„Traficul rutier de pe strada Gării va fi închis pe tronsonul cuprins între bucla de întoarcere troleibuze și strada Nufăr, din cauza lucrărilor ce vor fi demarate la Pasajul Solventul, în intervalul 21.02.2022 – august 2023. În aceste condiții, troleibuzele de pe liniile 13 si 18 vor folosi ca stație de capăt de linie stația «Gheorghe Barițiu», iar stațiile «Gelu» și «Solventul» vor fi suspendate pe perioada lucrărilor”, transmit reprezentanții STPT.
Se va închide traficul rutier și pe str. Ludwig van Beethoven
Și Primăria Municipiului Timișoara anunță că se va închide traficul rutier pe str. Gării, „între km 0+000 – 0+216”, începând cu data de 21 februarie, ora 10, până în luna august 2023.
„De asemenea, pentru executarea lucrărilor de reparații la suprafața carosabilã, Primăria Municipiului Timișoara anunță că se va închide traficul rutier pe str. Ludwig van Beethoven, pe tronsonul cuprins între bd. Mihai Eminescu și bd. C.D. Loga, începând din data de 21.02.2022 (ora 07,00) până în data de 28.02.2022.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat conducătorilor auto și recomandăm pe cât posibil evitarea zonei de lucrări”, transmit cei de la PMT.
- S1, S2 și S3 vor circula deviat pe bulevardul C.D. Loga – bulevardul Revoluției din 1989 (întoarce la intersecția cu strada Nicu Filipescu) – bulevardul Revoluției din 1989 – bulevardul M. Eminescu, după care circulă pe traseul normal;
- S10 va circula deviat pe bulevardul C.D. Loga – bulevardul Revoluției din 1989 (întoarce la intersecția cu Nicu Filipescu) – bulevarul Revoluției din 1989, după care circulă pe traseul normal.
Despre Pasajul Solventul se discută încă de pe vremea administrației Ciuhandu, iar pe vremea lui Nicolae Robu s-a reușit actualizarea studiului de fezabilitate și semnarea contractului de proiectare și execuție – în septembrie 2020, chiar înainte de alegerile locale. Atunci s-a dat și ordin de începere și timp de șase luni ar fi trebuit să se lucreze la proiectare. La proiectul tehnic s-a lucrat însă mai bine de un an, după ce administrația Fritz a cerut și modificări.
În prima jumătate a anului vor fi efectuate de activitățile de relocare a utilităților, groapa urmând a fi săpată în mai-iunie. Viceprimarul și-a exprimat unele rezerve pe care le are cu privire la devotamentul constructorului pentru proiect.
„Aici vă zic sincer că am niște emoții cu constructorul, pentru că nu pare la fel de motivat ca Primăria să execute lucrarea și uneori noi suntem cei care tragem de el mai mult decât trage el de lucrare. O sa îl ținem din scurt, o sa îl supraveghem cât mai des și o să sperăm ca își face treaba”, afirma Lațcău.
Pasajul Solventul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și va fi construit în continuarea străzii Bogdăneștilor, aflată acum în șantier pentru modernizare. Pasajul va avea o lungime totală de 87,10 metri, va avea linii de tramvai, trotuare și piste de biciclete și va trece pe sub zece linii de cale ferată. Ar urma să fie continuat cu un pod peste Bega care va asigura apoi legătura cu str. Gării, planul fiind să fie închis Inelul IV de circulație pe partea de vest a orașului.
Pasajul Solventul ar urma să coste 132,2 milioane de lei, echivalentul a 26,7 milioane de euro, iar primăria vrea ca 127 de milioane să vină prin Programul „Anghel Saligny”. Doar construcțiile și montajul costă 114,5 milioane de lei, conform devizului actualizat.
De construirea Pasajului Solventul se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA (22,5 milioane de euro). Totul trebuie să fie gata în 26 luni, iar contractul, vă reamintim, a fost semnat în septembrie 2020.
Pe aceeași temă:
Au început lucrările pe marile șantiere ale Timișoarei. O intersecție majoră va fi închisă
În sfârșit pot începe lucrările la Pasajul Solventul. Primăria Timișoara a predat amplasamentul
Trimite articolul
XCine a reorganizat linia 13 e clar mare specialist. In loc sa o lase cum era sau sa o indrepte spre alte puncte de interes in est sau sud, se alatura altor linii spre gara facand un semicerc. Multe linii merg complet inutil spre gara cand ar putea fi optimizate intre puncte reale de interes…
Latcau tace pe tema lucrarii din strada Ludwig van Beethoven. Urmeaza scoaterea pietrei cubice si inlocuirea aceteia cu asfalt in zona veche a orasului? Societatea civila, respectiv timisorenii nu ar trebui sa cunoasca acest lucru? Unde e transparenta “de sticla”? OAR Timis a reactionat in cazul fostului primar legat de scoaterea pietrei cubice in zona Elisabetin, acum tac! Accepta si inlocuirea pietrei cubice cu piatra naturala la muzeul de tramvaie. Sunt orase la vest de Timisoara care isi readuc la starea initiala strazile din zona istorica pavate cu piatra cubica. Se lucreaza in stilul vechii administratii desi s-au laudat ca-s diferiti.
Da e greu să puneți o hartă să vedem mai bine ce trebuie ocolit ?