Primul tramvai turcesc al Timișoarei a ajuns în oraș în seara de 25 iunie. Au început testele, iar acum garnitura se află în a doua lună de testare.
„(…) și suntem în grafic. Noul tramvai funcționează conform așteptărilor celor de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor. Aceasta este autoritatea responsabilă pentru omologarea tramvaiului conform legii în vigoare, performanța fiind comparată cu specificațiile tehnice. Această omologare este necesară pentru orice produs feroviar nou introdus pe piața europeană, iar cel mai important aspect este siguranța pasagerilor”, a transmis viceprimarul Timișoarei.
Testele pe trasee au început de ceva timp și vor continua pe linia 9, în timpul serii, perioadă în care circulația tramvaielor este suspendată parțial. În perioada 26-28 iunie au fost făcute teste de compatibilitate electromagnetică, în perioada 3-6 august se fac o parte din testele de frânare, din 9 până în 13 august se vor realiza testele de zgomot și restul testelor de frânare, iar în perioada 16-20 august se vor face testele de tracțiune.
Omologarea, gata în septembrie
„Omologarea va fi finalizată în septembrie și pasagerii se vor putea bucura de noua achiziție la scurt timp după, când aceasta va intra în circulație cel mai probabil pe linia 1”, a completat viceprimarul.
Potrivit lui Lațcău, angajații societății de transport public au început să curețe tramele de pământ și mizerie, „ceva esențial pentru teste”. Practic, muncitorii STPT spală manual și mecanizat șinele.
„De câteva luni am pornit acest demers și ne întâlnim cu situații care mai de care, inclusiv momente precum cel din video în care e nevoie să fie scos pământul cu ranga. Poate suna a ceva banal, dar acumularea de reziduuri, vegetație moartă și pământ poate duce la disconfortul general al pasagerilor, călătorii cu hopuri, deteriorarea echipamentului, sau chiar deraieri, riscuri pe care le vrem complet eliminate”, a mai precizat edilul.
21 de tramvaie noi, pe șine până în decembrie 2022
Odată ce vor fi finalizate testele, la Timișoara ar trebui să ajungă și restul de garnituri din contractul încheiat de primărie. Bozankaya „își asumă” să livreze două tramvaie pe lună și să crească treptat ritmul.
„Cu siguranță până la sfârșitul anului viitor, și deci înainte să înceapă Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023, vor fi în funcțiune toate cele 21 de tramvaie noi”, a conchis Ruben Lațcău.
Garnitura aflată acum în teste este prima dintr-o serie de 21 de tramvaie cumpărate de Primăria Timișoara cu 11,58 de milioane de lei bucata. Fiecare mijloc de transport pe șine are 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate pentru 200 de călători, conform documentației PMT. Autonomia unui tramvai trebuie să fie, conform caietului de sarcini de la licitație, de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai. Potrivit reprezentanților primăriei, este cea mai mare autonomie din lume.
Contractul cu turcii de la Bozankaya a fost semnat în 26 iulie 2019, de fosta administrație a orașului. Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, dar primăria a obținut în cele din urmă fonduri europene pentru 21 de tramvaie.
editor Dan Oancia
Câteva noutăți despre tramvaiul Bozankaya
Am intrat în a doua lună de teste și suntem în grafic. Noul tramvai…
Posted by Ruben Lațcău on Thursday, August 5, 2021
Trimite articolul
Xspor la luat foc cu bateriile alea de neam prost
daca erau cele de la arad nu mai pierdeam acum vreamea cu omologari si alte bazaconii…
stai sa vezi ce interesant va fi cand incep sa ‘pice’ componente…
-
Aradencele sunt slabute comparativ cu astea, ca sa nu mai spunem ca nu s-au inscris la licutatir. Astea arata foarte bine si sduc irasului un aer occidental. Acum depinde si de noi sa le pastram.
-
“Occidental din Turcia, prost te-a mai fatat mă-ta.
-
:)) ce naiv si incult esti. Cum te suporta cei din anturajul tau ?
-
-
-
dezinformezi, si cele de la Arad trebuiau sa treaca prin acele teste. Si cele refurbished Armonia au trecut tot prin aceleasi teste. Asta e legislatia si trebuie urmata. Tot timpul se trezeste unul sa dea cu cacat indiferent de subiect.
