatea inutila denumita inspectorat scolar singura varianta plauzibila este desfiintarea eventual comasarea mai multor judete , macar vreo 6 la un inspectorat.
Pur si simplu nu au obiectul muncii.
Scolile ar trebui sa aiba autonomie deplina.
O varianta poate cea mai buna ar fi privatizarea in proportie de 90 la suta a invatamintului,macar clasele 5 – 12 .-
Privatizarea invatamantului spui? Si cam ce procent din populatie si ar permite costurile, undeva la 10%? Tu ai lucrat in invatamant? Probabil educatie fizica? Fereasca sfantu’ de asa cadre didactice, te-ar bate Spiru Haret cu catalogul pana ti-ai cere scuze pentru tampeniile pe care le scrii. Bine ca se faceau scoli in catune cu cativa copii si clase simultane, cand chiar eram o tara saraca, iar acum minunatul capitalism se vaita cate un rebut ca sunt salariile mari in invatamant. 18 ore fiindca nu se pregatesc lectiile? Poate tu nu ti le pregateai, asta nu inseamna ca toti sunt ca tine. Cat iti ia numai sa corectezi niste lucrari de control si teze daca ai 4 clase? Plan de lectie, pregatire laboratoare, dirigentie, pregatire din domeniu, pregatire din pedagogie si metodica, haosul manualelor alternative ce sa mai zic. Cat despre bani, daca sunt asa mari salariile, de ce nu se inghesuie aia suoercompetenti sa intre in invatamant? Cat sunt salariile in invatamant si dupa cat timp? Cat ia un debutant? Cum e in alte tari in Europa? Iar la privat cat ar fi salariile, mai mici, sau mai mari? Si din taxe s-ar imbuiba cativa “antreprenori” in educatie? Si am avea brusc cadre didactice competente si motivate? Du-te cu toata gasca voastra de dementi obsedati de privatizare unde a intarcat mutu’ iapa, vreti sa distrugeti tot? Asta e Romania Educata, o tara cu cat mai putini care isi permit sa faca scoala? Toti se vaita de calitatea invatamantului, dar avem cea mai mica alocare bugetara(procent din PIB) din Europa, si un prim ministru care considera ca invatamantul nu e o prioritate, desemnat de un presedinte fost profesor si inspector scolar. Ia spune-i si lu mutu din deal ceva de inspectorate. Uite rezultatul.
-
-