Autorităţile locale au decis să închidă complet circulaţia rutieră, începând de luni dimineaţa, pe toate relaţiile de mers, în zona Michelangelo – Piaţa Leonardo da Vinci, pentru a putea avansa cu lucrările la viitorul pasaj rutier subteran care va fi construit pe relaţia bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan şi reabilitarea Podului Michelangelo.
„Din păcate, cerându-ne scuze conducătorilor auto pentru disconfortul creat, singura soluţie tehnică pe care o avem la îndemână în acest moment pentru executarea lucrărilor în timpul pe care ni-l propunem la pasajul Michelangelo este închiderea totală a circulaţiei. Acest lucru este datorat pe de o parte problemelor legate de Podul Michelangelo, care nu se poate reabilita decât prin ridicarea completă pentru că e vorba de o placă unitară acolo şi practic trebuie să fie închis total circulaţiei auto, pe de altă parte, datorită ritmului susţinut şi a lucrului de 24 de ore din 24 la partea de foraj, foraj care trebuie să continue şi în zona dinspre Universitatea de Vest, împreună cu devierea reţelelor, ceea ce implică imposibilitatea ca în această perioadă să asigurăm trasee prin zona şantierului de la Michelangelo”, explica viceprimarul Dan Diaconu în urmă cu câteva zile.
Reprezentanţii primăriei au prezentat şi câteva trasee alternative pentru şoferi, pentru a evita blocajele în trafic.
Astfel, pe relaţia Nord-Sud, traseele alternative propuse de autorităţile locale sunt:
– varianta 1: Piaţa I.C. Brătianu – bd. 20 Decembrie – bd. C.D. Loga – bd. Regele Ferdinand – bd. Vasile Pârvan – str. Traian Lalescu – str. Ioan Curea – str. Ion Vidu – str. Cluj.
Strada Ion Vidu şi-a modificat sensul de la strada Traian Lalescu spre strada Cluj. Accesul pe strada Cluj a fost interzis pe relaţia bulevardul Eroilor – Piaţa Leonardo da Vinci.
– varianta 2: bd. Revoluţiei – str. Pestalozzi – str. Ofcea – str. Daliei – bd. Eroilor – str. Guttenberg – str. Cerna – str. Diaconu Coressi (str. Dr. Aurel Păunescu-Podeanu) – bd. Sudului.
Pe relaţia Sud-Nord, traseele alternative propuse sunt:
– varianta 1: strada nou creată la capătul bd. Sudului – str. Diaconu Coressi – str. Cerna – str. Guttenberg – str. Nicolinţ – str. Mioriţa – str. Mehadia – str. C. Sălceanu – str. Cuvin – str. Pestalozzi.
– varianta 2: se menţine relaţia Al. Sportivilor – str. Socrate – str. Delfinului – bd. Corneliu Coposu – str. Pestalozzi.
Relaţiile Est-Vest şi Vest-Est se vor realiza pe bulevardul Eroilor de Tisa, care era blocat luni dimineață, maşinile stând bară la bară.
Tot pentru fluidizarea traficului, autorităţile locale au decis să permită accesul auto în Piaţa Traian în această perioadă.
Închiderea completă a circulaţiei în zona de la Termal nu este o bucurie nici pentru călătorii RATT, pentru că au fost date peste cap şi traseele mai multor mijloace de transport în comun. De luni au fost instituite noi rute pentru troleibuzele de pe liniile 15 și 16, respectiv autobuzele E2, E3, E7, M44 şi 22. Linia 19 de troleibuz a fost suspendată.
Cât timp va sta închisă complet circulaţia în zona Michelangelo? Conducerea primăriei anunţă că până în toamnă, până în 15 septembrie, când ar urma să se găsească soluţii pentru redeschiderea parţială a circulaţiei.
Lucrările la noul pasaj rutier subteran şi reabilitarea Podului Michelangelo, un proiect pe fonduri europene, ar trebui să fie gata în vara anului 2014, potrivit autorităţilor locale. Reprezentanţii Primăriei Timişoara spun că lucrările sunt în grafic.
UPDATE. Primarul Nicolae Robu spune că este normal să apară perturbări atunci când se realizează o lucrare de o asemenea anvergură, că şi alţii au procedat la fel şi că doar cei… „reduşi la minte” nu înţeleg asta.
