Executivul a decis că declaraţia unică privind plata impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale se va putea depune, pe format de hârtie, doar până la 1 iulie 2011, am aflat de la Direcţia de Finanţe Timiş.
Cel puţin deocamdată, contribuabilii vor mai putea utiliza şi varianta veche a declaraţiilor, cea pe hârtie. Ministerul a stabilit că va exista o perioadă tranzitorie, până la 1 iulie 2011, dată până la care declaraţia mai poate fi depusă şi în format pe hârtie, semnat şi ştampilat. Acestea vor putea fi depuse la sediile Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la Administraţiile Finanţelor Publice locale sau la unul din ghişeele acreditate de la Ministerului Finanţelor. După finalizarea acestei perioade tranzitorii declaraţia se va putea depune lunar doar prin mijloace electronice.
Deja a fost aprobat şi modelul, conţinutul şi modalitatea de depunere şi gestionare a declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate.
Declaraţia 112, cea mai importantă
Desigur, cea mai importantă declaraţie va fi, din luna ianuarie, cea având codul 112. Este vorba de declaraţia unică, care a fost introdusă de la 1 ianuarie 2011, aceasta va înlocui toate formularele ce trebuiau depuse de angajatori la Finanţe, Şomaj şi Pensii. Forma noii declaraţii a fost publicată în Monitorul Oficial, în ultima zi din anul 2010. Firmele şi persoanele fizice care au angajaţi vor depune, începând din acest an, o declaraţie unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa persoanelor asigurate. Formularul 112 va fi depus online, prin intermediul portalului e-România, începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere până la 25 februarie 2011. Prin excepţie de la regulă, această declaraţie va putea fi depusă şi pe suport de hârtie încă o jumătate de an, până la 1 iulie 2011.
Angajatorii nu vor avea, cel puţin la început, prea multe motive de bucurie. Noul formular este destul de complicat. Instrucţiunile detaliate de completare sunt oferite în Monitorul Oficial Partea I, Nr. 897 din 31 decembrie 2010, dar şi pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) la adresa www.anaf.ro. Declaraţia se completează şi se validează cu ajutorul programelor de asistenţă furnizate gratuit de Fisc şi care pot fi descărcate tot de pe site-ul instituţiei. Pentru a putea transmite electronic noul model al declaraţiei utilizatorul va trebui să deţină un certificat de semnătură electronică, cu ajutorul acestuia va putea să intre în sistem şi să semneze aceste declaraţii.
M. Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!