Tăcere, în continuare, dinspre Primăria Timișoara, la aproape o săptămână de când Autoritatea Feroviară Română a emis agrementul tehnic feroviar pentru tramvaiul Bozankaya. Omologarea spune că acesta poate fi pus în circulație în România.
După scandalul de zilele trecute, când vicepremierul și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a adus agrementul AFER la Timișoara, în afară de câteva acuzații pentru Culiță Chiș, directorul Direcției de Drumuri din Primăria Timișoara, reprezentanții primăriei nu le-au spus timișorenilor când va fi introdus în circulație primul tramvai nou al orașului. Nu a fost făcut public nici măcar un orizont de timp.
Până una alta, garnitura iese iarăși în probe pe străzile orașului, anunță STPT. Va fi testată atât marți, cât și miercuri seară.
„Testele noului tramvai produs de compania turcească Bozankaya continuă și în această seară (marți – n.r.), pe traseul liniei 9. În aceste condiții, începând cu ora 21, tramvaiele de pe linia 9 nu vor mai circula între bulevardul Dâmbovița și Ciarda Roșie. (…) vor circula doar între Gara de Nord și bulevardul Dâmbovița, legătura între bulevardul Dâmbovița și Ciarda Roșie urmând să fie realizată cu autobuze, care vor opri pe carosabil, în dreptul stațiilor de tramvai”, transmit cei de la STPT.
Potrivit surselor Tion, reprezentanții Bozankaya sunt așteptați să vină în următoarele două săptămâni la Timișoara să lanseze produsul. Noul tramvai ar putea fi pus în circulație pe liniile 1, 2, 6 și 9 doar, pentru că are impusă „o limită de viraj recomandată”.
Vă reamintim, Primăria Timișoara cumpără, cu fonduri europene, 21 de tramvaie de la firma Bozankaya. O garnitură costă 11,58 de milioane de lei, are aproape 30 de metri lungime și o capacitate de 200 de călători.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSa aibe grija cum trece pe la intersectia cu Sagului, ca mai ramane o conserva desfacuta din el
Reprezentanții Bozankaya sunt așteptați să vină în următoarele două săptămâni la Timișoara să lanseze produsu sau predarea drepturilor.Dar ar trebui chemat Robu ca el a achitionat tramvaiele nu Donimic Frig el se lauda cu ele numai.Pai dragi Timisoreni acuma tramvaiul are hartia de la AFER dar STPT nu are si vatmani calificati pentru ele nu este asa Domnule Latcau 3 noaptea
-
Individului ” rusine” @ daca memoria ta este stearsa sa-ti adcem noi aminte ca dr. Robu al tau in 2012 urla ca este o prostie sa cumpere tramvaie noi, optand pletosul pentru modernizarea unor vechituri de 30 de ani aruncate de nemti! El & Culita au ratat si proiectul european de achizitie a troleibuzelor noi. Astazi cumparam un tramvai cu 2,7 milioane euro fata de tramvaiul Siemens produs la Arad care costa 1,7 mil euro, tramvai care circula in Viena, Praga, Budapesta, Oradea, Cluj. Dar cand specialistii lui preste prajit decid aici ajungem!
-
Țin să te contrazic, Viena își produce propriile tramvaie, locuiesc în Viena, am abonament anual care cred că este mai ieftin ca și în Timișoara. Transportul public în Viena este foarte bine pus la punct. Dacă ai abonament anual, 1 zi pe orice mijloc de transport te costă 1€. Mai există tramvaie vechi chiar și de 40-50 de ani, care merg și acuma, dar aici ei le folosesc cu mândrie și bineînțeles ele arată cum trebuie. Este o chestiune de marketing.
-
Practic și la noi circulă încă tramvaie de acum 40-50 de ani, cele primite.
Ca design sunt net superioare celor modernizate.
În general tramvaiele au o perioadă de exploatare mult mai lungă decât autobuzele.
