Proiectul „Treceri de pietoni mai sigure!” este unul din cele opt proiecte câștigătoare ale campaniei de bugetare participativă lansate de Primăria Municipiului Timișoara în 2022. Acesta presupune, după cum sugerează și numele, realizarea mai multor treceri de pietoni în zonele propuse de inițiatorii proiectului respectiv.
Ideea a fost a lui Andrei Cătălin Sava. Mai exact, acesta a propus „înălțarea trecerilor de pietoni la nivelul trotuarelor, fără a aduce modificări ulterioare infrastructurii actuale și introducerea iluminatului ecologic al trecerilor de pietoni pe timp de noapte pe str. Gavril Musicescu, de la intersecția cu Calea Martirilor 1989 și până la intersecția cu str. Vasile Zbegan”. Proiectul a intrat în faza de execuție, o parte a lucrărilor a fost deja efectuată, iar în zilele următoare vor fi realizate și altele, în intersecția str. Gavril Musicescu – str. Toșca – str. Alexandru Rogojan și în intersecția str. Gavril Musicescu – str. Preot Alexandru Balaș.
Calendarul devierilor
Lucrările vor fi executate în două etape. În prima, între 8 mai (ora 08:30) și 12 mai (ora 7:00), se va lucra în intersecția str. Gavril Musicescu – str. Tosca – str. Alexandru Rogojan. Aici, traficul va fi deviat pe rutele:
- Calea Urseni spre Calea Martirilor: str. Intrarea Georges Bizet – str. Vasile Voiculescu – str. Stoica – str. Mureș – str. Preot Alexandru Balaș – str. Gavril Musicescu;
- Calea Martirilor spre Calea Urseni: str. Preot Alexandru Balaș – str. Mureș – str. Tosca – str. Vasile Voiculescu – str. Georges Bizet – str. Gavril Musicescu.
Ulterior, în perioada 12 mai (ora 08:00) și 16 mai (ora 07.00) se va lucra în intersecția str. Gavril Musicescu – str. Preot Alexandru Balaș. Pentru acest traseu, traficul va fi deviat pe rutele:
- Calea Urseni – Calea Martirilor: str. Tosca – str. Mureș – str. Mircea Neamțu – str. Gavril Musicescu;
- Calea Martirilor – Calea Urseni: str. Mircea Neamțu – str. Mureș – str. Tosca – str. Gavril Musicescu.
„Rutele pentru redirecționarea traficului vor fi semnalizate corespunzător. O primă etapă a proiectului a fost deja implementată, prin suprailuminarea trecerilor de pietoni de pe tronsoanele de stradă prevăzute pentru amenajare. Creșterea siguranței pentru pietoni este unul din obiectivele prioritare ale administrației locale și o cerință exprimată de timișoreni, prin voturile acordate acestei tematici, în cadrul campaniei de bugetare participativă”, țin să menționeze reprezentanții primăriei.
Bugetarea participativă a Primăriei Timișoara
Timișoara are proiect de bugetare participativă începând din 2022, fiind intitulat „Timișoara decide!”. La prima ediție, în urma selecției care a durat câteva luni, au fost alese opt proiecte câștigătoare, cărora le-a fost împărțită egal suma de 3,2 milioane de lei. Pe lângă „Treceri de pietoni mai sigure!”, au mai fost alese și următoarele: „Vizibilitatea mijloacelor de transport în comun aflate pe traseu”, „Toalete publice în parcuri”, „Îmbunătățirea calității pistelor de biciclete”, „Laboratorul digital”, „Păduri urbane miniaturale”, „Hub Educațional Comunitar Incluziv Școală-Familie-Comunitate” și „Dotarea școlilor din Timișoara cu dulăpioare pentru elevi”.
Inițiativa „Timișoara decide” a fost reluată și în 2023, cu buget mărit, până la 4,2 milioane de lei.
În prezent, acesta se află în faza de depunere a proiectelor, care se va finaliza pe 15 mai. Ulterior, timp de o săptămână, va avea loc analiza acestora, iar apoi urmează încă o săptămână pentru contestații. În iunie va începe și votul efectiv. Până la momentul redactării acestui articol, au fost depuse 52 de proiecte, cele mai multe la categoria „Orașul verde”, în număr de 16. Sunt câte nouă și la categoriile „Orașul mobil”, „Orașul comunităților” și „Alt domeniu”. La „Orașul relaxat” sunt șapte, iar la Orașul digital” numai două. Lista completă poate fi consultată, în timp real, AICI.
Trimite articolul
XAcest Andrei Cătălin Sava știe ce implică ridicarea trecerii la nivelul trotuarelor? Nu-i dorim să aștepte o salvare la capătul unei străzi cu astfel de treceri. Sunt destui idioți care opresc pe loc la trecerile cu liniile de tramvai și se crează ambuteiaje. Sper să mă înșel, deși…
-
Vorbesti doar de dreagul de a vorbii pentru ca esti suparat ca nu mai poti alerga masina prin zona.
In Germania e plin de ele in multe localitati si nu se plange nimeni ca ar fii o problema cu salvarile saualte vehicule de interventie.
Sunt chiar foarte bine venite aceste treceri!
Da mareste timpul petrecut in trafic, dar creste siguranta rutiera mai ales pentru pietoni.
Mai bine sa pleci mai repede de acasa sa nu te grabesti si sa ajungi fara incidente rutiere. Insa romanul e grabit la volan.