„Da, avem trafic închis pentru că vrem să facem un subpasaj în zona Michelangelo. Şi aşa cum şi-au închis traficul în zonele unde au avut mari şantiere şi nemţii, şi americanii, şi coreeni, dacă tot am fost în Coreea de Sud, aşa închidem şi noi românii, timişorenii. Ce ne tot mirăm atâta de lucrurile acestea? Sunt cele mai fireşti lucruri care se întâmplă. Când vrei să schimbi lucrurile, când vrei să faci o modernizare radicală într-un oraş, trebuie să treci printr-o perioadă în care ai tulburări, ai perturbări. Numai un om redus la minte nu înţelege asta! Or timişorenii sunt oameni cu mintea deschisă, sunt oameni care îşi cunosc binele şi care înţeleg lucrurile. Noi, în loc să ne bucurăm că avem o mare lucrare în desfăşurare venim toată ziua să spunem că s-a închis circulaţia în zonă. Eu nu cred că timişorenii îşi doresc să ne prindă anul 3000 cu oraşul în starea în care este. Eu cred că timişorenii îşi doresc să avem cât mai multe lucrări, care să se desfăşoare într-un timp cât mai scurt (…) Cred că ne-am săturat cu toţii, de ani de zile, să ne petrecem foarte multă vreme în trafic, în ambuteiaje interminabile, să respirăm aerul poluat datorită gazelor de eşapament, şi că ne dorim cu toţii condiţii la cu totul şi cu totul alt nivel. Or pentru asta trebuie să şi suportăm o perioadă”, a declarat, luni, Robu.
Mai mult, reprezentanţii municipalităţii spun că au speranţe că lucrările la Complexul Rutier Michelangelo pot fi finalizate înainte de termen, chiar dacă au apărut deja „elemente neprevăzute”.
„Ce ar fi de neacceptat ar fi ca lucrările să dureze mult mai mult decât este firesc să dureze. La Michelangelo deocamdată suntem în grafic, se lucrează şi ziua şi noaptea acolo (…) şi sperăm ca lucrarea să fie terminată chiar înainte de termenul contractual. Însă important este să respectăm contractele. De multe ori apar elemente neprevăzute (…) Nu se putea şti că va fi nevoie să ridicăm podul la vreo trei metri înălţime pentru a se face lucrări de consolidare. S-a aflat asta cu certitudine – sigur era o ipoteză că se va ajunge aici, dar nu se ştia dinainte – abia în momentul în care s-a spart acolo, s-a ajuns la acele structuri de rezistenţă şi ele au putut să fie investigate cu mijloacele specifice. Sunt o mulţime de lucruri. Credeţi că-i simplu? Cel mai simplu este să faci proiecte (…) Apar o mulţime de elemente neprevăzute, dincolo de faptul că apare o perturbare a vieţii oraşului”, a adăugat Robu.
Primarul dă asigurări că va interveni atunci când va constata că pe şantierele din oraş nu se lucrează în ritmul dorit şi că va fi „necruţător”. Aceste intervenţii nu se referă însă la penalizarea firmelor care trag chiulul.
„Aţi văzut că atunci când am constatat că nu se lucrează în ritmul care trebuie am găsit soluţii. Am trimis tineri liberali, studenţi, nestudenţi, cu tableta, să filmeze, am pus presiune pe cei care lucrează, voi monta camere video, voi face tot ce trebuie astfel încât lucrările se decurgă în grafic”, a mai explicat Robu.
În ceea ce priveşte modul în care este semnalizată închiderea circulaţiei în zona Michelangelo, având în vedere că luni dimineaţă erau doar nişte indicatoare prin care şoferii erau direcţionaţi către anumite străzi, către traseele alternative practic, autorităţile locale spun că de-abia a început organizarea şi că va fi totul „semnalizat ca la carte”.
Aşa cum am anunţat, închiderea completă a circulaţiei în zona Michelangelo presupune şi devieri de trasee în cazul mai multor mijloace de transport în comun, troleibuze şi autobuze. Deşi măsurile au fost anunţate de către oficialii municipalităţii încă de săptămâna trecută, de miercuri, iar autorităţile plănuiau asta încă de dinainte, luni, în ziua în care s-a blocat efectiv traficul se lucra încă la restrângerea insulei cu dale şi palmieri din faţa Colegiului MIU, astfel încât vehiculele RATT să poată trece prin sensul giratoriu, pentru că spaţiul era prea îngust. Operaţiunea a început încă de acum câteva zile…
Citiți principiile noastre de moderare aici!