„Dorința Teatrului German este să crească adresabilitatea spectacolelor sale și să atragă un nou public, nevorbitor de limbă română sau germană. Eforturile noastre merg în direcția internaționalizării teatrului timișorean în vederea unei mai bune percepții a culturii locale și naționale, demers vital în perioada următoare, care este premergătoare anului în care Timișoara va deține titlul de Capitală Culturală Europeană.
Teatrul trebuie să depășească barierele de limbă și să se adreseze atât celor pasionați, cât și publicului ocazional, dar și celor care încă, din diferite motive, nu beneficiat de stimulentul necesar pentru a intra într-o sală de spectacole”, spun reprezentanții Teatrului German de Stat Timişoara.
De acum, toate spectacolele Teatrului German, vechi sau noi, vor beneficia și de traducere în limba engleză. Vor începe chiar cu două producții care se vor juca în următoarea săptămână – „Jurnal de România. Timișoara” și „Leonce și Lena”.
„Jurnal de România. Timișoara” este un proiect multidisciplinar, ce reunește filmul, fotografia și teatru. Își propune să fie, „printr-o serie de confesiuni necenzurate și nemijlocite, o oglindă sinceră a relațiilor interumane, influențate decisiv de mediul urban, dar și un îndemn la implicare socială și comunitară”. Următorul spectacol are loc pe 6 februarie, de la ora 19:30.
„Leonce și Lena” este următorul spectacol la care sunteți așteptați. Va fi jucat atât în 10, cât și în 13 februarie, de la ora 19:30. Bilete de AICI.
„Multă vreme «Leonce și Lena», comedia melancolică despre doi tineri care nu-și găsesc locul, a fost considerată ca eșuată. I se reproșa lipsa de acțiune și absența unei construcții clasice. Faptul că cineva avea dificultăți cu sine însăși precum cele enunțate de Leonce – «Oh, dacă cineva ar reuși să fi altul. Doar pentru un minut.» -, oboseala față de lume, care pe cei doi protagoniști îi face să fie ființe sufletește înrudite, veneau în contradicție cu imaginea existentă despre chipul uman de atunci. Leonce și Lena sunt doi străini într-o lume irațională, în care doar ironia și autoironia mai puteau oferi o consolare. Melancolia lor provine din lipsa iluziilor și din refuzul viziunilor idealizante. Cu întrebări referitoare la identitate și la sensul vieții, cu percepția grotescă pe care o proiectează asupra clasei politice, Büchner de fapt a fost cu mult înaintea vremurilor sale. Doar moartea prematură l-a împiedicat să devină un Shakespeare al literaturii germane”, transmit reprezentanții Teatrului German de Stat Timişoara.
Biletele pot fi achiziționate de AICI.
Citiți principiile noastre de moderare aici!