Vă reamintim, la începutul săptămânii, un tramvai Armonia care nu a mai putut fi pornit a blocat toată circulația mijloacelor de transport pe șine în centrul orașului. Oamenii au stat mai bine de jumătate de oră așteptând un tramvai, până când o echipă de intervenție a RATT a ajuns să rezolve problema.
Robu susține că incidentul a fost prezentat incorect și că, în fapt, a fost vorba de o intoxicare a populației. Tramvaiul s-a oprit pentru că e prea nou și are montată aparatură scumpă.
„Apropo de toată povestea aceea, nu a fost nicio defecțiune, este total incorect să se intoxice populația. Directorul Goia cred că a spus ce spun și eu acum: din cauza variațiilor de tensiune, au intrat protecțiile. Dar tocmai, că a funcționat bine. La tramvaiele vechi nu sunt protecții, unele sunt și scurt-circuitate, chiar dacă au fost gândite protecții la supratensiune. Aici, aceste tramvaie, fiind electronizare puternic, se impune să existe protecții la supratensiune, pentru că rețeaua noastră este cu variații destul de mari și acele protecții intră în funcțiune ca să nu se defecteze aparatura scumpă existentă în tramvaie. Se poate strica dacă nu intră protecțiile. De aceea, protecțiile aici nu sunt lăsate la îndemâna vatmanului. Când intră protecția se impune o intervenție pe care nu o poate face oricine, pentru a reanclanșa sistemul. Trebuie să se facă un reset, că acolo există electronist de calculatoare la bord. Se produce un reset și abia după aceea se poate porni, există o anumită procedură. Se dă drumul numai când se știe că nu este pericol, de aceea este făcut așa”, a explicat edilul-șef.
Primarul susține că necazul a fost că oamenii au înțeles că tramvaiul s-a stricat și că „de fapt, el nu a mers pentru că a fost o cauză exogenă, iar protecția lui tocmai că a făcut dovada că funcționează”.
Iar pentru că rețeaua electrică a RATT nu este una fiabilă, ar trebui să ne mai așteptăm la incidente de acest fel.
„Dacă sunt depășiri de tensiune, se vor bloca tramvaiele Armonia. Asta se întâmplă oriunde, trebuie să ai o rețea electrică fiabilă, o rețea la care tensiunea să fie stabilă. Sigur, sunt permise variații și nu intră protecția la orice variație, dar dacă variația este peste un prag, atunci obligatoriu trebuie să intre protecția, pentru că altfel se pot strica lucruri foarte scumpe”, a completat Robu.
În ceea ce privește apelul făcut la călători, pe care i-a rugat să-i trimită poze pe Facebook din mijloacele de transport în comun, practic să fie spioni, primarul Timișoarei spune că a primit foarte multe fotografii și chiar și primul raport de la director, pe care, însă, nu îl va face public.
„Nu am numărat câți voluntari au fost, dar am poze primite din tramvaie și am rapoartele pentru astăzi (n.r. vineri) trimise de domnul director. Facem o analiză, i-am dat sarcină domnului city manager Robert Kristof să facă o monitorizare informatică, să-și facă un instrument cu care să centralizăm datele pe care le primim, să tragem concluzii și să punem în mișcare mult mai bine de cum e sistemul de transport în comun al orașului. Evident că noi suntem preocupați să dezvoltăm parcul auto, dar ceea ce avem ar trebui să fie folosit mai bine. Deci, transportul în comun ar trebui să meargă mult mai bine cu ceea ce avem la ora actuală. Sunt patru tramvaie noi. Aceste rapoarte ne vor arăta pe ce trasee sunt întârzierile, vom discuta cu șoferii, cu vatmanii, să vedem care sunt explicațiile și vom găsi soluții. Nu l-am studiat, de abia acum mi l-a trimis. Nu poate să spună decât că sunt întârzieri. Eu nu vreau să facem vâlvă. Poate nici nu o să vă dau datele de operare, scopul este să vedem că lucrurile merg mai bine. Vom face toate analizele de rigoare pentru a aduce remedieri”, a explicat Nicolae Robu.
Mai mult, pe lângă rapoartele primite de la șeful RATT, pe care le va analiza în amănunt, edilul-șef spune că va sta de vorbă și cu șoferii și vatmanii de pe mijloacele de transport în comun, pentru a vedea cum explică ei toate întârzierile.
Articole pe aceeași temă:
Tramvaie blocate in centrul Timisoarei: garnitura Armonia defecta
Citiți principiile noastre de moderare aici!