Pe 1 Decembrie 2020, reprezentanții județelor Timiș și Caraș-Severin au semnat un acord de parteneriat pentru realizarea unor proiecte comune de infrastructură în cele două județe, dar și pentru accesarea de finanțări europene. Au fost prezenți atunci, la Timișoara, Alin Nica (președintele CJ Timiș), Romeo Dunca (președintele CJ Caraș-Severin) și primarii celor două municipii – Dominic Fritz, respectiv Ioan Popa.
Train-tram Timișoara-Reșița
Printre proiectele despre care s-a discutat atunci a fost modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport de tip „train-tram” (o rețea cu mijloace de transport care circulă atât pe liniile urbane, cât și pe șinele de tren din afara localităților) pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia”.
Prima licitație pentru „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră” a fost anulată pentru că nicio firmă nu a fost interesată de ofertă. A doua licitație a fost lansată de Primăria Reșița în august 2021 și câștigată de singurul ofertant, Metroul SA.
Contractul cuprinde „elaborarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, întocmirea documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027”. Urmează să fie semnat miercuri, 12 ianuarie, însă de data aceasta în sala de ședințe a Consiliului Județean Caraș-Severin.
Vor participa Ioan Popa (primarul Reșiței), Dominic Fritz (primarul Timișoarei), Romeo Dunca (președintele CJ Caraș-Severin), Alinc Nica (președintele CJ Timiș) și conducerea SC Metroul SA.
„Am agreat că Primăria Timișoara va aloca 1 milion de euro pentru studiul de fezabilitate pentru acest proiect. Această sumă va fi și contribuția celorlalte trei instituții partenere”, spunea primarul Dominic Fritz la începutul anului 2021.
Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, spune că train-tramul ar urma să îi ajute pe turiștii din regiune să ajungă cât mai rapid în punctele cheie.
„Este vorba despre un parteneriat între județe Timiș și Caraș-Severin și primăriile municipiilor de reședință pentru realizarea unei linii de mare viteză din perspectiva dezvoltării turistice în județul Caraș-Severin și regiune. Asta va ajuta turiștii din Timiș, Arad și nu numai să ajungă mai rapid la facilitățile pe care le oferă județul Caraș-Severin, cum ar fi Muntele Mic sau zona Semenic”, a declarat Alin Nica pentru Tion.
După finalizarea studiului de fezabilitate, respectiv a celui de prefezabilitate, banii ar urma să fie recuperați prin PNRR (Planul Național de Reziliență și Redresare).
„În plus se va face o modernizare pe ruta Timișoara Nord și Reșița Sud, dar și pe ruta Timișoara – Voiteni – Serbia, pentru că ruta face parte din culoarul european. Noi, partenerii proiectului, intenționăm tot aici un proiect pilot, pe lângă modernizarea liniilor amintite, cu material rulant, pentru ca trenul care va circula să fie pe hidrogen. Aceasta este componenta verde a proiectului care se mulează cu celelalte obiective ale proiectului care va fi făcut prin PNRR”, a mai explicat Nica.
Pe aceeași temă:
Primăria dă 1 milion de euro pentru SF train-tram Reșița-Timișoara
Acordul „train-tram” Timișoara – Reșița se extinde. Proiectul, „un munte de birocrație”
Trimite articolul
XStruto-camile cu pedale, aveti?
Ar fi util si un train-tram pe ruta Timișoara – Remetea Mică – Alioș – Lipova si retur
-
Foarte util si ar putea fi folosit si in scop turistic
-
in vremurile de demult erau 5 curse pe zi dus-intors. ce vremuri domle, mai ales iarna cand mecanicul si cu ticalosii din zabrani furau carburant de la locomotiva si inghetam pana la lipova de frig noaptea in tren. superb.
-
Train-tramul va merge tot cu 30 km/h?
Locul transportului feroviar este acolo de unde a ieșit după mai multe milenii de numai două secole și anume în subteran!
Am agreat că Primăria Timișoara va aloca 1 milion de euro pentru studiul de fezabilitate pentru acest proiect spune primarul Dominic Fritz.Si mai spuneti ca nu trebuie gara la moll?Te urci in tramvai si mergi pina la Resita.Un primat (Robu) a fost sa faca din trenuri metrou a venit alt primar (Donimic) si ne trimite cu tramvaiul la Resita.Bine ca pentru asemenea BAZACOVENI are bani pentru caldura si alte probleme urgente nu are bani Tot asa mai vine alt primar si poate face cosmodrom
Asta mai lipsea,in rest aveam de toate,proiecte incepute aiurea ….