„Transparența radicală e baza bunei guvernări, de aici pornim, pe asta construim”, spune primarul Timișoarei, care a deschis, de curând, prima ușă a „primăriei de sticlă” promisă încă din campania electorală. Este vorba despre un site dedicat, unde timișorenii vor putea vedea toate cheltuielile făcute de municipalitate și de instituțiile din subordine.
„Face parte din campania noastră pentru primăria de sticlă. Vom publica etapizat toate informațiile despre cum sunt cheltuiți banii orașului. Puteți, lunar, să aflați ce facturi s-au plătit, puteți, de exemplu, să aflați exact la școala copilului dumneavoastră ce plăți s-au făcut luna respectivă. Puteți să vedeți cât a costat o lucrare într-un cartier”, a declarat edilul-șef.
Deocamdată, varianta transparenta.primariatm.ro este incompletă, însă primarul spune că informațiile vor fi mereu actualizate.
„Momentan, găsiți acolo toate plățile făcute în luna februarie. Sperăm că prin acest demers vom crește nu doar accesul la informație publică, ci îi și stimulăm pe toți cei care cheltuiesc bani publici s-o facă astfel încât să nu trebuiască să ne fie rușine atunci când lumea știe pentru ce cheltuim banii publici”, a mai spus Dominic Fritz.
Pe ce s-au dus banii primăriei în februarie
De exemplu, în februarie, la nivelul administrației publice locale s-au cheltuit peste 65 de milioane de lei. Primăria Timișoara a avut cele mai mari facturi, în valoare totală de 51 de milioane de lei: 36,89 milioane lei – bunuri și servicii, 8,7 milioane lei – investiții, 2.055 lei – deplasări, 5,3 milioane de lei – cheltuieli de personal și 500 de lei – cheltuieli gospodărești.
Cheltuielile gospodărești sunt, potrivit aceleiași surse, „protocol tratații delegații”. Iar la deplasări au intrat biletele de avion Timișoara – București și retur, pe numele primarului Dominic Fritz și pe numele consilierului său personal Dana Lazăr. Iar la investiții intră facturile plătite de primărie către firmele contractate pentru diverse șantiere deschise din oraș.
Informațiile vor fi actualizate, potrivit PMT, lunar. Momentan, „datele colectate nu sunt complete, în sensul că listează doar sumele cheltuite de către direcțiile și birourile din cadrul primăriei, însă se lucrează acum și la transparentizarea licitațiilor și contractelor”.
Cheltuielile realizate de societățile din subordinea primăriei pot apărea pe site doar în urma unor hotărâri date de consiliile de administrație sau de adunările generale ale acționarilor. Primarul Dominic Fritz a transmis, printr-un comunicat de presă, că cere public CA-urilor societăților PMT să adopte măsurile necesare transparență. În caz contrar, hotărârea se va da în AGA fiecărei societăți.
Trimite articolul
XUn pas spre normalitate, insa daca romanii ne-au invatat ceva e ca plebeii nu vor fi multumiti cu nimic.
-
telefonul lui Fritul tau nu face poze si nu le poate incarca.
Bv Fritz .nu sunt fanul tau ,dar e un lucru binevenit daca va fi si actualizat la timp site ul .
La mai multe initiative pentru transparenta referitor la banul public .
ce rost are? Banii se fura absolut legal…la ce serveste “transparenta” asta? Toata chestia ma duce cu gandul la o intamplare de acum cativa ani din Canada…cand executia a 5-6 trepte exterioare a costat 65000 dolari canadieni, chipurile ca trebuie sa respecte toate criteriile privind siguranta, discutam de trepte late de 1.5m…deci nu va imaginati cine stie ce lucrare. Atunci un canadian nervos s-a dus la magazin, a cumparat materiale de 100 dolari si a facut treptele singur…si dupa cateva zile statul mafiot canadian a demolat lucrarea motivand ca-i “neconforma”…ca balustrada e nu stiu cum, ca inaltimea treptelor e asa…tot felul de scuze tampite.
