Părinţi, copii şi bunici au admirat, de afară şi din interior, în egală măsură, exponatele reprezentând avatarurile transportului în comun urban de-a lungul timpului.
De la primul tramvai tras de cai, de fabricaţie austriacă, trecând pe la Gemenele model 1927, ale căror două vagoane ofereau exact 24 de locuri pe scaune, şi sfârşind cu cele fabricate chiar la Timişoara, binecunoscutele modele Timiş 1 şi Timiş 2, cu toate au umplut depoul RATT.
N-au lipsit vagoanele de intervenţie, şi ele cu modele întinse pe un întreg secol, de la tipurile Polizor care se îngrijeau de linia cale, până la cele de tracţiune sau de intervenţie la liniile electrice, şi nici machetele funcţionale care i-au atras mai cu seamă pe cei mici.
Nici autobuzele n-au fost uitate de organizatori , maşini vechi de decenii odihnindu-se cuminţi lângă şinele tramvaielor.
Cadoul făcut de Ziua Transportatorului către timişoreni a fost completat de un tramvai care a purtat cu el însuşi istoria mijloacelor de transport ale urbei, redată prin decoraţiuni cu graffiti pe exteriorul vagoanelor, şi cu care s-a putut circula, gratuit, pe traseul Badea Cârţan-Piaţa Traian-Prefectură-Piaţa Libertăţii-Catedrala Mitropolitană-Piaţa Maria-Piaţa Bălcescu-Febrica de Bere-Piaţa Traian-Piaţa Badea Cârţan-Gara de Est-Piaţa Traian-Piaţa Libertăţii, din Timisoara.
Tramvaiul tras de cai a iesit la plimbare prin Timisoara
Istoria tramvaiului din Timisoara va calatori vineri pe sine
Citiți principiile noastre de moderare aici!