Totul a început în 2014, când primăria a finalizat licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie. A câștigat asocierea Electroputere VFU Pașcani – Astra Vagoane Călători Arad. Reabilitarea unei singure garnituri a costat 2,57 milioane de lei cu TVA, între cele două părți fiind încheiat un acord-cadru, valabil patru ani, cu patru contracte subsecvente. În decembrie 2017 însă, Electroputere VFU Pașcani a dat în judecată Primăria Timișoara, invocând Legea 554/2004, pentru ocrotirea interesului public, și cerând bani în plus pentru reabilitarea a 16 tramvaie de pe ultimele două contracte subsecvente.
Potrivit acordului-cadru inițial, intervențiile la tramvaiele GT4 vizau recondiționare totală, mai puțin a șasiului, încălzire în scaune, climatizare, supraveghere video și internet wireless. Firma din Pașcani a refăcut însă integral caroseria vagonului de tramvai de tip GT4, pentru că s-a descoperit că e nevoie de stâlpi de rezistență și de întărirea și consolidarea șasiului. În consecință, a cerut bani în plus și, pentru că nu i-a primit, s-a adresat instanței.
Reprezentanții firmei din Pașcani au explicat ce fel de lucrări suplimentare au făcut: au dotat tramvaiele cu tampoane Crash și au refăcut integral caroseria, astfel că au cerut 216.565,82 lei în plus pentru fiecare vagon reparat, valoarea totală a lucrărilor extra fiind de 3,4 milioane de lei pentru 16 tramvaie care făceau obiectul a două contracte subsecvente.
După nu mai puțin de zece amânări, magistrații Tribunalului Timiș au decis, în aprilie 2019, că Electroputere VFU Pașcani are dreptate, cel puțin parțial.
„Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 3,46 milioane de lei, reprezentând despăgubiri materiale în executarea contractelor subsecvente de prestări servicii (…) Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 11.319,01 reprezentând cheltuieli de judecată. Cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare”, era soluția pe scurt.
Primăria a atacat sentința la Curtea de Apel, iar sentința a venit la sfârșitul lunii noiembrie. Judecătorii au admis recursul PMT, precizând că acțiunea firmei din Pașcani este neîntemeiată.
„Casează sentința civilă recurată și, în rejudecare: Respinge acțiunea formulată ca neîntemeiată. Obligă intimata-reclamantă la plata cheltuielilor de judecată către recurentul-pârât în cuantum de 31.410 lei, reprezentând taxa judiciară de timbru. Definitivă”, se arată în soluția instanței.
Conform contractului încheiat în 2014, PMT s-a angajat să plătească 2,57 milioane de lei cu tot cu TVA pentru modernizarea unui singur tramvai, suma totală pentru toate cele 30 de garnituri ajungând la aproape 80 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAr fi bine daca aceste tramvaie ar circula mai des, in folosul cetatenilor. Cu sau fara incalzire, cu sau fara aer conditionat. Nu e placut, dar e util, daca astept 15 minute in statie iarna si stau apoi 15 minute intr-un tramvai cald, transpir si racesc. Scuze, eu sunt din generatia care a crescut fara aer conditionat, dar pe vremea aceea se scoteau pe traseu zilnic peste 60 de garnituri.
Aceasta situatie se datoreaza lui freza vopsita, tractoristului analfabet pe tehnica, care in primul mandat afirma ca ar fi o prostie sa cumpere tramvaie noi cu podea coborata si ca el va moderniza niste vechituri de peste 30 de ani! Astazi avem niste Armonii ce nu pot circula cu remorca, se defecteaza des si nu corespund normelor actuale in privinta facilitatilor pentru persoanele cu mobilitate redusa
Am 38 ani, am 3 masini, 2 bicicleta si un motor. Toate ale mele, merg cu ele individual, nu cu toate o data. Vineri 29.11.2019 vreau sa merg si eu la mall-ul din sagului sa vad filmul cu Regina Maria de la orele 17:20. Stau in Bucovinei, lucrez in Lipovei. Ma hotarasc sa iau express 1 de la cruce din Torontal. Pornesc aplicatia, apare ca ajunge la 16:10. Plec la 15:45, la 16:00 parchez, apoi bang: se schimba 16:15. Imi zic “e ok, stau in statie” (ploua afara). Plec spre statie, ajung la 16:10 in statie, cand bang, se schimba iara 16:38. Deja incep sa devin frustat. Cum pana mea dela 16:05 a ajuns 16:38… vorbesc cu aia din statie, o tinerica zice “pai degeaba, ei vin cand vor”. Ma pun sa dau telefoane ca voi intarzia… etc Si cand la 16:20 apare expressul. Pe aplicatie arata tot 16:38, deci a venit expresul de 16:05. Urc sus, dau cu cardul pt bilet… cand ce sa vezi, nu iese nici un bilet. Nu avea hartie ala. Mai injur de 2 ori, ma pun pe scaun si ajung la mall dupa 40 minute. HAOS
“Vă rugăm, validează titlurile de călătorie. Este obligatoriu” ! ? 🙂
Suntem nevoiți să ascultăm non-stop analfabetismul unui întreg concentrat de prostie și ignoranță al celor de la STP, tehnicienii care au implementat sistemul, etc. și care nu au realizat dezacordul dintre plural + singular “Vă rugăm validează.”
Chiar nimeni din STP + cei care au implementat sistemul de voce din tramvaie n-a sesizat prostia monumentală? Toți sunt Dăncile? Timișoara e oraș universitar sau o adunătură de analfabeți?