Asa, si merge 63 km numai pe bateriile de la bord?
Ca asta era primul test !
Domnul ruben asteptam informatii concrete nu bla-bla-uri!
-
Ruben nu e domnul care a comis fapte penale relative la codul rutier? Credeti ca el este in masura sa vorbeasca despre mijloace de transport?
-
Ce legatura are una cu alta?
-
Mai terminați cu gunoaiele alea de la Arad… mergeți la Arad dacă va plac asa mult… nu vrem nimic de la Arad…forța viola
-
gunoi este sub presul tau de la intrare! Daca dupa mintea ta cat o nuca, un tramvai sub licenta Siemens este gunoi inseamna ca prostii de la Viena care il folosesc nu cunosc inca explicatiile tale savante. Cand pleci de pe stadion nu uita sa-ti strangi semintele scuipate sa nu te amendeze
Turcismele nu vor rezista multe luni pe șinele vechi și deșăla te ale orașului. Investiție anapoda, fara irefacerza nfrasrructurii.
Iar au smenuit niște Bucureșteni un contract gras pe. un comision baban. Altceva nu-i interesa oricum…
-
foarte bine punctat.
-
Pe Cetatii nu mai sunt sinele. Stan Vidrighin urmeaza si el.
Unde mai sunt sine care nu au fost modernizate in anii 2000?Administratia Ciuhandu a facut una-alta, asta este una din meritele sale.
Latcai caine rau si nea Friky Friky facem si noi ceva ca pana acum doar gargara. Sa imi zica cineva ce au facut astia 2 concret notabil in aproape un an, cum facea latcau caine rau la conti adic nimic concret de pe mainile lor o sa vedem, o sa analizam totul se desfasoara im viitor nu in prezent. Cand acel viitor explicat de latcau caine rau si Friky Friky devine prezent ca printr o minune ei oar il dac viitor si uite asa pana la viitoarele alegeri.
Robule trezeste din morti si ne scapa de mafioti decat 2 p….i prefer doar unul ca tine mare.
Robule stai la incalzire si joc de glezne ca in urmatorul mandat vei fi titular ca astia doi nu vor marca asa prevad.
“Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, dar primăria a obținut în cele din urmă fonduri europene pentru 21 de tramvaie.”Dar Domnul concediu post natal Latcau cu ce realizari va laudati in mandatul actual de aproape 11 luni???Strategi,planuri de fezeabilitate,concursuri,angajari a membrilor de partid,cumparari de tot felul,pelerinaje inutile la Bucuresti pentru impins fizic,anulari de contracte dar realizari in interesul orasului ZERO.Gunoi peste gunoi,strazi sparte ca dupa razboi,trotuare vai si amar,cladiri de pica tencuiala in capul pietonilor
Și actualele mijloace de transport in comun !?
Tramvaie fără climă,
Trolebuze cu probleme ,
Autobuze in care iti este frica sa stai din cauza ca totul scârțâie ,
VeloTm cu monitoare de interior plus ca la majoritatea sunt probleme cu touch’ul
TroTm care este varza ,trebuie sa sun de fiecare data la băieții TroTm ca sa o pot utiliza ,
Bărcuțele care sunt folosite pe post de “hai sa fac un tur pe Bega “ și cam atât
Deci !? Pe restu le lăsam așa 🤔întreb pentru un prieten
dan teodorescu doctore in tramvaie, afla ca acele tramvaie ”slabute” de la Astra Arad sunt produse de peste 10 ani sub licenta Siemens fiind identice cu cele care circula la Viena, Oradea, Cluj si in multe alte orase europene. Sunt omologate si inca nici unul nu a luat foc! Inainte de a debita aberatii mai pune mana pe fisa tehnica si apoi mai vorbim. Probabil ai ramas in memorie cu bisnita din Turcia anilor 90 iar acum tu vrei sa o readuci in actualitate :))
Foarte bun proiectul de innoire a flotei de tramvaie. Bravo.
Ce ideie tampita, sa pui baterii de zeci de tone cu autonomie de 63 km la un tramvai cu linie de contact e nonsens. Eventual un maxim 2-3 km ca oricum daca nu-i curent nu merge nimic.Sa vedem cat tine calea de rulare care oricum e cam subreda.