Tramvaiul 5, scos din circulație de câțiva ani deja, va putea reveni pe Bogdăneștilor. Bucla provizorie pe care Primăria Timișoara o amenajează pentru reluarea circulației va fi funcțională „luna viitoare”.
„După 7 ani, timișorenii vor putea ajunge cu tramvaiul 5 la serviciu, la școală sau cu treabă în alte cartiere. Imediat după montarea liniei, se vor face probe cu tramvaiul pentru reluarea circulației.
Bucla este partea a proiectului de modernizare a Căii Bogdăneștilor, al treilea mare bulevard unde am schimbat liniile de tramvai.
Este o amenajare provizorie până la finalizarea pasajului Solventul, care va schimba radical modul în care zona Ronaț, Mehala, Bogdăneștilor se conectează cu restul orașului”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Potrivit reprezentanților primăriei, constructorul execută în aceste zile lucrări de montare a liniei de tramvai de-a lungul buclei, care are o lungime constructivă de aproximativ 165 de metri. În zona buclei, se va forma un spațiu verde de aproape 1.800 metri pătrați și vor fi plantați 24 de arbori.
Lucrările de pe Bogdăneștilor
Calea Bogdăneștilor va avea, amintesc reprezentanții primăriei, șosea lărgită la patru benzi, linii de tramvai noi, trotuare generoase, piste de biciclete și spațiu verde.
Aceasta va întregi Inelul IV de circulație, în zona de vest, alături de strada Grigore Alexandrescu și de pasajul și podul Solventul.
Investiția are o valoare de aproape 150 de milioane de lei: 91 de milioane de lei din fonduri europene nerambursabile, iar restul, ca împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Vă reamintim, de lucrări se ocupă asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România.
Contractul pentru proiectare și execuție fusese semnat în vara anului 2020, iar, inițial, se promitea că lucrările vor fi finalizate în 2023.
Din ce ne spunea în noiembrie – pe când șantierul era la 85% – viceprimarul Ruben Lațcău, tramvaiul 5 s-ar putea reîntoarce pe traseul clasic, dar pe linii noi în zona Bogdăneștilor, încă „din această primăvară”.
În martie fuseseră câteva discuții și despre lățimea benzilor și cine a stabilit ca acestea să fie de 2,75 metri.
Trimite articolul
XBucla aia triebuia facuta de anul trecut. A fost intarziata din cauza incompetentei si nepasarii. Daca pot merge cu tramvaiul la sectia de votare, te votez! Daca nu…NU
Tot proiectul a fost facut praf. Soseaua e super ingusta noroc ca acum nu prea e circulatie dar dupa ce se deschide pasajul va fi naspa de tot. Tramvaiele nu circula pentru ca bucla de intoarcere a fost uitata iar pista de biciclete este nefunctionala datorita denivelarilor din dreptul acceselor auto. De fapt un esecdin toate aspectele aceasta “realizare” cu care se lauda o administratie incompetenta si rupta de realitate.
2, 75 e ok pentru Bogdanestilor. Veniți în Dumbrăvița sa vedeți cum circula zeci de mii de vehicule zilnic pe 2,50.
Vrei sa spui ca oricand se poate si mai rau…Adevarat, sau poate ca in Dumbravita erau si niste restrictii de spatiu…oricum naspa si acolo am vazut cand am trecut prin zona. Pe Bogdanesti insa a fost pura incompetenta. Au pus copaci pe mijloc la mai putin de un metru de liniile de tramvai in loc sa-i puna langa trotuare sa aibe umbra putinii pietoni din zona. Au ingustat benzile auto pentru piste de biciclete si trotuare de 3 metri pe care nu circula aproape nimeni. In schimb va fi super naspa pentru soferi mai ales cand se va dechide traficul spre Calea Sagului. Si nu exista nici un loc de parcare de la Balta Verde pana la Solventul… Pacat pentru un proiect asteptat de zeci de ani si in care s-au bagat o gramada de bani.