Reprezentanții Primăriei Timișoara anunță licitația pentru modernizarea stațiilor de tramvai de la Linia 1 Gara de Nord – Stația Meteo și retur. Este doar primul pas, pentru documentația tehnică, faza DALI + PT, pentru 34 de stații de tramvai, un sfert din totalul stațiilor STPT din oraș, potrivit PMT. Doar pentru această fază se pun la bătaie 50.000 de euro, iar lucrările vor începe probabil abia la sfârșitul anului viitor.
„Peronul va fi adaptat la același nivel cu noile tramvaie Bozankaya și va avea pavaj tactilo-vizual și zone de avertizare cu un contrast ridicat de culoare, pentru o mai bună delimitare a spațiului. Peroanele vor fi accesibile tuturor persoanelor cu mobilitate redusă (persoane cu dizabilități, vârstnici, părinți cu cărucioare pentru copii etc.), astfel încât să le permită urcarea/coborârea din tramvai. Stațiile vor fi dotate cu sistem de supraveghere video și sistem de afișaj și informare (monitoare LCD), vizibil pe ambele fețe ale panoului de afișaj, cu informații privind timpul de sosire în stație al următorului vehicul și alte date importante privind traficul. Acesta va fi adaptat nevoilor persoanelor cu deficiențe vizuale și auditive”, transmite Serviciul de Comunicare al primăriei.
Sisteme de informare moderne
Potrivit aceleiași surse, în stațiile modernizare vor exista și sisteme de informare pentru călători, care vor arăta și disponibilitatea bicicletelor de închiriat. Vor fi montate panouri voltaice pentru generarea de energie, iar călătorii care vor aștepta mijloacele de transport își vor putea încărca telefoane mobile și vor avea acces la internet wireless gratuit. În plus, va fi implementat și un sistem modern de achiziționare a bicicletelor.
„Călătorul va avea condiții civilizate de așteptare și informații pentru a-și putea integra călătoria cu alte opțiuni – nu doar cu alte mijloace de transport public, dar și cu bicicletele din stații sau cu deplasarea cu trenul în cazul navetei în localitățile de lângă Timișoara”, spune primarul Dominic Fritz.
Vor fi modernizate următoarele stații: Gara de Nord, Regele Carol I, Piața Mocioni/Sinaia, Piața Maria, Catedrala Mitropolitană, Spitalul de copii, Piața 700, Libertății, Continental, Prefectura, 3 August, Piața Traian (toate tur-retur, câte 2 stații); Prințul Turcesc, Sarmisegetuza, Lalelelor, V. Economu, V. Babeș, Meteo, UMT, Electrica, Gara de Est, Piața Badea Cârțan.
Lucrările, poate prin 2023
Licitația ar urma să fie pornită în această săptămână pe SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice, mai informează PMT, astfel că nu știm încă data până la care se vor putea depune ofertele. Iar durata contractului, estimat la 250.000 de lei cu TVA, adică în jur de 50.000 de euro, va fi de opt luni. Mai e mult până să înceapă însă lucrările, pentru că licitația pentru execuție poate fi făcută doar în baza unui proiect tehnic. Cel mai probabil lucrările vor începe la finele lui 2022 sau chiar la începutul anului 2023. Noile stații vor avea o durată de viață de cel puțin 24 de ani.
Vă reamintim, primul tramvai produs de turcii de la Bozankaya pentru Timișoara ar putea fi scos în circulație luna aceasta. Iar dacă este să ne luăm după cei din primărie, în speță viceprimarul Ruben Lațcău, celelalte 20 de mijloace de transport pe șine ar urma să ajungă în oraș în 2022. Mult înainte de modernizarea celor 34 de stații.
Primăria Timișoara cumpără, cu fonduri europene, 21 de tramvaie de la firma Bozankaya. O garnitură costă 11,58 de milioane de lei, are aproape 30 de metri lungime și o capacitate de 200 de călători.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Tramvaiul Bozankaya, scos la noi probe pe linia 9. Tăcere dinspre Primăria Timișoara
Trimite articolul
XOARE IN PRIMARIA ASTA SUB BAGHETELE MAGIGE ALE USR ISTILOR MAI EXISTA SI UN OM NORMAL SAU TOTI DESCREERATI AU AJUNS LA ANGAJARE.SE STIA DE TRAMVAIELE ASTEA DE 2 ANI STA UNUL DE MODEL DE 6 LUNI IN DEPOU SI ACUMA VA TREZITI SA FACETI SI STATILE ADEGVATE????
-
Ai curcile rad de scrisul tau.
-
Stai linisti ca acest tranvai e opera lui Robu si sa nu uitam ca linile noastre sunt praf, e ca atunci cand cumperi un Ferarii cu garda joasa si mergi pe drum de paman cu el. Sa vezi ce praf se face. Asa e si aici…
A comandat Robu tranvaie noi inainte sa modernizeze ceva. -
Pai si daca aveai peroane coborate la nivelul noilor tramvaie, inainte ca acestea sa apara, te urcai in armoniile lui robulache ca si in trenurile cfr-ului, un salt de vreo juma de metru … pentru ca armoniile nu au podea coborata, fiind facute pe vechiile boghiuri de la tramvaile nemtesti.
