Pe Centura Timișoara Nord vor apărea parapete. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara și Inspectoratul de Poliție Județean au luat această decizie încă de anii trecuți, pentru că există câteva puncte în care se întâmplă frecvent accidente. De marți, 23 aprilie, a început și montarea lor.
„Conform datelor IPJ Timiș, în perioada 2018 – 2023, pe cei 12,6 km ai centurii Municipiului Timișoara, au fost 20 de accidente rutiere soldate cu victime omenești, în urma cărora au decedat trei persoane, nouă persoane au fost rănite grav și alte 32 de persoane au fost rănite ușor. Printre cauzele generatoare ale accidentelor s-a evidențiat depășirea neregulamentară și neacordarea de prioritate vehiculelor care au acest drept în intersecțiile cu căile de acces adiacente centurii ocolitoare.
Acest sector de drum este considerat cu risc rutier din cauza numărului mare de accidente cu victime înregistrate pe doar 12,6 km”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Trafic alternativ
Lucrările de amplasare a parapetului vor începe dinspre comuna Dumbrăvița spre sensul giratoriu cu drumul comunal spre localitatea Covaci, și va continua pe toată centura în funcție de mobilizarea antreprenorului contractat pentru această lucrare de siguranță a circulației.
De altfel, anul trecut, când s-a desfășurat proiectul de așternere a covorului asfaltic, s-a aplicat și marcaj de linie dublă continuă, fiind lăsat spațiu și pentru amplasarea ulterioară a parapetului de beton.
„Pe durata lucrărilor de montare a prefabricatelor, traficul rutier se va desfășura alternativ, în ambele sensuri, pe banda aferentă sensului deschis circulației, fiind dirijat de piloți de trafic”, mai precizează reprezentanții DRDP Timișoara.
Trimite articolul
XCand are loc un accident, ia foc vreo masina sau se defecteaza un camion sau tir, atunci sa vedem cum vor ajunge autoutilitarele pompierilor si ambulantei acolo. Se va bloca traficul pana la remediere. Totul pentru ca faci mai multi bani punand parapeti, decat desenand doua benzi in loc de una.
-
E foarte lata banda + marginea. Intra doua autospeciale de pompieri una langa alta.
Cauti nod in papura degeaba.
Riscul il genereaza chiar analfabetii care proiecteaza si administtreaza astfel de sectoare, cu latime mare dar cu carosabil ingust inghesuit la axa drumului! Asa ca e o invitatie pentru tampiti sa se ciocneasca frontal!
O prostie, asa se desfinteaza de fapt centura care nu mai are nici un rost. Doua grupe de prosti s-au consultat si a iesit o tampenie, Atat se poate la noi.
-
Se desfiinteaza doar pentru cei care considera ca centura este egal cu loc de depasit pe linie continua, intors si facut stanga-dreapta dupa bunul plac.
Adica pentru cei obisnuiti cu drumul de pamant din satul natal.
-
dap, asta mai lipsea, “oraseni” versus “nascuti la sat”.
dezbina si stapaneste… -
Omule, se vede ca mergi pe centura din an in Paste. Daca nimeresti dupa un utilaj sau betoniera, mai bine o iei prin oras, ajungi mai repede. Erau multe linii drepte cu vizibilitate, se putea depasi in siguranta.
-
sau zgarcit la juma de metru de banda , erau 2 benzi pe mers , era perfect
se intampla accidente pentru ca e o mizerie cu 2 benzi in care nu poti depasii regulamentar o masina/TIR care merge cu 40km/h, sau pe cinva defect pe margine si nebunii forteaza intarea pe contrasens
chiar daca era loc de inca o banda nu s-a facut se putea face linistit Drum 2+1 alternativ si era perfect si loc de circulati si depasit…dar mai bine pui parapeti de beton si dai vina ca nu se poate circula in siguranta pe o mizerie de centura cu 2 benzi si imposibilitate de depasire
-
Bine spus.de când s-au desenat acele marcaje cât o banda de circulație pe mijlocul drumului m-am întrebat oare ce minte luminată a putut face asta?însă e mai ușor sa marchezi o banda decât două.
Dupa razboi multi viteji se-mbata.
Musiu robu, propune asezarea parapetilor perpendicular pe axa drumului pentru organizarea alergarii cu obstacole spre fotoliul de primar – secundar.
S-a rezolvat problema cu ștau la Dumbrăvița pe DJ691 după lărgire și nu se poate fără ștau la Dumbrăvița, în urma acestor măsuri geniale ștaul se va muta pe DNCT.