Târgul de Paște va avea loc anul acesta în perioada 16 aprilie – 4 mai. Un consilier local din Timișoara, Ramona Olteanu, a cerut informații despre organizarea evenimentului, așa că cei care se ocupă ca totul să fie bine, mai exact reprezentanții Casei de Cultură a Timișoarei, au pregătit o notă de fundamentare, în baza bugetelor folosite în anii precedenți.
Aleșii municipali au alocat, în ședința de marți, suma necesară organizării ediției de anul acesta a târgului – 200.000 de lei, adică aproape 45.000 de euro, bani prevăzuți în Agenda culturală a orașului pe 2016.
Marea surpriză? Casa de Cultură dă 15.000 de lei, din bani publici, unei persoane care face „consultanță în marketing și publicitate”. Asta înseamnă peste 3.300 de euro.
„Marcarea sărbătorilor pascale, crearea unei atmosfere adecvate acestei sărbători prin prezența produselor tradiționale: iepuraș, ouă colorate, pasca și cozonacul, și nu în ultimul rând, desigur, cadourile de sezon pe care cetățenii Timișoarei, și nu numai, le pot achiziționa cu ocazia Târgului, cadouri pe care să le oferim celor dragi. Târgul de Paște, ajuns în acest an la de-a IX-a ediție, va transforma platoul pietonal din Piața Victoriei, dar și strada pietonală Mărășești într-un cadru feeric adecvat Sărbătorilor Pascale. Pe platoul din fața Operei va fi amplasat, și în acest an, un cuib uriaș cu ouă colorate și iepurași de decor. S-a renunțat la iepurașii adevărați, mascotele sărbătorii vor fi de asemenea prezente spre încântarea celor mici. Produsele tradiționale, cum ar fi ouăle încondeiate, cozonacul sau pasca, vor fi expuse și vor putea fi achiziționate de la comercianții care vor avea standuri deschise pe toată perioada de desfășurare a târgului. Diferite manifestări artistice vor fi organizate pentru a încânta timișorenii, dar și pentru turiștii Timișoarei”, se arată în nota de fundamentare semnată de Pavel Dehelean, directorul Casei de Cultură a orașului.
Potrivit notei de fundamentare, pentru desfășurarea evenimentului sunt necesare mai multe cheltuieli. Materialele costă 20.000 de lei în total, Casa de Cultură urmând să plătească, conform bugetelor din anii precedenți, firma SC Electronik BDK pentru cabluri electrice, becuri, baterii, prelungitoare, mufe speak-on, becuri, neon și pentru alimentarea cu energie electrică a manifestării, dar și firma SC Electric Umi Construct pentru materiale, cabluri pentru branșamente, siguranțe, tablouri electrice pentru căsuțe.
7.000 de euro pentru Cuibul cu ouă
Cuibul cu ouă costă 30.000 de lei, adică aproape 7.000 de euro, banii fiind încasați de SC Larisuk Build SRL, pentru „realizare construcții ornamentale pascale Cuib de ouă”, care mai primește încă 20.000 de lei pentru montarea și demontarea ornamentelor pascale, dar și 10.000 de lei pentru confecționarea ornamentelor decorative.
Deși Primăria Timișoara are o Direcție de Comunicare cu zeci de persoane angajate și își face singură publicitate la evenimente, Direcția de Cultură a Timișoarei, aflată în subordinea primăriei, plătește 15.000 de lei pentru „consultanță în marketing și publicitate”, către Monica Daniela Marin, se arată în nota de fundamentare. Deci, peste 3.300 de euro unei persoane pentru marketing și publicitate.
Aceasta, deși toate căsuțele amplasate la Târgul de Paște se închiriază prin primărie, comercianții urmând să-și depună dosarele la sediul primăriei pentru a putea ocupa o căsuță, pentru care fiecare vânzător în parte scoate bani frumoși din buzunar.
Alți 40.000 de lei din cei 200.000 plătiți din bugetul orașului se duc la firma SC HP Dinamic SRL, pentru montare și demontare panouri, iar pentru branșarea și debranșarea curentului electric se plătesc 40.000 de lei, firmei SC Electric UMI Construct. SC Catsound SRL încasează 15.000 de lei pentru sonorizare, lumini și efectele de lumini de pe scenă, iar Ansamblul Timișul primește 15.000 de lei să îi încânte pe timișoreni.
Acestea fiind spuse, ar trebui să ne așteptăm ca ediția din 2016 a Târgului de Paște să fie una spectaculoasă, ținând cont că municipalitatea, prin Casa de Cultură, plătește peste 3.300 de euro unei persoane care să se ocupe de marketing și publicitate. E drept, conform bugetelor din anii trecuți. Târgul de Paște ajunge anul acesta la cea de-a noua ediție.
Alte articole pe aceeași temă:
S-a deschis Targul de Pasti in centrul Timisoarei
Targul de Pasti din Timisoara, anul acesta fara iepurasi
Citiți principiile noastre de moderare aici!