Sau o alta chestie din NY…cand au constuit o buda publica cu vreo 1.5 milioane dolari cu ceva dah genu 3 pishoare si 5 chiuvete….si casele cu 5 dormitoare din zona costau $700.000.
Deci cand furturile sunt legalizate…ce rost mai are “transparenta”? Cu ce ma incalzeste cand vad cum se irosesc banii?
Redus personalul primariei cu 40%, desfiintata Politia Locala, privatizat transportul in comun…astea sunt masuri reale…nu grafica de pacanele….
-
mai dar ce iscusit esti, mai rar asa ceva.oamenii ca tine, oriunde ar merge in lumea asta raman la fel, nu se schimba niciodata.Nu mai bine ii lasi tu pe timisoreni cu ale lor si-ti vezi tu de canada si new york-ul tau?
JAWOLL, Domn Primar, insa poate continuati TRANSPARENTA și cu agenda ZILNICA de muncă, întâlniri si sarcini!! A ÎNTREGII echipe din conducerea Primariei (primari, viceprimari, CityManager, Secretar, Șefi de direcții importante) chiar și ȘEFULUI politiei Locale.
Că prea NU SE SIMTE NIMIC mișcându-se prin orașul parcă încremenit în timp, de la alegeri incoace !
Iar ca REMINDER, postați sus, mereu la vedere, LISTA CU PROMISIUNILE din CAMPANIE! (Precum o busolă…) Și Pe măsura indeplinirilor, mai tăiați din listă cîte una… 😁
Hai, cu spor MAXIM, și La treabă! Mein Freund! Dacă ai vrut la Primărie… Acu ești în slujba noastră! Cu respect ti-o spun!
Cam multi bani cheltuiti de Sport Club Municipal Timisoara
( vezi data 17.02.2021 – HAROLD PAM – MASA SPORTIVI NOV-DEC 2020 79.650,00 RON ) ~16.000 EUR pt. luna Noiembrie respectiv Decembrie )
11.02.2021 PREST SP DECEMBRIE PRESTATII SP BASCHET, HANDBAL, TENIS, RUGBY- DECEMBRIE
997.990,00 RON ~ 200.000 EUR
interesant…..
Hai ca nu ii rau deloc! 😌
vraja marii. astea sunt cheltuieli publicate?
Interesant
am intrat la nimereala
gradinita leneu – Verificare stingatoare – 357,00. cate stingatoare are o gradinita, nene?
aceeasi gradinita – Adi Com Soft Program contab – 714,00 – PE O LUNA. ba oameni, voi sunteti sanatosi la cap? dati 714 lei PE LUNA pe un soft de contabilitate?
altceva
Aquatim Apa rece – 544,69 ????????????????? O LUNA???? cand gradinitele au fost inchise? despre ce plm vorbim aici??
mi-e rau. cica avem deficit, avem nu stiu ce probleme in tara. si ce plm vad aici???
-
Comentati ca un bun roman specialist in toate . O gtadinita are 6-15 stingatoare functie de dimensiunea gradinitei . Acea verificare se face la 2 ani nu lunar . Softul se pateste lunar contractul cu acea firma este facut la nivel national . Gradinitele nu au fost inchise cu lacat in perioada asta . Personalul administrativ a venit in unitate inclusiv unele cadre didactice au facut online din unitati . Plus pentru buna functionare a instalatiilor sanitare acestea au fost pornite periodic . Posibil ca acea factura la Aquatim sa fie pe mai multe luni !! Ca multe unitati au o gramada de facturi neachitate la utilitati cu lunile din lipsa de fondurilor . Aceste sume aruncate pe un site si preluate in presa doar creeaza confuzie si comentarii aiurea a unor neavizati . Mai bine primaria ar da bani pentru intretinerea si modernizarea acestor unitati mai ales ca acuma nu au elevi in ele si se poate intervenii muuult mai usor . Dar cine ? Pseudo Directia Scoli Spitale ? Alo Fritz acolo cand faci curat ? Sau mai dureaza 2 ani pana se face auditul ?
