Contractul pentru proiectarea aferentă obiectivului de investiții „DALI+PT (n.r. – Documentație de avizarea a lucrărilor de intervenție, respectiv Proiect Tehnic) Hală închisă pentru mentenanța tramvaielor noi” a fost semnat de reprezentanții Primăriei Timișoara și firma Professional Engineering Consulting SRL, din București.
Pentru serviciile de proiectare a halei de mentenanță, Primăria Timișoara va plăti 58.000 de lei, fără TVA (69.020 lei cu TVA, echivalentul a aproape 14.000 de euro). Acestea cuprind:
- elaborarea DALI (inclusiv studiu topografic, geotehnic și documentații cadastrale) + documentația necesară obținerii tuturor acordurilor și avizelor stabilite prin Certificatul de Urbanism
- elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor și obținerea Autorizației de construire
- elaborarea PT de execuție
- asistență tehnică de specialitate, până la finalizarea implementării proiectului
Termenul de execuție pentru lucrările de proiectare este de 180 de zile, împărțite astfel:
- 60 de zile de la data emiterii ordinului de începere pentru întocmirea DALI,
- 60 de zile pentru obținerea Autorizației de construire,
- 60 de zile de la transmiterea de către Achizitor a comenzii pentru Proiectul Tehnic, Caietele de Sarcini și ale Detaliilor de Execuție.
Hala va fi una închisă, care le va asigura tramvaielor Bozankaya venite din Turcia condițiile necesare de temperatură (minim 5°C), umiditate și praf impuse de către producător, se arată în tema de proiectare. În plus, pardoselile vor trebuie să fie anticorozive și antiderapante, iar tâmplăria etanșă și rezistentă la foc. Terenul pe care se dorește construirea halei aparține Societății de Transport Public Timișoara (STPT), fiind chiar lângă sediul acesteia. Va fi posibil și accesul auto, din strada Banatul.
După întocmirea proiectului, primăria va lansa o licitație pentru găsirea unui constructor.
Vă reamintim, primul tramvai nou al Timișoarei a plimbat pentru prima dată călători în decembrie 2021. Acesta a fost inaugurat la Muzeul de Transport „Corneliu Miklosi”, după care a fost scos pe linia 2. În el au urcat atunci primarul Timișoarei și viceprimarul Lațcău, dar și reprezentanții Bozankaya și angajați ai primăriei. A oprit în stații și a luat și călători. A intrat ulterior în trafic. De atunci, alte două tramvaie turcești – din seria de 21 – au ajuns în orașul de pe Bega.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
X14000 de euro pt proiectarea unei chestii asa simple ? Oare cate milioane o sa coste hala ?
Gata este clar acest primar este un descreierat mintal.Arunca bani cum aruncam noi hartia igienica.Deci nu sant bani pentru treburile urgente ale orasului si el hop top cu o alta BASICA UDA.Mai dute frate inapoi in padurea neagra sau in China dar acolo cred ca nu vei fi acceptat
-
Mai ai atata tinere de minte incat sa ne spui cine a facuta caietul de sarcini pentru tramvaiele astea? Nu s-a gandit o clipa sa se intereseze daca pot circula pe toate traseele din oras (uite ca nu pot, nu permite raza de curbura), daca utilajele din dotarea STPT pot realiza reparatiile (uite ca nu pot, nu incap nici in halele existente, trebuie sa cumpere o macara sa le ridice daca deraiaza, trebuie alte elevatoare sa le ridice pentru reparatii). Dar na, am intrat in cartea recordurilor cu autonomia pe baterii. Oare cat cantaresc bateriile?
Nu e nava spatiala pentru asemenea cerinte.
Nici service-urile de Tesla nu au asemenea conditii.
Pe scurt: sifonare de bani publici
-
Citeste caietul de sarcini si istoricul acestei discutii, s-a pus problema dupa ce a sosit primul tramvai. Ilustrul Chisculita n-a gandit asa departe…
ca in depoul vechi de tramvaie s-au facut biserici acum mai scoatem de la buget aalti bani
De aceasta hala si de costul de intretinere si functionare a ei nu a fost vorba cand s-au achizitionat acele tranvaie, insa cei implicati stiau, iar Robu si clica lui nu s-au asteptat sa piarda alegerile….
In loc sa luam Tranvaie de la Turci ca am vrut cu baterie care tine doar 50Km, Insa merg tot pe pantograf, si sa nu uitam daca se pune o frana de urgenta se blocheaza pana vine interventia nu-; mai misti, sa nu fii prins sub tranvai ca nu te poate scoate nimeni, se putea lua de la Arad si nu aveai atatea costuri. De aceeasi bani luam inca cu cel putin 25% mai multe garnituri.
Dar noi vrem palmieri, betoane si tranvaie cu baterie pe care nu o utilizam si in timp tot se degradeaza….
-
”se putea lua de la Arad” … dacă cei de la Arad ar fi participat la licitație.
Nu se platesc salariile la timp dar se viseaza sf-uri. Tipic politrucilor.
Prioritati ar fi: alt primar iar apoi refacerea drumurilor.
Sa nu mai zicem de problema incalzirii orasului…
-
pentru tine prioritara ar fi o vizita la psihiatru.