Noua abordare a realizării proiectelor de infrastructură rutieră, în regie proprie, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ar urma să ducă la o realizare mai facilă a acestora, spun reprezentanții companiei. Pe lista proiectelor de care ar urma să se ocupe Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara este inclusă şi continuarea variantei de ocolire sud a Timişoarei, cei 24 de kilometri care vor lega Calea Lugojului de Calea Şagului. Directorul DRDP Timişoara, Horaţiu Simion, a anunţat că aceasta va fi o lucrare dificilă, pe care „vom încerca să o ducem la bun sfârşit, este o lucrare foarte mare”.
Conform oficialului, problemele pornesc chiar de la documentaţia aferentă investiţiei. Mai precis, tot ce s-a făcut până acum în ceea ce priveşte papirologia va trebui refăcut…
„Lucrarea a fost proiectată în 2008 – 2009, reluată şi revizuită în 2010 – 2011. Aceste proiecte nu mai corespund la această oră, din cauza normativelor noi apărute, din punct de vedere al îmbrăcăminţilor rutiere, din punct de vedere al studiilor geologice, din punct de vedere al siguranţei rutiere. Aplicând aceste noi normative se impune o nouă revizie a acestei documentaţii. Aşa cum am promis, până la sfârşitul lunii, deci mai sunt trei zile,va fi urcată la ANAP documentaţia, în vederea validării şi scoaterii la licitaţie a acestei revizuiri, urmând ca după aceea să parcurgem toate fazele până la obţinerea indicatorilor. Dacă anul 2017 va fi rezervat în totalitate aprobării proiectului, în 2018 să poată să fie demarate lucrările, pe care noi am estimat, împreună cu domnul Homor, am putea să încercăm să le finalizăm în decembrie 2019. Spun să încercăm, pentru că sunt 24 de kilometri, o lucrare care valorează peste 80 de milioane de euro, sunt 12 poduri şi pasaje şi mai multe intersecţii la nivel, care tehnologic impun o durată de timp mai lungă de realizare”, a declarat Horaţiu Simion.
Articole pe aceeași temă:
Centura de ocolire sud a Timisoarei ar putea fi gata la sfarsitul anului 2019
Citiți principiile noastre de moderare aici!