În jurul orei 11:00 erau cozi kilometrice pe ambele sensuri de mers pe ruta Timişoara – Moşniţa. Unii şoferii s-au dat jos din maşini să vadă ce se întâmplă, de ce nu înaintează, iar alţii au preferat să meargă pe contrasens cât au putut ca să ajungă mai în faţă… „Misterul” a fost dezlegat când au ajuns la trecerea de cale ferată-problemă şi au văzut că este decopertată porţiunea de drum până la şine şi se lucrează.
Dacă la finele săptămânii trecute, când s-a intervenit la liniile de cale ferată, circulaţia a fost deviată prin zonele laterale şi s-a mai putut trece, acum traficul a fost complet blocat când pe o bandă, când pe alta. Circulaţia a fost paralizată.
Iar situaţia a persistat şi în cursul după-amiezii, când am fost sesizaţi cu privire la modul în care se circulă pe drumul Timişoara – Moşniţa şi ritmul în care se lucrează acolo de o şoferiţă nemulţumită că a petrecut mai bine de o oră la coadă, chiar dacă poliţiştii dirijează circulaţia, în condiţiile în care nu există o altă rută pentru a evita zona respectivă…
De ce nu s-a putut interveni noaptea, având în vedere că este vorba de o porţiune scurtă de drum? Oficialii Primăriei Timişoara spun că ar fi fost… prea scump, că nu le pot impune firmelor cu care au contracte să-şi programeze astfel lucrările şi că nu peste tot sunt întrunite condiţiile pentru a se putea lucra pe întuneric.
„O zi, două zile, va fi greu, după care oamenii scapă de necazurile avute acolo de atâta amar de vreme. S-a lucrat aşa cum s-a putut lucra. Noi nu putem să obligăm firmele să lucreze după programul pe care îl dorim noi. În raport cu unele firme am reuşit să facem o mobilizare, inclusiv noaptea, inclusiv sâmbătă şi duminica, în raport cu altele nu putem, pentru că depinde şi de contractele de muncă pe care le au firmele cu propriii angajaţi. Muncitorii nu vin să lucreze când li se cere dacă nu au un contract de muncă prin care să fie obligaţi să facă asta, respectiv dacă nu sunt plătiţi la alt tarif în timpul nopţii. E mai complicat… Noi ne-am dori să se lucreze peste tot zi şi noapte (…) Se poate pune această condiţie în caietul de sarcini (n.r. – la licitaţii), numai că dacă se pune creşte preţul foarte mult la manoperă, se dublează practic. Ar fi foarte bine, numai că ar trebui să avem şi banii necesari… Încercăm să facem mobilizări astfel încât să dureze cât mai puţin lucrările”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Rămâne de văzut cum se va circula prin zona trecerii de cale ferată după finalizarea lucrărilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!