-
-
@Vik hai sa nu exageram, tramvaiele ULF by Siemens din Viena sunt produse chiar in Viena, si doar Oradea mai are astfel de tramvaie pe langa Viena (sursa en.wikipedia.org/wiki/Ultra_Low_Floor).
Astra Imperio, cele produse la Arad, tramvaie ultra moderne, sunt folosite in cateva orase din Romania.Dea dreptul insa trist ca Timisoara, cu imensa sa istorie de tramvaie, nu a fost in stare sa cumpere macar aceste tramvaie din Arad.
-
Stie ce ne meritam soarta daca sant indivizi ca tine care il mai sustin pe acest DONIMIC FRIG
-
De ce nu dau drumul la circulatia tramvaielor? Ce atatea teste daca au primit autorizatia? CLAR SUNT PROBLEME PE CARE NOI NU TREBUIE SA LE STIM!!!! ALOOO DNA, intram si noi unpic pe fir? sau nu mai avem DNA? E doar sluga politica?
-
Costica, te dai de gol cu, aloooooooo.
-
Costica inainte sa debitezi aberatii mai studiaza tractiunea electrica si transporturile pe sina! Ce sa faca DNA in cazul problemelor tehnice?! Nici macar politia rutiera nu stie si nu are dreptul sa se bage. Dar cand esti cofetar si te crezi specialist in motoare asincrone, rezulta asemenea concluzii fantasmagorice
Cu limita de viraj, rezolv io cu baetii. Mergem pana la dedeman, luam niste saibe si marim limita. Stati linistiti bosilor, ca lucram de atatia ani pe conservele astea sa le facem sa mearga mai ca si cubanezii pe bolizii aia vechi.
am ras toti de aia din Bucuresti cand au taiat peroanele pt ca adusesera trenuri de metrou ce nu intrau in statii… vad ca si acest tramvai nu va putea merge pe toate traseele din cauza de curbe periculoase… vai de mama noastra!
-
Mirceas vezi sa nu cazi tu cu masina in praastie! In cazul tramvaielor vorbim de raza minima de inscriere in curbe, chestie de geometrie. Cand Robu, Culita si alti semidocti din STPT au cerut tramvaie de mare capacitate cu 3 articulatii nu au tinut cont de raza minima a liniei din Timisoara. Asta e problema nu periculozitatea curbei. Termenul de periculos sa il pastrezi pentru Tranfagarasan
A luat Robu tramvaie care nu pot circula decât pe la periferie, că în centru sunt curbe prea strânse pentru ele :))
secolul XXI a venit si la noi
chiar k sunt bestiale.
Transparenta nu e negociabila!
“reprezentanții primăriei nu le-au spus timișorenilor când va fi introdus în circulație primul tramvai nou al orașului. Nu a fost făcut public nici măcar un orizont de timp.”
-
Pai nu iti spune primaria nimica, ca nici ea nu stie daca se pot introduce in circulatie IN TIMISOARA !
Degeaba au aprobari obtinute pentru aceste tramvaie daca autorizatia este pentru drum drept, fara curbe.
S-ar putea ca aceste tramvaie sa fie inadecvate pentru caracteristicile din centrul Timisoarei unde ai curbe stranse, unde ramane blocat acest tramvai minune. Asa ca ce vrei? Daca nu iti place , ia vaporasul in loc de tramvai. Mai ales ca acuma sunt frumos vopsite. Probabil se cojeste deja vopseaua originala de pe ele, ca le bate soarele direct platforma si , hai sa prostim lumea ca le revopsim cu opere de arta.
