Viceprimarul Ruben Lațcău îl atacă pe Culiță Chiș, directorul Direcției de Drumuri din primărie, după ce acesta a fost chemat de ministrul Transporturilor să ridice agrementul dat de AFER pentru tramvaiul Bozankaya. Sorin Grindeanu a spus, sâmbătă, la Timișoara, că a adus omologarea ca „să nu stea acel tramvai deoparte”.
„Nu am știut pe cine să chem, am auzit că sunt tot felul de procese la Primăria Timișoara, cu vechea organigramă, cu noua organigramă. Nici nu aveam numerele de telefon ale noilor șefi din PMT, așa că l-am sunat pe fostul – sau actualul – director, adică pe Culiță Chiș, ca să-i dau ce am adus de la București, că nu mă bag în procesele lor de la PMT, e treaba lor. E afară, m-a așteptat să-i predau acest certificat. Dacă nu cunosc pe alții noi… mai ales că am citit în presă că angajații au câștigat acel proces (…) Sau vi-l las dumneavoastră, domnule prefect, ca să nu avem probleme… Trimiteți cu Poșta Militară, nu știu către cine”, a spus vicepremierul României, sâmbătă, la Timișoara.
Documentul de la Autoritatea Feroviară Română care spune că Tramvaiul „Timișoara” – Proiect Bozankaya 16+24 îndeplinește condițiile pentru utilizare în domeniul transportului urban pe șine a fost eliberat în 24 noiembrie 2021 și este valabil până în 24 mai 2022, conform legislației.
Lațcău, luat prin surprindere
Faptul că actul de omologare a ajuns la directorul din primărie care a implementat până acum proiectul noilor tramvaie cumpărate cu fonduri europene l-a înfuriat destul de tare pe viceprimarul Ruben Lațcău, care a ținut să critice gestul acestuia.
„Incompetența domnului Culiță Chiș mă obligă să clarific situația tramvaiului Bozankaya. Lipsa dumnealui de profesionalism pune și ministrul Transporturilor, pe dl Grindeanu, și primăria într-o situație ușor penibilă. Acest director nu cunoaște legislația, contractele și pașii necesari pentru omologarea tramvaiului și, aparent, a recomandat să ni se trimită agrementul tehnic pentru noul tramvai la primărie. Regret ca directorul Chiș l-a indus în eroare pe dl Ministru.
Atât noi cât și producătorul suntem în contact cu cei de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) și știm de joi de acest agrement, care este unul condiționat, doar pe 6 luni. Mai sunt doi pași esențiali de făcut ca tramvaiul să aibă un agrement final (vizită AFER pentru a verifica capacitatea de producție din Turcia și emiterea documentelor pentru cele 14 sisteme esențiale electronice)”, a transmis, sâmbătă seară, viceprimarul Ruben Lațcău.
Edilul recunoaște că a fost surprins că agrementul temporar nu a ajuns la Bozankaya. Mai mult, spune că și cei de la firma turcească au rămas la fel de surprinși.
„Marea surpriză a noastră – și a producătorului Bozankaya – este că agrementul temporar nu a ajuns la Bozankaya, cel ce a făcut contract de teste cu AFER și l-a și plătit. Degeaba ajunge acest agrement la prefectură sau la primărie dacă nu ajunge la producător, iar producătorul pe baza lui, împreună cu noi, pornește procedurile de recepție a tramvaiului. Din acest motiv semnăm contracte și respectăm reguli: pentru ca lucrurile să funcționeze de la sine.
Am să mă asigur că documentul nu va ajunge în mâinile domnului Chiș, cunoscut pentru lipsa lui de înțelegere pentru documente oficiale și autorizații, și îl voi transmite imediat la destinatarul final, producătorul tramvaiului”, a conchis Lațcău.
Edilul nu le-a transmis timișorenilor cea mai importantă veste: când ar urma să fie scos pe traseu primul tramvai nou al orașului. Sursele noastre spun că cei de la Bozankaya ar urma să vină în următoarele două săptămâni la Timișoara să lanseze produsul.
Garnitura ar putea circula pe liniile 1, 2, 6 și 9 doar, pentru că are impusă „o limită de viraj recomandată”.
Vă reamintim, Primăria Timișoara cumpără, cu fonduri europene, 21 de tramvaie de la firma Bozankaya. O garnitură costă 11,58 de milioane de lei, are aproape 30 de metri lungime și o capacitate de 200 de călători.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDeci, din nou aflam ca “tramvaiele de mare capacitate” nu pot circula pe liniile 4 si 8, fix liniile pe care ar fi nevoie de “mare capacitate” de transport. Mare dovada de competenta din partea fostei administratii robu si chisculita. Dar, bineinteles ca va fi vina lui Fritz si a lui Latcau ca nu vor circula pe cele doua linii.
