Harta nu este una pentru navigaţie, dar este una extrem de utilă, mai ales celor pasionaţi de acest domeniu.
În cadrul acestei hărţi au fost reprezentate tronsoanele de autostradă date în exploatare ( prezentate cu culoare verde), care sunt în execuţie (cu culoare galbenă) sau deja planificate (portocaliu). Pe lângă acestea, au mai fost reprezentate alte 3 planificări de autostradă (gri), a căror execuţie nu este programată, dar este extrem de posibil să se realizeze într-un viitor apropiat. Pe lângă toate acestea, există o mulţime de alte planuri, dar deocamdată doar pe hârtie.
Harta este disponibilă la adresa enjoymaps.ro/autostrazile-din-romania-harta-interactiva/.
Sunt oferite detalii despre stadiul lucrării, valoarea investiţiei şi detaliile tehnice ale fiecărui tronson.
Cât ne costă şi cât vom putem merge pe autostradă de la vamă la Timişoara?
Teoretic, acum trebuia să putem merge pe autostradă de la Timişoara direct în vestul Europei. Dacă drumul Timişoara – Arad este gata, în realitate situaţia este diferită, cele două loturi dintre Arad şi Nădlac sunt în construcţie, situaţia lor a fost incertă mult timp.
Unul dintre aceste loturi este finalizat în proproţie destul de mare, de 85%, este vorba de Arad – Pecica. Cel de-al doilea, dintre Pecica şi graniţa cu Ungaria este într-o situaţie mult mai proastă. Aici constructor a fost societatea Romstrade, dar contractul a fost reziliat după ce constructorul nu şi-a făcut treaba, iar banii i-a folosit în alte scopuri. Primul tronson a fost ridicat de austriecii de la Alpine. Ei şi-au făcut treaba, dar ghinionul românilor a fost ca firma să dea faliment la nivel de grup şi să se retragă din proiect.
Câţi kilometri de autostradă sunt între Timişoara şi graniţa cu Ungaria? Tronsonul dintre capitala Banatului şi Arad are 32,25 de kilometri. Dacă la aceştia se adaugă şi bucata de centură de ocolire a Aradului rezultă o lucrare de 44,5 kilometri, la un cost estimat iniţial la 1,435 milioane de lei, fără TVA. De la intrarea în municipiul de pe Mureş se pleacă spre vamă, mai precis autostrada Arad – Nădlac. Aceasta are 38,9 kilometri, din care primul lot 16,7, iar lotul 2 22,2 kilometri. Valoarea totală a lucrării este de 914 milioane de lei, fără TVA. Deci avem în total de parcurs puţin peste 71 de kilmetri de autostradă. Aceasta teoretic, din cauză că intrarea pe autostradă dinspre Timişoara se realizează pe la Giarmata, deci mai punem un plus de 15 kilometri din oraş până la nod.
Deocamdată nu putem vorbi de drum direct spre Ungaria exclusiv pe autostradă, iar varianta Cenad rămâne viabilă. Să sperăm ca de anul viitor să putem utiliza şi noua rută.
Citiți principiile noastre de moderare aici!