Marți, 4 mai, societatea de transport public anunța modificarea traseul liniei 7 de tramvaie, în urma unei solicitări venită din partea Societății Metropolitane de Transport Timișoara (SMTT), condusă de Ioan Goia, fostul director al STPT. Din 5 mai, tramvaiul 7 a mers pe vechea rută, până în Dâmbovița. SMTT anunța „lucrări de infrastructură”, deși primăria nu începuse șantierul în zonă. Mai mult, așa-zisele lucrări de infrastructură păreau să nu afecteze linia 4, care merge tot pe Bd. Cetății.
N-a ținut prea mult modificarea de traseu, pentru că oficialii STPT au transmis, vineri, că singurul tramvai care leagă sudul de nordul Timișoarei va reveni pe ruta Șagului – Torontalului.
„Vă informăm că tramvaiele de pe linia 7 vor reveni pe vechiul traseu, începând cu data de 8 mai 2021”, transmit cei de la STPT, pe Facebook.
Traseul și stațiile liniei 7, din 8 mai:
Traseu dus: bd. Dâmbovița – Ana Ipatescu – Victor Hugo – Aluniș – I.P. Pavlov – Drubeta – Independenței – Gheorghe Doja – 16 Decembrie 1989 – bd. Regele Ferdinand – Iosif Nemoianu – Bogdăneștilor – bd. Cetății – Calea Torontalului.
Traseu întors: Calea Torontalului – bd. Cetății – Bogdăneștilor – Iosif Nemoianu – bd. Regele Ferdinand – 16 Decembrie 1989 – Gheorghe Doja – Independenței – Drubeta – I.P. Plavov – Aluniș – Victor Hugo – Ana Ipatescu – bd. Dâmbovița.
Stații dus: Dâmbovița, Banatul, Transilvania, Veternalilor, Chișodei, Izlaz, Emil Zola, Progresul, Pavlov, Mureș, Lidia, Drubeta, Memorandului, Bălcescu, Parc Doina, Piața Maria, Catedrala Mitropolitană, Spitalul de Copii Louis Țurcanu, Brediceanu, Circumvalațiunii, Mendelev, Balta Verde, Cetății, Amforei, Matei Basarab, Torontal și retur.
„Traseul liniei 7 rămâne neschimbat până la demararea lucrărilor de reabilitare a liniei cale tramvai de pe bulevardul Cetății. Din acel moment, tramvaiele care circulă în perimetrul respectiv vor fi înlocuite cu autobuze, acestea urmând să asigure desfășurarea în condiții optime a activității de transport public local”, mai spun reprezentanții STPT.
Vă reamintim, Primăria Timișoara are un proiect destul de amplu pe Bd. Cetății, de la Calea Bogdăneștilor până la Calea Torontalului. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat încă din 21 septembrie 2020, iar timp de șase luni se lucrează la proiectare. În doi ani și jumătate, șoseaua va avea o linie cale dublă de tramvai pe o lungime de 1,57 km, zece stații de tramvai, trotuare și piste de biciclete decente.
De lucrare se ocupă Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți), iar valoarea acesteia este de 83,7 milioane de lei, echivalentul a 17,2 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
X???
pai nu era mai simplu cu o singura linie de tramvai? care sa mearga pe Cetatii, sa o ia apoi pe la Gara de Est, apoi Buziasului, de acolo pe Rebreanu spre depoul Dumbravita, apoi directia Gara de Nord si inapoi prin Balcescu, spre V.Hugo si la Shopping Center, de unde pe A. Ipatescu, via Maria spre Cetatii.
Na, ca asa se rezolva toate liniile din oras. Ma rog, iti ia ceva timp sa ajungi dintr-o parte in alta, dar e doar un amanunt.
-
Depoul Dumbrăvița? :))
Cand incep lucrarile pe Cetatii de ce nu fac pur si simplu un tramvai “47” care sa inceapa pe ruta lui 7, venind din Fratelia, iar in 700 sa continue pe ruta tramvaiului 4 spre Ciarda Rosie? Iar pur si simplu din 700 faci autobuz spre Cetatii. Sunt sungurul caruia i se pare cel mai logic acest traseu?