Comentezi si tu numai ca sa te afli in treaba, dar era mai util daca si judecai si tu si ceilalti care comentati la comanda, dar nu ganditi mai deloc
Daca erau probleme cu omologarea noului tramvai dar tu aveai peroanele joase cu te coafa, stimabile ?
Nemaivorbind ca noul tramvai nu are treaba in mod special cu vechiile statii si ca acest proiect e gandit probabil sa ajute si persoanele cu handicap, asta fiind posibil abea acum, cand in sfarsit vom avea tramvaie cu podeaua coborata
Cat primiti pe comentariu negativ ? 5 Lei, 10 Lei ? ..dar pe articol ?
-
dadaa @ daca nu vezi in spatiu ramai la borcanele tale. Tramvaiele noi cu podeaua integral coborata inca sunt peste cota oricarei statii din Timisoara! Platforma statie de la inaltimea unei borduri de 120 mm mai trebuie RIDICATA cu inca vreo 250 mm!! Daca la modernizarea liniilor din anii 2000 se ridicau platformele accesul era mai usor inclusiv in Armonii cota statiei se apopia de prima treapta a vechilor tramvaie. Pentru noile troleibuze si autobuze articulate inca nici o statie nu ajunge la nivelul podelei, toate trebuie din nou …RIDICATE.
P.S. abea se scrie corect in română abia 🙂
-
in loc sa aduceti tramvaie super moderne mai bine bagati si voi niste bitum intre sine. Zic si io
Cum,deja iese pe traseu?
asteptam stirea cu incendiul inevitabil cauzat de baterii.
Wow. Doar acum si-au dat seama ca infrastructura nu-i pregatita pentru noile tramvaie?
In Oradea le-au descoperit in urma cu vreo 14-15 ani, cand au pornit la drum primele tramvaie “noi”.
-
Exista, pot circula, dar peronul nu este la acelasi nivel cu podeaua tramvaiului. Practic nu se schimba inca nimic fata de situatia actuala cu tramvaiele inalte: ai treapta.
-
@XBL – Noi acum 10-15 ani l-am “primit” cadou pe Nea’ Robica, ce sa se modernizeze la infrastructura, cand in mandatele lui doar au disparut statii, linii de tramvai si s-a micsorat numarul de tramvaie de pe traseu ?
Noi de 10 ani prioritizam intratul cu masina pana in bloc, nimic altceva.
Normal ca e praf toata infrastructura, cand STPT-ul a fost capusat de aghiotantii lui Robu si in toti anii astia doar s-au spalat bani prin subventiile imense date chiar si in lockdownMizeriile alea de armonii o sa ne ajunga mai scump decat astea noi daca sunte obligati sa le folosim un numar de ani, pana sunt destul de vechi ptr a fi casate
Eu ma intreb un lucru, daca Robu a insistat sa faca zeci de armonii, apoi a cerut tramvaie cu autonomie de 100 km pe baterii, oare ce se intampla la o pana de curent cu armoniile blocate pe aceleasi trasee pe care tramvaile noi pot merge pe baterii ? … ba doom,tss … asta viziune “in forta”
Valeu avem tramvai dar navem stati.Nu este nici o problema ne urcam din mers
Pai, tramvaiele astea nu pot circula daca statiile nu au pavaj “tactilo-vizual și zone de avertizare cu un contrast ridicat de culoare, pentru o mai bună delimitare a spațiului”?!?
Haida bre! atunci cum naiba a circulat in teste?!? ca statiile sunt tot alea!
Daca tramvaiul e omologat atunci dati-i drumul pe sine in exploatare ca daca-l mai tineti mult iese din garantie!
Figurile astea cu pavajul”tactilo-vizual și zone de avertizare cu un contrast ridicat de culoare, pentru o mai bună delimitare a spațiului” sunt chestiuni de decor ce nu tin de functionabilitatea tramvaiului, doar niste mofturi sa mai cheltuie USR-ul bani aiurea-n tramvai. Urgenta zero!
Oricum nu avea Timisoara nevoie de tramvaie cu autonomie de 10 km! asta a fost “afacerea” lui Robu si a lui Grindeanu (care a fost vice – primar).
Bani irositi in conditiile in care acum e iarna si caldura din locuinte e pe punctul de a se intrerupe din cauza “vigilentei” useriste.
Stati linistiti ca nu-i agreez pe nici un partid – au demonstrat cu totii ca sunt niste impiedicati pusi pe capatuiala.
Robulix a refuzat in 2012 cand a aterizat in primarie sa cumpere tramvaie noi urland ca ar fi o prostie desi tramvaiele sunt facute pentru minim 30 de ani de exploatare perioada in care isi scot inzecit costurile. In schimb consiliat si de tinerii analfabetii functionali a coafat 30 de vechituri. Dupa catva ani a batut vantul prin pletele vopsite si a optat pentru a cumpara tramvaie de la turci desi sunt cu un milion de euro/buc mai scumpe