Discutăm de mai bine de patru ani și jumătate despre extinderea liniei 7 spre mallul din Calea Șagului. Investitorii complexului au amenajat linia de tramvai până în parcare, dar tramvaiele STPT nu au putut ajunge spre mall din cauza stației de măsurare a calității aerului, care este amplasată pe mijlocul drumului și trebuie mutată. Nu poate fi mutată însă fără avize de la Ministerul Mediului și Comisia Europeană.
Primăria a primit și o amendă de la Garda de Mediu, pentru că a aprobat începerea lucrărilor fără aviz de mediu. Pe fir a intrat și armata, pentru că cei de la PMT nu au știut că pentru prelungirea liniei de tramvai era nevoie și de aprobarea Marelui Stat Major, deoarece șinele ar fi considerate obiective strategice. După ce s-a rezolvat această problemă, cei de la Ministerul Mediului au condiționat eliberarea avizului de un proiect major de dezvoltare urbană pentru Calea Șagului, proiect care a fost pasat firmei ce a investit în zonă. În martie 2017, PMT a pasat către NEPI, investitorii mallului, întocmirea proiectului. Studiul sau proiectul major de dezvoltare urbană ar fi fost gata în noiembrie 2017 și ar fi ajuns chiar și la Agenția pentru Protecția Mediului.
Peste 4 ani de promisiuni
De atunci au mai curs promisiuni cu mutarea stației și prelungirea liniei 7 spre mall.
„Cât de curând se pare că vom putea să și dăm în folosință acea linie de tramvai, că iată s-au dus trei ani de când am adus în patrimoniu un bun realizat din bani privați și nu am putut să-l folosim datorită autorităților statului român care ne-au învârtit. O mutăm la câțiva metri distanță de unde se află acum, ar fi trebuit să obținem aprobare imediat așa cum am primit când am mutat stația din Piața Libertății. Totul se rezolvă până la urmă”, explica Robu în septembrie 2019.
Nici nu am intrat bine în 2020 și primarul mai vine cu o promisiune.
„În sfârșit, suntem pe punctul de a muta acea stație de măsurare a parametrilor aerului de pe Calea Șagului. Suntem pe punctul de a o muta, în sensul că avem autorizația de construcție pentru amenajările care trebuie făcute. Sarcina angajării unei firme și efectuarea de către aceasta a lucrărilor și plății lucrărilor revine celor de la Shopping City. Sperăm că într-un timp foarte scurt, de îndată ce vremea va fi corespunzătoare, să se poată face acea construcție pentru mutare și mutarea propriu-zisă”, a declarat primarul în 7 ianuarie 2020.
Practic, cei care au amenajat linia și au construit mallul vor plăti lucrările ce trebuie făcute de o firmă contractată de primărie. Edilul nu știe unde va fi mutată stația, dar spune că nu sunt foarte complicate lucrările.
„E vorba de betonare, nu e cine știe ce, se poate face foarte repede. După trei ani și nu mai știu cât (peste 4 ani – n.r.), suntem aproape de momentul în care linia de tramvai nouă făcută pe banii investitorului va fi dată în folosință. Timișorenii vor putea folosi tramvaiul pentru a ajunge în tot complexul Shopping City și a se întoarce acasă cu cumpărăturile, folosind tramvaiul. Nu e vorba de mutări la distanțe mari, cum s-a întâmplat când am mutat stația din Piața Libertății. Acolo în zonă sunt posibilități de găzduire, este absolut stupid că a trebuit să stăm trei ani și ceva cu o linie de tramvai nefolosită. Abia aștept să-i dăm drumul. În primăvară îi vom da drumul”, a mai spus Robu marți.
Mutarea stației, condiționată
Situația este ceva mai complicată decât spune primarul. Practic, primăria trebuie să pună în aplicare acel proiect major de modernizare pentru Calea Șagului, care ar trebui să se întindă pe 10 km. Iar pentru acel proiect e nevoie și de aviz de la CFR.
Primăria a obținut într-adevăr certificatul de urbanism și autorizația de construire și ar fi obținut chiar și un aviz de principiu de la CFR, dar fără avizul final nu se poate apuca de treabă pentru a moderniza Calea Șagului, tronsonul Ana Ipătescu și limita administrativă a orașului.
