Reprezentanții Primăriei Timișoara anunță că proiectul de modernizare a Căii Bogdăneștilor a ajuns în „etapa reluării circulației tramvaielor”. Astfel, de vineri, tramvaiul 5 revine pe traseu din Ronaț până la stația Meteo – Pădurea Verde, la 7 ani de când a fost scos de pe traseu.
„Tramvaiul 5 e din nou pe linii după o așteptare de 7 ani. Reconectăm Ronațul cu capătul celălalt al orașului, cu tramvaiul. Sunt încrezător că tot mai mulți timișoreni vor alege deplasarea cu tramvaiul, având în vedere că avem condiții de călătorie mult, mult mai bune: tramvaie noi, infrastructură nouă, stații de așteptare accesibile tuturor.
Lucrările nu s-au terminat, continuăm la Solventul. În viitor, linia de tramvai va continua prin pasajul și podul de la Solventul până la depoul din Dâmbovița și va conecta și mai bine zona Ronaț-Blașcovici de oraș”, a declarat primarul Dominic Fritz
Trei tramvaie vor pleca vineri, de la ora 18, din bucla de pe Calea Bogdăneștilor, pe traseul Bogdăneștilor – Cetății – buclă Torontalului, după care vor parcurge traseul normal.
Pentru că încă mai execută retușuri de făcut pe Bogdăneștilor, într-o primă etapă, de luni până vineri, între orele 9:30 și 15:30, traseul liniei 5 va fi deviat de la intersecția Bogdăneștilor – Cetății, spre bucla de pe Calea Torontalului.
În restul zilei, dar și în zilele de sâmbătă și duminică, nu se va circula deviat. Totodată, până la recepționare, linia 5 tramvaie este dublată de linia 5 autobuze, care își păstrează programul și traseul.
Traseul și stațiile
Potrivit reprezentanților primăriei, stațiile liniei 5 tramvaie sunt următoarele:
- Tur: A. M. Guttenbrunn (Ronaț); Madona; G. Alexandrescu; A. Lăpușneanu; Macilor; Balta Verde; Mendeleev; Circumvalațiunii (Brediceanu); Piața 700; Piața Libertății; Hotel Continental (Bega); Prefectură; 3 August 1919 (Parcul Regina Maria – Poporului); Piața Traian; Prințul Turcesc; Piața Sarmizegetusa; Lalelelor; Piața V. Economu (Modern); Spitalul Victor Babeș; Stația Meteo.
- Retur: Stația Meteo; U.M.T.; Poliția Locală; Gara de Est; Piața Badea Cârțan; Piața Traian; 3 August 1919 (Parcul Regina Maria – Poporului); Prefectură; Hotel Continental (BNR); Piața Libertății; Piața 700; Circumvalațiunii (Brediceanu); Mendeleev; Balta Verde; Macilor; A. Lăpușneanu; G. Alexandrescu; Madona; A. M. Guttenbrunn (Ronaț).
Lucrări de aproape 150 de milioane de lei
Lucrările de pe Bogdăneștilor au costat 149 de milioane de lei, incluzând, pe scurt, lărgirea șoselei la patru benzi, amenajarea unei linii duble de tramvai, trotuare, piste de biciclete și spațiu verde. Din total, 91 de milioane de lei reprezintă finanțarea din fonduri europene nerambursabile, iar restul sumei provine dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost semnat în iunie 2020 cu Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România.
Au existat mai multe discuții vizavi de șantier, dar cel mai mult s-a discutat despre lățimea benzilor carosabilului.
Trimite articolul
XNu mai revine ca a deraiat :))
Serios? Mai informati-va. Cica n-a reusit Fritz nici macar atat. Mai trebuie sa lucreze sa-si creasca competentele. Ce pasaje, ce poduri, ce dezvoltare, un dezastru aceasta echipa Usr. 4 ani= ZERO!
-
Domnule Adi, aruncati cu namol in ceea ce chiar s-a facaut si se vede. Sa va fie rusine.
PS PSD si cu PNL au tot fost-
Din pacate Fritz nu a facut nimic bun. Nici sa continue toate proiectele lui Robu nu a fost in stare. Abia a reusit sa continue o parte si la alea s-a bagat cu modificari care mai mult au stricat. Fritz nu stie si gata, e doar cu imaginea, in rest chiar zero.
-