BINE CA GULITA CHIS ESTE INCOMPETENT SI VOI SANTETI
SEARA PE PLOAIE CAND DONIMIC DADEA INDICATI PRETIOASE CUM SA SE DESCARCE TRAMVAIUL SPUNEATI CA PINA LA SFARSITUL LUNI SEPTEMBRIE SE VA PUNE IN CIRCULATIE SI OPA SANTEM IN DECEMBRIE SI TRAMVAIUL TOT ZACE IN DEPOU.ACUSI EXPIRA SI GARANTIA SI VOI VA TOT CERTATI CARE ESTE MAI COMPETENT SAU MAI BINE SPUS INCOMPETENT
BINE CA DRULA ALVOSTRU ERA BUN.DE BUN ERA BUN CA NU FACEA NIMICA SI NU PUTEA GRESI CU NIMICA.SI CE ARE UNA CU ALTA CA DOAR NU AU DAT ACREMENTUL DE DRAGUL LUI GRINDEANU.CA SI ASTA CU OMOLOGAREA IMI PARE AIUREA CA DOAR NU PRODUCE CINEVA CEVA NEOMOLOGAT SI CUM DE A CASTIGAT SI O MEDALIE.SAU ESTE UN FEL DE SABOTAJ DIN PARTEA MAGICIANULUI DONIMIC FRIG SA ARATE CA CEI ANTERIOR ERAU INCOMPETENTI SI EI SANT SUPER COMPETENTI????
-
Rusinica esti in afara subiectului, Culita este un analfabet functional, mediocru in facultate si apoi ca director. Sub Robu era aghiotantul primarului ultima sa “opera” fiind catargele din fata catedralei. La un cost de 30.000 euro Culita se lauda ca este cadoul sau catre seful mult iubit. Pe asemenea proiecte sifona prostovanul banul public
-
Mai bine catarge decat sa stai in frig in apartament!Ca actuala conducere din primarie este asa de proasta ca nici sa rostogoleasca datoriile nu au fost in stare.Dar sa arunce bani pe tot felul de bazacoveni de audite interne,externe,serviciu juridic extern,ghid de mobilier urban si altele.
-
-
Robule, tu ești? Vezi ca iar ți s-a blocat tasta caps.
-
Ce bine ți se potrivește vorba aia, dacă ești prost de mic, când crești mare doar te joci…
O întreaga mocirla, de incompetenți, de birocrație, o rusine întregul proces. Autorizații, avize, direcții și departamente, și o șleahtă de incompetenți. Totul pe timpul și banii timișorenilor. Noroc cu Robu care a startat acțiunea, ca după astia și azi aveam aceleași vechituri. Apropo: oare se lucrează la un nou proiect pt a suplimenta numărul de tramvaie, măcar cu încă 50 buc ? Desigur, pe fonduri UE. Sau, oare se lucrează la proiecte de extindere a rețelei de tramvai către Giroc, Dumbravita, Mosnita ? Pt a oferi o alternativa și a scădea traficul auto ? DESIGUR CA NU ! Nu cu acești incompetenți și mincinoși !
-
Contribuabilul manipulat @ “noroc cu Robu care a startat actiunea” Ha, ha, ha. Ai vrut sa zici ghinion cu Robu, Kristof si Culita o adunatura de politruci paraleli cu tehnica. Doar niste cretini putea cere o autonomie de 100 km pe baterii pentru o hardughie de 50 de tone! Dovada nici un producator nu s-a prezentat la prima licitatie. Cat despre cele 30 de vechituri Armonia reabilitate de Lae care se rupeau in doua nimic contribuabile. Este clar memoria ta este scurcircuitata :))
Pe scurt : Propaganda electorala
Ce idiot de “vicepremier”! Un cretin obisnuit cu smenul psd!
Ce treaba avea el cu agrementyul tramvaiului??
Doar ca sa se laude in fata prostilor ce relatii are el?
Se cearta oamenii fara meserie .
Incompetentii , micimanii vor sa para activi si utili.
Nevotatii , nimicurile pe multi bani.
Dumnezeule! Și ei ne conduc țara și orașul!
latzcau, du-te la spatii verzi, ia-l si pe fritz, ca e bun de ornament.
o fi culitza cum o fi, dar voi sunteti pamant de cactusi.
Pai ce-i ma penalule, te oftici ca nu te baga in seama ministru? Poate pentru ca esti un….. nimeni?
Te oftici ca a facut culita actele pentru acordul afer si acuma tot el l-a primit in mana? Si ce mare lucru sa il luati sa il trimite-ti la turci? Ce tot atatea plansete de fecioare virgine??