Eu cred ca in Timisoara pe liniile din centru, alea aglomerate, tot cu tramvaiele vechi vom circula. Cine vrea tramvaiul nou sa se mute la periferie, ca acolo poate se vor putea circula. Daca s-ar fi cumparat tramvaie deja omologate in Europa, am fi scapat de aceste luni de teste si aprobari si asteptari. Robu a ales tramvaiele ca si ala din poveste de alege porumbelul de pe acoperis . Probabil ca era spaga mare la turcaleti. Cred si eu. Au primit omologarea gratis, au primit comanda cu bani multi. Daca le cumpara Timisoara, turcii au intrat pe piata UE, ca Timisoara e in UE, si spera sa le mai cumpere si altii din UE tramvaiele. Nu stiu de ce Robu nu a cumparat tramvaie omologate si care deja circula in orase cu curbe stranse si conditii asemanatoare centrului Timisoarei. Exemple sunt destule.
Acuma bani de la UE pe tramvaie nu mai capatam asa de repede. Asta e clar.
Putem pune tramvaiul asta in seria altor “lucruri minunate” facute de Robu. Langa electrocarele alea de nu au circulat niciodata in Timisoara, langa vaporasele alea care mai multa paguba pentru oras sunt decat mijloace de transport in comun, langa Armoniile reconditionate si care acuma aproape ca nu mai circula de loc.
Ruginește dreaq pina l urma 🤣
Asa se intimpla cind un necunoscator isi baga nasul . Cind s-au gindit sa cumpere asa ceva de ce nu s-au sfatuit cu un specialist in domeniu ? S-au au spus ca suntem BAIETI DESTEPTI … Cine se pune cu noi.
-
De cand ai vazut tu in romania ca la rezolvarea unei chestii sa fie chemati profesionistii??
Cel mai nou exemplu in timisoara modificarea limitei de viteza de catre o comisie care adunati la un loc nu au condus atatia km in viata lor cat face un taximetrist sau un curier intr-un an! -
Vaaai,cum vorbesti !S-a sfatuit primata robu cucu lita.Bineinteles ,tot cu el s-a sfatuit si pentru metrou,vaporase,freze de zapada pt asociatii de locatari si muuulte alte realizari din timpul lui.
Mai bine puneati bitum intre sine si restaurati caile de rulaj, dar oligofrenul de robu o visat tramvaie autonome electrice. Pentru ce trebuie tramvaie pe baterii cand ai deja o retea ce alimenteaza cu electricitate? Si cu conservele alea de vaporase pe care nu le foloseste nimeni, va intreb: de ce si pentru ce se f*te banul public in halul adta. Miroase a sifonare de la o posta.
Asteptam ca organele legii sa se autosesizeze a propos de deciziile astea total disonante si sa vedem niste capete picate.
Modernizare in forta pentru timisoreni? Ce gluma proasta. Poate pentru buzunarele celor ce iau comisioanele.
Scarba mi-e de voi.
A cumpara huiduma asta de tramvai pentru timisoara este ca si cei care stau in chirie in garsoniera dar isi cumpara X5 si nu au bani de motorina.
Inca o teapa marca robu din dosarul palmieri, vaporase, semafoare si multe altele!
Pe care alte linii sunt curbe mai inchise decat pe liniile pe care au spus ca va circula?Pe linia lui 4 sau care?
Dinspre Primăria Timișoara … TĂCERE va fi și in următorii 3 ani ! Ce, aveați alte așteptări din partea unor incompetenți, plimbatori de hârtii și cu salarii nesimțire ?
Adevarul ca la aceste tramvaie la curbesinele trosnesc!
Orice contract din lume (poate nu unul încheiat de TM) are clauze de anulare. Nu cunosc contractul privind tramvaiele turcesti. DAR, daca aceasta clauza exista (sper), poate ar fi inteligent sa se anuleze comanda (poate mentinând tramvaiul primit dar platind probabilele penalitati) si comanda la Arad. In total va iesi mai ieftin cu avantajele celor doar 50km care ne desparte de fabricant! Si, cred, cei de la Arad vorbesc si româneste! PS: si australienii au anulat comanda de submarine cu Franta, nu? Deci cu atât mai mult pentru câteva amarâte de tramvaie….