Premiile pentru inovare 2021 au fost decernate la sfârșitul lunii octombrie, în Lille, Franța, iar reprezentanții Bozankaya se laudă, pe Facebook, că garnitura construită special pentru Timișoara a atins un record mondial, cu „o autonomie de 70 de km, fără rețea catenară”.
„Datorită bateriei integrate, tramvaiul poate circula fără a fi conectat la rețeaua catenară. Bateria litiu-ion asigură o autonomie de 63 km, fără catenară, în condiții normale de operare. Avantajele acestui sistem sunt: economii în infrastructura de linii electrificate suspendate, economii în infrastructura de întreținere și costuri de service, previne poluarea vizuală”, transmite ERCI, o asociație europeană a producătorilor de material rulant.
Se așteaptă omologarea
Primul tramvai nou al Timișoarei a ajuns în oraș la sfârșitul lunii iunie, dar încă nu a fost omologat pentru circulație în România. Testele au durat săptămâni și s-au încheiat cu succes încă de la mijlocul lunii octombrie, anunța Culiță Chiș, fost manager al proiectului.
„Ultimele teste s-au finalizat cu succes, rapoartele sunt completate și sunt trimise către AFER. Acum suntem într-o procedură birocratică să obținem agrementul de la AFER ca să putem să circulăm. Tramvaiul a performat în parametri pe care specificația tehnică i-a cerut, eu cred că în acest sfârșit de an vom vedea primul tramvai pe linie”, spunea recent viceprimarul Ruben Lațcău.
Edilul mai spune că „producătorul este pregătit să înceapă producția și la următoarele tramvaie” și „în momentul în care avem agrementul, cred că tramvaiul cu numărul doi va putea și pleca spre Timișoara”.
Primăria Timișoara cumpără, cu fonduri europene, 21 de tramvaie de la firma Bozankaya. O garnitură costă 11,58 de milioane de lei, are aproape 30 de metri lungime și o capacitate de 200 de călători. Primul tramvai, ajuns în iunie în oraș, ar putea circula pe liniile 1, 2, 6 și 9 doar, pentru că are impusă „o limită de viraj recomandată”.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xpremiat pentru ceva absolut inutil. francezii sunt idioti, aia e clar. de robulake si echipa lui castigatoare nici nu mai vorbim. fritz, din nou, un handicapat, pentru ca inca nu a desfiintat vaporasele si acest plan idiot cu tramvaie.
-
Nu ii tin partea lu nimeni, dar vaporasele nu pot fi scoase (inca) ca asa e contractul facut de Robu cu fondurile europene. Ne trebuie vaporase ca sa fie transport public, insa conditie: Sa functioneze 5 ani de zile ca transport in comun. Si daca nu respecti aceasta cerinta tre sa dai fondurile inapoi. Si cum cei 5 ani inca nu sunt trecuti, nu ai ce face decat ca sa alegi raul cel mic, adica sa platesti vaporasele si personalul de pe ele si astfel scapi de raul cel mare, sa dai banii inapoi de pe fondurile europene.
Iar a fost aici ceva “maret” á la Robu. O idee idioata cu vaporasele, da! Numai cand te gandesti ca vaporasele functionaza numai vara, ca sunt o gramada de locuri de munca care iarna nu fac nimica, pardon, se hiberneaza, Plus cate cheltuieli sunt cu asa zisa Capitania Portului Timisoara, unde sunt pile, oameni bine platiti pentru nimica. Adica pentru hibernare.
Si cand mai aud ca vor sa faca Bega nasvigabila pe toata lunginea….. ma apuca rasul-plansul.
Asta-i varianta “casa poporului” pt. tramvaie!
A fost comandat doar pt. orgoliul lui Robu. Record mondial la mersul piticului pe baterii(de parca o autonomie de 40km nu era de nasul nostru) care nu ajuta la nimic(sunt curios in cat timp se incarca aceste baterii in depou ca sa iasa in urmatoarea cursa, asta in cazul in care linia electrificata e moarta asa vreo zi, doua, ca daca e moarta doar vreo juma de ora n-ai nevoie de atata autonomie).
E atat de lung(absolut inutil) incat daca se nimeresc 2 tramvaie unul dupa altul, ocupa spatiul dintre 2 statii, iar la un semafor apuca sa treaca doar unul. Daca frecventa de circulatie e tot cea obisnuita de cativa ani, atunci degeaba e mare si umbla plin pe sfert, era mai OK un tramvai mai mic si care sa circule mai des.
Oricum fraza ”previne poluarea vizuală” daca merge pe bateriile detinatoare de record mondial, e totala!
Ce faci Domnule viceprimar Lascau ora 3 iarasi ABURESTI pe Timisoreni.Cu caldura si apa calda ne tot ABURESTI,cu tramvaiul asta iarasi,cand mai marele orasului ales prin vointa Timisorenilor a stat noaptea pe ploaie sa descarce tramvaiul ati spus ca va circula la sfarsitul luni septembrie,dupa aceia octombrie acuma opo poate pina la sfarsitul anului.Oare si alea de la Iasi tot asa ca le am vazut deja ciculind.Vai si mar de asa conducere
Si acum explicati cum sunt folositoare in practica aceste baterii si aceasta autonomie.