Bravo culita ca a mai rezolvat o actiune! Vreti sa il tot dati afara pentru ca e de 10 ori mai cunoscut,, mai harnic, mai destept ca voi si va e frica ca rezolva lucruri si daca se hotaraste sa candideze va ia voturile??
Reactia normala era sa ii multumesti lui grindeanu ca a rezolvat ce drula nu a putut si apoi lu chis culita ca si-a sacrificat din timpul liber sa mearga sa il ia. Dar cand esti penal nu stii nici de bunul simt!
-
Timisorean habar nu ai de ce calitati intelectuale dispune maestrul Culita. A fost director tehnic in primarie datorita lui avem pasajul Michelangelo cu pereti neizolati prin care curg rauri de apa, podurile de la gara la care din ‘greseala’ nu erau prevazute pistele de biciclete! Datorita lui si Robu a fost respins proiectul de achitie a troleibuzelor, ei au cerut prosteste 100 km autonomie pt tramvaie desi nimeni nu fabrica asemenea vehicule. Culita al tau a reusit sa termine sala polivalenta de la baza Poli si nu stim noi:)) Dar cand esti un aplaudac atata poti
Latcau si Fritz, niste mascarici!
Chiar nu exista in Timisoara nici un ziarist cu cohones care sa ceara de la Primarie SF-ul facut de geniile locale (Robu, Bitea, Chis) pentru aceste tramvaie? Ca sa stim si noi care este justificarea pentru autonomie pe baterii unica in lume si de ce in specificatii nu s-a cerut ca aceste tramvaie sa poata circula pe toate liniile din oras, mai exact sa poata negocia toate curbele din oras. E usor de zis “poate circula doar pe liniile 1,2,6 si 9”. Ce ne facem daca intr-o zi una din aceste linii este blocata (reparatii, constructii, accident) si traficul nu se poate devia pe un traseu alternativ? In caz de accident mai serios tramvaiele turcesti vor ramane intepenite pe linie si nu vor permite nici tramvaielor vechi adunate in spetele lor sa treaca.
Si Latcau asta .. cel mai prost din curtea scolii
Agitatie pentru mai nimic. Grindeanu acest ex-vice primar cu realizari zero vrea sa iasa in evidenta si aduce un document pe care nu avea nici un drept sa puna mana. La cat este de prost nu stia ca autorizarea realizata de AFER la cererea Bozankaya trebuia sa ajunga la producator! Culita specialistul lui peste prajit, impreuna cu Robu in 2012 au REFUZAT achizitia de tramvaie noi pe fonduri europene afirmand ca ar fi o prostie dar ulterior schimbau carcasa si montau aer conditionat pe niste vechituri din anii 70 cat sa scoata ochii prostilor. Spectacol jalnic al politrucilor cu carnet de partid
Tramvaie turcești ne trebuia! Când există o fabrică românească la 50 km distanță care ar fi putut construi aceste tramvaie! Mai ieftine, fabricate la distanță mică, garanție si întreținere la distanță mică și probabil că ar putea lua si curbele “periculoase” ale Timișoarei! Și am fi rămas și noi independenți…. Faceți un mic calcul câtă industrie avea țara acum…40 de ani și ce a mai rămas acum! Doar sclavii s-au îmulțit.
Soluția: să plătească tramvaiul minune, să anuleze comanda și să meargă 50 de km până la Arad pentru negocieri. (Glumele cu “licitațiile” nu funcționează când e în joc industria națională).
Cu fabrica de tramvaie in Timisoara ati cumparat de la turci . In 1989 am facut tramvai pentru Americani, parca semana cu o rama de metrou. Este inadmisibil toata industria orasului distrusa, fabrici si intreprinderi demolate. Totul e praf. Tramvaiul asta otoman o sa ajunga tot distrus, scrijelit sau insemnat cu black markers. Sau o sa puneti garda la fiecare usa . Va bateti joc de oameni. Sper sa fiti abtiguiti la alegeri cum se cuvine.
De ce cumpărăm tramvai de la Turcia ,cind putem cumpăra tramvai construit la Arad de fabrica Astra???
Nu era mai bine dacă ar fi achiziționat tramvaie din Romania?
Vai de voi, ma stati cu el in depou, pana trece garantia. Luativa de mana cu Frit si roiu, ne faceti orasul de rusine.
Pe Cetatii, unde se reabiliteaza artera s-a luat in calcul gabaritul noului tramvai? Nu de alta dar macar pe rand se mai pot elimina din limitari. In rest, evident dezastrul si megalomania din administratie ies la iveala. Exact liniile care necesita capacitate mare nu vor fi deservite de noul tramvai. Si oricum problema cu transportul in comun este mai mult frecventa, capacitatea fiind necesara doar la ora de varf. Daca frecventa este convenabila vor functiona si legaturile mai bine pentru ca la 20 de minute intre legturi mai repede ajungi pe jos…