-
Că vorbei de soft…am văzut în aceași luna facturi multiple pentru IT…de la 2 firme diferite. Alea cum le justifică? În mod normal trebuia să existe contract și să fie facturate lunar serviciile (o singură factură – o singură firmă)!
-
Sunt mai multe firme de IT care asigura servicii diferite de asistenta , programare etc Eu va invit pe astia asa de ingrijoratii de aceste cheltuieli sa ii cereti lui Fritz sa publice si facturile restante cu lunile de la utilitati pentru care se platesc o gramada de penalitati . Asta este un praf in ochi pentru fraieri….
-
Eu zic sa il intrebi pe nea Robu. Sigur stie sa-ti raspunda.
Felicitari pentru transparenta! E ceva ce nu s-ar fi intamplat niciodata in mandatele precedentilor. Binenteles ca haterii nu prea sunt in zona sa vada lucrurile pozitive. -
@Anonim: IT este vast. Nu aceasi firma iti face pagina web, softul de conta, administrarea retelei, respectiv instalarea de windows.
-
-
-
Da, asa este. Desi au fost inchise, nu am pomenit scoli care sa transmita ca au economisit cu apa, caldura sau curentul pe perioada cat copiii sunt la casele lor. Daca a auzit careva, chiar va rog sa ziceti. In schimb am auzit ca au cerut (in continuare) fonduri de la parinti. Apropo de aia cu gradinita.
A doua chestie – cheltuielile sunt publicate, cu veniturile nu e transparenta? Intreb, ca nu am navigat pe acolo sa vad. Numa intreb. Si au sectiune de comentarii? Macar sa dea lumea cu parerea, ca o baga sau nu in seama, aia e altceva. -
🙉👍👏👏🏆
-
@Tibi 200 Euro e super ieftin lunar pentru un soft corporate de conta. Exista licente muuult mai mari de atat. Ca doar nu folosesti Excel ca la buticul de la colt
Un oscior aruncat votanților pe care i-a vrăjit cu aplicațiile,digitalizarea și transparența.Transparenta și accesul la informația publica,o fantasma pe care toți credem ca o vedem dar când ne uitam mai bine a disparut.Eu,un cetățean cu studii superioare,fara vreo pregătirea în domeniul administrației publice susțin ca e o frectie la direcție,CU TOATA INFORMATIILE ASTEA tot nu știm cum se cheltuie banul public.Nu știm ca în factura de 500 de lei consumabile pentru birou, se afla și consumabilele pentru școală a fiicei sau fiului directorului grădiniței/școlii acesteia, ca din reparațiile de 30000 de lei și din ceea ce s-a pontat cu munca angajaților în facturi firma a trimis 5 angajați în loc de 6.Inca o chestie strălucitoare pe care ne-o arunca spritzi cel cu noțiuni vagi, în aceste vremuri de masiva contestare a capacităților sale și a puterii acestuia de decizie.Moment bun și-a ales,altfel cu ce s-ar războii fanii Mesiaului de Timișoara pe feisbuc, ar continua sa înjure doar persoanele ce nu sunt de acord cu felul în care isi îndeplinește mandatul…Ceea ce trebuie arătat cu adevărat sunt prejudiciile și dobânzile,penalitatile ale facturilor scadente neplătite, factura plus data efectivă a plății. În rest,haideti timișoreni sa ne bucurăm fără a realiza de fapt ca vedem doar ceea ce ne e permis sa vedem.Traiasca transparență în administrația publica,intr-o zi sper sa înteleg ce este aceasta noțiune aruncată în legislația română.
p.s: sa verificați cei 4 lei decontati la teatrul german, tichet de parcare.sunt fericit sa văd o asemenea transparență.