„Modernizare străzi Calea Șagului se va realiza și peste pasajul rutier de la km 5+050 pe linia CF 124 Timișoara Nord – Voiteni în perimetrul Stației Timișoara Sud cap Y, linie interoperabilă, neelectrificată, infrastructură publică. Modernizarea constă în refacerea părții carosabile (mixtură asfaltică) a acesteia, cât și în construirea unei piste de biciclete. Se vor reface trotuarele pe ambele părți ale străzii, inclusiv pe pasajul superior”, se arată în documentația celor din primărie.
Va fi nevoie și de o expertiză pentru structura podului, iar dacă se constată că pilele pasajului sunt deteriorate, atunci se vor face și lucrări de consolidare prin îndepărtarea betonului degradat, curățarea armăturii, refacerea zonelor cu beton special și consolidarea cu fibră de carbon sau vopsirea acestora, mai scrie în documente.
Potrivit comisiei speciale a celor de la Căile Ferate Române, modernizarea pasajului nu va afecta zona CFR. Cu toate acestea, este nevoie de un aviz. Iar stația nu poate fi dusă din calea tramvaiului până ce nu vine ultimul aviz, mutarea ei fiind inclusă în proiectul major.
Doar o firmă poate face mutarea
Revenind la stația din calea liniei de tramvai, aceasta nu poate fi mutată decât de o firmă, aceeași care a instalat toate stațiile în Timișoara și care a mutat-o pe cea din Libertății. Este vorba despre Orion Europe, o societate despre care s-a scris în nenumărate rânduri că are legături cu mafia italiană. Este, însă, singura societate agreată de Comisia Europeană, care poate recalibra stația de măsurare a calității aerului de îndată ce aceasta va fi mutată.
Cei de la mall, care vor plăti toată treaba, au fost puși deja în legătură cu firma din București. Stația va fi mutată tot în zona Turist, lângă stația STPT de pe Calea Șagului, sensul spre oraș. Pentru a se produce mutarea, reprezentanții PMT trebuie să anunțe atât Ministerul Mediului, cât și Comisia Europeană, care trebuie să știe că aceasta nu va funcționa o vreme. De pregătirea platformei unde va fi amplasată stația se va ocupa Cons Electrificarea Instal din Timișoara.
Ca să concluzionăm, teoretic, stația poate fi mutată, dar… nu poate fi mutată! E nevoie de toate avizele pentru proiectul de mare anvergură, în special de cel de la CFR. Rămâne de văzut când se va împlini ultima promisiune a primarului Robu pe acest subiect.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDe CINCI ani nu sunt in stare sa mute statia aia, inca mai trebuie avize si hartiute de la taietorii de frunze la caini.
Dar Robu face pasajul Solventul si alte avioane.
Jalnic !
gargara electorala a bufonului incompetent ! Vei face tu PA-PA inainte ca statia sa fie mutata ! Ti-o promit timisorenii !
Aceasta este imaginea sistemului de administrare public din Romania, indiferent de cine e la guvernare. Si mai e ceva: tot ce tine de Ministerul de Mediu trebuie reformat din temelii. Sunt acolo niste dinozauri care nu vor/stiu ce inseamna eficienta, randament si au o carenta crasa in ceea ce priveste realitatea cotidiana.
Deci daca se ocupa SDM de mutarea echipamentului electronic de analizare a calitatii aerului va fi aiurea. De fapt asta e un pretext pt Robu sa scape de statia aia care i-a dat multe nopti nedormite. PUN PARIU de pe acum ca de fapt scopul este distrugerea statiei aleia, prin motive diverse, ca la mutare s-a stricat nush ce, ca enelu, ca materiale slabe, ca bla bla.
Mincinosul orașului iar se laudă cu realizările firmelor private. Din articol rezultă că firma NEPI s-a ocupat de obținerea documentației și toate iavizele necesare, angajații primăriei fiind de fapt niște incompetenți.
pe langa faptul ca Robu se ocupa de toate rahaturile dar niciodata de marile lucrari de infrastructura care ar scoate traficul din centrul orasului, acea linie de tramvai este fara nici o utilitate, la altii cu ceva neuroni in cap ar fi extinsa astfel incat peronul sa fie la intrarea principala a mall.