De ce nu s-a facut din start certificarea/omologarea inainte sau pe tot parcursul comenzii.
Si cand a venit sa fie gata de drum.
Teste au facut doar producatorul, ca doar asa se face intr-o fabrica normala. Sau?
Cand cumperi o masina o iei gata de drum, nu te plimbi in teste cu ea cu lunile, si apoi astepti omologarea…
Dar in Romania totul este posibil, ca-n America, tara tuturor posibilitatilor!
-
testele le face AFER, aici in romanica, pe un travai real, sau voiai sa le faca in realitatea virtuala?
Un lucru cumparat care nu e folosit pierde bani, se pare ca ne permitem.
Ah si am uitat, de abia astept sa fie vandalizat de YCRE si KETO, si in sfarsit au hotii de buzunare un loc de munca civilizat.
Citesc numai :
pentru că are impusă „o limită de viraj recomandată”
Sa va traduc? Inseamna ca tramvaiul asta nu poate lua curba pe multe trasee din Timisoara. O avea el autonomie de 60 km (necesara pentru nimeni ) dar nu se poate folosi pe multe trasee din Timisoara. Scurt si concis: este numai partial recomandat pentru oras.
Asteptam ca pe celelalte linii sa circule alte tramvaie care se vor comanda . Deci avem tramvai dar nu il putem folosi oriunde. Dar este frumos, este premiat, are autonomie, are pret bun dar nefolosibil 100% in Timisoara,
Traiasca cine l-a ales. ca nu s-a gandit nimeni ca trambaiul trebuie sa ia curba. Principalul e ca s-a luat spaga de catre cine trebuia. Deci il omologam dar nu-l putem folosi!
Robule, si PNL, va multumim din inima. Asteptam sa cumparati acuma si tramvaie pentru liniile unde curbele sunt mai stranse.
PS. Stiti povestea aia cu Tandala care si.a facut car mare in sura si pe care nu l-a putut scoate din sura? Cam asa ceva si acuma cu tramvaiul asta., Are 30 de metri dar e prea lung.
transmite ERCI, o asociație europeană a producătorilor de material rulant.
:))) astia isi dau premii intre ei.
mare “inovatie” sa pui mai multe baterii la tramvai. Mars ma!
Asta-i inovatie?! Premiu? Pai eu pun o baterie în plus si voi avea cu 2 metrii mai multa autonomie! Dar articolul, de fapt, lauda indirect pe cel (sau cei) care au fost atât de destepti încât au comandat un tramvai care (stiau ei) va câstiga premii, nu orice gioarsa!
Tre sa fi cel putin idiot sa ceri autonomie de 70 km pe baterii la un tramvai electric cu linie de contact.Si culmea e ca s-au gasit alti idioti sa premieze tampenia. In primul rand bateriile au cateva tone care trebuie carate toata viata lor, pretul lor este foarte mare, cca o treime din pret, unde mai pui cata poluare s-a produs cu fabricarea lor si se va produce cu distrugerea lor. Da na, cu cat pretul tramvaielor e mai mare si spaga e proportionala.
Fratilor, aveti la Arad fabrica de tramvaie cu toate omologarile, cu contracte castigate la Oradea, Galati, Bucuresti,Cluj, Arad, si peste hotare,vorba aia Fabricat in Romania si voi banateni cu minte ingusta bagati banii in buzunarele turcilor.Rusine Timisoara ,Rusine Banat, nu regiunilor ci celor care au promovat expedierea valutei din tara,
-
NU ABERA NICI O FABRICA DIN ROMANIA NU SA INSCRIS LA LICITATIE.
ARADUL E FULL DE COMENZI IAR CELELELATE NU INDEPLINEAU CRITERILE. -
A iesit mai bine ,, lozul ,, cu turcii !!! Ca de la Arad ce sa iasa ? Astia nu au bani de cadouri la … contractari !! Sa le vedem cum vor arata dupa 5 ani de folosinta .
-
Vezi va tot aradean (sau aproape) a fost cel care a comandat porcariile astea inutile. Era mai bine e sa vi-l țineți acolo sa nu fi auzit niciodată de numele robu….
-
imperio al vostru e un rahat pe bat. prefer oricand bozankaya in detrimentul astuia, facut pe genunchi la arad
Eu sunt mai talâmb recunosc.
Poate alții mai pricepuți știu:
De ce trebuie o asemenea autonomie
E mai util sa circule din când în când câte o omida de 30m care întra pe verde în interse ție și iese pe pe următorul verde? Sau mai bine inele de 15 m mai des, mai manevrabil, mai flexibil programul
Chiar trebuie sa aducem mai multe tipuri de tramvaie unele pentrj linii pare altele pt impare?? Nu se putea trece în caietul de sarcini raza minima a curbelor?
Și de ce coana UE tine morțiș sa arunce banii în afara când puteau fi întorși unor producători autohtoni?( tot din UE)
-
pentru ca spaga. si robulake are impresia ca scapa nepedepsit.
CEVA E PUTRED IN DANEMARCA.
-
da! singurul tau neuron