-
Relax BRO, e UN ÎNCEPUT! Nu exista Perfecțiune de la început! se poate modela pe parcurs. Tu continuă monitorizarea lor, ca faci bine ce faci👍
-
Adevarul e ca era mai bine inainte, cand nu numai ca nu stiai absolut nimic, dar nici nu sperai sa primesti vreo urma de tranparenta. Dar stai, ca tu nu aveai nevoie de asa ceva, ce zicea tatucu robu era lege!
Asta e ca si cand le arunci la niste fraieri cateva firimituri sa se certe de ce se cheltuie aia , de ce aialalata, deci sant tinuti ocupati , si tu-ti vezi mai departe de treaba
Omul sfinteste locul . Tot asa si la sate cat si la orase. Ma refeream la primari….Da cu puodul munci de la autogara cum ramane ca mult nu mai are si se dezintegreaza cad bucati din el pe masini . Sincer nu stii ce dra,,,u te-am ales ca primar ca nu se vede nimic . Macar Robu te facea din papagal ..cu vorba.. dar cate ceva tot mai reusea sa faca .Voi nimic . Eu ce vad de la colegi , prieteni ca vor sa vada o schimbare proiecte incepute nu doar pe hartie . De ce la Oradea se poate face lucruri de calitate si la Timisoara ….? Ca e primarul Psd -ist sau de ce ?
Ce joaca Fritz! Sa puna facturile de achizitie sa stim si noi cu cat cumpara cimentul, cheresteaua, becurile, steagurile. Alta smecherie ! Si trebuia sa faca asta din prima zi….nu e mare smecherie sa fotografieze factura si sa o bage pe site, facebook .Ne duce Fritz cu zaharelul./
Wow, ne ajuta mult. Scrieți și de cate ori mergeți la wc. Ne trebuie dezvoltare, nu transparenta
Urmăriți cheltuielile de la teatrul maghiar pentru “îmbrăcăminte”
FRITZ daca era dupa mine erai de mult destituit din functie.
Ai noroc ca mai sunt naivi care cred in tine.
Esti la fel de rau ca Iohanis presedintele care facea trafic de copii iar dosarul lui misterios a disparut.
-
Noroc ca nu e dupa tine fraiere!
🙈🙉👏👏👏👍👍👍🥇🥇🥇
Nu va mai amintiți când fosta administrație cumpara in 2019 coșuri de gunoi din UK cu 615€ bucata ? Oare atâta costau acele coșuri sau cineva a băgat bani in buzunar? De ce sa cumperi așa coșuri și sa nu ai gurile de canal la nivel cu asfaltul sau sa maturi străzile mai des (nu mai zic de spălat) .Bani nu se fura de acolo direct(delapidare) doar prin atribuirea de de licitații către cineva care întoarce o parte din sume in buzunarele celor care au ajutat și care pentru un serviciu sau un produs care are un preț “umflat” folosește materiale ieftine sau face lucrări de mântuială sa rămână cu cat mai mulți bani după ce plătește toate taxele(atribuire licitație). Mai ales dacă sunt fonduri europene și nu ma refer la primărie aici !! Ar trebui investigat dacă acele firme care câștiga licitațiile fac exact ce scrie in caietul de sarcini și folosesc materiale la prețuri reale !!!
Daca ești un privat și ai o firma sunt oameni plătiți care sa te ardă la cea mai mica greșeală fiscală a ta ( ANAF ) sau chiar dacă ești persoana fizica și ai făcut niște bani la negru pentru care nu plătești taxe oamenii aceia nu dorm și pana la urma tot te depistează! Exact așa ar trebui sa se facă și cu banii publici sa fie cineva sa verifice aceste institutiii la sânge dar pe ei ii interesează sa nu ii fure cineva la banii primiți de la populație nu la ce fac ei după cu acei bani și dacă cheltuirea lor e doar fictivă!!!
-
Exista, se numeste Curtea de conturi. Dar nu-ti fa prea mari sperante. E condusa de unul numit de Dragnea. Care l-a inlocuit pe Vacaroiu.