Sensul giratoriu care a afectat intreg fluxul de circulatie pe un bulevard important pentru ca privatul sa nu cheltuie prea mult pentru accesul la mall este din nou opera vopsitului care a aprobat aceasta gainarie
-
Bry, daca tu ai masina nu inseamna ca noi ceilalti sa nu mergem cu tramvaiul
Va fi data peste cap toata circulatia in acees zona…..nu vad sensul acestei mutari !!!!
-
Exact! Vor fi ambuteiaje,nervi si timp irosit degeaba. Peste tot unde tramvaiele circulă comun cu autoturismele,va fi trafic îngreunat.
-
Ma propretare de masina,numai tu vrei sa circuli pe strazi?
-
Eu acolo stau , ma gandesc la cei care vin pe acolo!eu merg pe jos la shoping, nu vin ca si tine proprietare de masina !
-
-
E inutil ..O sa fie nebunie in trafic, pt ce trebuir si tramvai cand exista atatea autobuze. Era mult mai ok cu spatiul verde in loc de tramvai.
Sunt curios cand va reuși primaria Tm sa asigure o intrare decentă pe DN 59/ calea Șagului in Timisoara, dealtfel toate intrarile in oras reprezinta o carte de vizita rusinoasa pt administratia orasului…Pentru autor: pasajul peste CF 124 a fost reabilitat in perioada 2010-2012, inclusiv cu lucrari de consolidare a infrastructurii …inclusiv cu fibra de carbon :), dar in mod cert, in prezent, sunt necesare lucrari pt refacerea căii de rulare care arată jalnic, interventii pt siguranta rutieră, etc, apoi de unde se stie ce va propune expertul unei eventuale expertize ca solutii de interventie/consolidare.
DECI NU VA MAI CIRCULA SPRE BISERICA. URAA, DASTEPTI BAETII…
UITATI VA CUM ARATA INTRAREA IN TIMISOARA DISNPRE SAG MAI ARAU CA LA CERNOBIL CAROSABIL PRAF NUMAI PETICE SI GROPI TROTUARE SI ILUMINAT LIPSA LIPSA MARCAJE IREAL INTRAREA DINSPRE VAMA TOTUSI CEA MAI INFECTA INTRARE IN TIMISOARA !
se vede cat merge primarul cu tramvaiul…:)) pai cum sa ajunga tramvaiul 7 la mall cand linia duce doar dinspre si insrep dambovita si nicidecum spre fratelia :)) vai si amar, va dati seama ca vorbeste aberatii, sa mai spuna un lucru ca toata lucrarea a fost platit de mall si nu de primarie cum se va lauda EL insusi.
Avize peste avize, mai urmeaza aviz de la Mitropolie 🙂
Astia din primarie sunt penibili. Atata lipsa de profesionalism rar mi-a fost dat sa vad. De aproape 5 ani de zile nu sunt in stare sa rezolve cince acte in conditiile in care mare parte (probabil undeva la 95% din fonduri) sunt platite de privati.
Rusine mai PeNibiLilor. Rusine Orban!
Nu cred ca se va mai face lucrarea .. Cine sa o faca ??
Cei care promit si mint in continuare nu stiu ce inseamna nici acest simplu racord
Habar nu au … Domn tovaras Robu mai taci
La revolutie ce ai facut cand incuiai camine …
Incompetenta maxima. Primaria nu stia ca trebuie aviz de la mediu, armata etc. Vreau sa stiu cati functionari au fost sanctionati sau chiar dati afara pentru ca nu stiu, adica nu au citit legile, adica sunt INCOMPETENTI!
Dar pana la urma oricum e un proiect inutil. Am vazut ca saracii de la nepi dau faliment cu mallul, nu au clienti mititeii ca nu au linie de tramvai! O sa mai aiba 5 clienti in plus acuma! Si in timp ce 5 oameni vor venii cu tramvaiul pe o distanta de 100 m de la sens pana la mall va fi un semafor in plus care va face cozi imense si va incurca cateva mii de masini pe zi!
-
Sustin si eu asta