Primarul afirmă că organigrama va fi redusă iar serviciile aparatului executiv vor fi restructurate, estimând o economie anuală de 20 de milioane de lei la capitolul salarii. DRAGII BUGETARII DIN PRIMARIA TIMISOARA NU VA SPERIATI CA NU ESTE VORBA DE TIMISOARA ESTE VORBA DE PRIMARIA ARAD.PRIMARIA TIMISOARA MAI FACE ANGAJARI SI NU REDUCERE DE PERSONAL ESTE STRATEGIA NOULUI PRIMAR FRITZ
-
Ok ! Sa zicem ca ești un director nou intr-o companie de producție mica cu 5 angajați și vrei sa te dezvolți, ce faci? Dai afara 2 angajați din start sa reduci cheltuielile sau te informezi in prima faza dacă cei 5 angajați își fac treaba la capacitate maxima și dacă nu , ii înlocuiești și dacă dezvoltarea înseamnă sa faci mai mult profit doar angajând mai mulți oameni pentru alte noi oportunități de a face profit atunci trebuie sa angajezi mai mult personal! O companie mica nu poate face profit ca și o companie care are 1000 de angajați! Dacă reduci personalul din instituție doar de dragul de a reduce cheltuielile cum te mai dezvolți??? ce faci cu acei bani pe care ii obții ??? Nu e mai bine sa te dezvolți prin eficientizare muncii și prin noi oportunități de mărire a producției chiar dacă implica mai mult personal ? In cazul primăriei dacă pana acum nu se verifica calitatea lucrarlor publice( capace canal la nivel cu asfaltul, curățenie oraș) și nu faci o înlocuire pentru ca dacă orașul arată așa sigur acel om nu este eficient! Dar trebuie înlocuit nu redus postul!!!!
De ce nu face nimeni protest ca sunt taxe prea mari in România ca dacă primești salariu 1 leu statul îți ia aproximativ 50% taxe pe salariu. Acel 1 leu mai valorează practic 50 de bani iar dacă vrei sa mai cumperi ceva cu acel leu plătești alte taxe la stat TVA 9-19% și accize ( Tigari, combustibil) Cat valorează produsul pe care îl cumperi defapt și câți bani din 1 leu merg la stat???? Ești obligat sa plătești impozit dacă deții o masina sau o locuința de ce ???? Practic plătești impozit un fel de abonament ca ai locuința amplasată pe o strada care trebuie întreținută de stat sa poți circula dar uneori acea strada e murdara plină de gropi fără iluminat și nu a venit nimeni de ani de zile sa facă vreo Reparatie pentru ca nu sunt bani !!!! De ce sa plătești acest abonament??? Strada a fost făcută tot din banii de taxe și practic dacă nu mai vine nimeni sa o întrețină tu de ce ai mai plati impozit ???? Dacă ai abonament la telefonie și nu ai mai putea folosii Internetul l-ai mai plati? De ce într-un oraș in care nu mai sunt locuri la ATI nu se mai achiziționează paturi de ATI sa se poată rezolva problema !!!! Unde sunt banii pentru linile de producție măști ? Unde sunt echipamentele care nu se găseau la început de pandemie acum se pot achiziționa de ce nu se face asta ??????????
Transparentizare va fi atunci cand vad descrise produsele sau serviciile receptionate pentru aceste plati.
Iau un exemplu la intamplare: IATAN EXPERT SRL a incasat 9.000 lei. Nu stiu daca este corect, subevaluat, supraevaluat, daca nu stiu ce a furnizat IATAN de banii astia. Daca stiu si ce a facut de banii astia, chiar este transparentizare, pentru ca se pot face comparatii cu produsele si serviciile altor furnizori. Asta ar fi transparentizare pe bune! Deocamdata pare praf in ochi!
Mie imi place aceasta initiativa! Chiar daca nu imediat, hotomanii vor iesi la lumina prin aceasta transparenta.
Poate nu toti, dar marii capusari sigur vor fi observati.
In acest fel vom avea de castigat cu totii.
Pe cand si la CJT un astfel de demers ?