„Tramvaiul «Timişoara» merge mai departe. În data de 15.10.2021 au fost finalizate ultimele teste ale tramvaiului «Timișoara», tramvai proiectat și realizat de firma Bozankaya Otomotiv Mak.IML.ITH VE IHR.A.Ş. pentru Municipiul Timișoara, în baza contractului de furnizare nr. 103/2019”, transmite Chiș, cel care până anul acesta a fost în fruntea echipei de implementare a proiectului.
Potrivit șefului din primărie, conform specificațiilor tehnice avizate de Autoritatea Feroviară Română (AFER), au fost realizate 57 de teste și încercări, „testele critice fiind efectuate de laboratoare acreditate UE: VZU Plzen, Cehia; CETEST SL, Spania; TÜV SÜD Rail GmbH, Germania și Organismul Notificat Feroviar Român (ONFR)!”.
„Menționez că am avizat toate procedurile de testare, respectiv rapoartele de testare, în calitate de Director General al Direcției, Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități, deși am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului. Mai mult, persoanelor din cadrul AFER București, care se ocupă de agrementarea tramvaiului «Timișoara», prin noua organigramă din data de 13.09.2021, le-au fost desființate posturile. Având în vedere statutul de funcționar public nu pot face mai multe comentarii în acest sens. Cu toate piedicile întâmpinate pe parcurs, tramvaiul «Timișoara» merge mai departe!”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Culiță Chiș.
Șeful Direcției de Drumuri din Primăria Timișoara, cu care noua administrație se judecă acum după ce a vrut să-l dea afară prin schimbarea organigramei, mai spune că „nimeni și nimic nu mai poate împiedica Timișoara să aibă cele mai performanțe tramvaie, tramvaiele cu cea mai mare autonomie din lume”.
El a ținut să mulțumească și echipei de implementare din cadrul Primăriei Timișoara care lucrează la proiect de cinci ani, „de la ideea de proiect și până la ultimele detalii de design”, dar și furnizorului din Ankara, precum și echipei STPT.
În 30 septembrie, viceprimarul Timișoarei Ruben Lațcău ne spunea că tramvaiul mai are o lună de probe, pentru că au apărut probleme cu instituția Organismul Notificat Feroviar Român care făcea testele, dar nu avea toate aparatele.
„Estimarea este că va lua peste o lună peste timpul pe care și l-a asumat, până finalizează cu compania din Germania, trimit la AFER, care aprobă. Asta e la modul optimist, undeva în prima jumătate a lui noiembrie. În momentul în care se vor termina aceste teste, tramvaiul va primi un agrement. Pe baza agrementului, el poate circula în Europa. El va fi apoi livrat către STPT, care va face niște teste proprii și apoi îl va recepționa. Dacă în noiembrie se primește agrementul, tramvaiul va circula cu călători înainte de finalul acestui an”, spunea atunci edilul orașului.
Lațcău mai spunea că tramvaiul turcesc, ajuns în oraș la sfârșitul lunii iunie, „a făcut față cu brio tuturor testelor”, iar pe unele dintre ele „chiar le-a depășit de departe”. Garnitura ar putea circula pe liniile 1, 2, 6 și 9 doar, pentru că are impusă „o limită de viraj recomandată”.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Primul tramvai turcesc al Timișoarei „s-a blocat” în teste. Abia la iarnă ar putea plimba călători
Trimite articolul
XHouuua Robule, :)). Bravo Fritz!!!
Asa se face treaba, il injuri pe ala dininate ca nu a luat tramvaie de la Arad, dupa te feliciti ca ai taiat snuru de inaugurare!
Firati al d’…de USR isti progresisti! Sau cum ii sa nu faci nimica si dupa sa fii aplaudat!
-
Bine Chiaşculiţă! Odă marelyi lider!
-
daca e asa bun de ce nu poate merge pe linia 4?
-
Adică chisculita este primar? Lascau spune foarte CLAR că nu pot circula DECÂT pe PATRU LINII. Ce zici, o fi cu dedicație caietul de sarcini?
-
Bine dl. Robu! Acum vă rog să intrați în salon. He-he!
Trebuie sa fi cel putin idiot sa bagi in caietul de sarcini autonomia de 60 km!
Cum sa fie persoanele din cadrul AFER Bucuresti in organigrama Primariei?
Ce progresisti domnilor, este vorba de sodomisti. Ciolos adeptul spiralelor lui Bivolaru si Barna, alt pervers care este de acord cu infierea copiilor de cuplurile gay. Niste sodomisti domnilor.
Cele mai scumpe ,performante mai vedem.
la ce ajuta performanta de a avea bateria aia mare, ba, dobitocule? explica aia, sa te auzim. nu mai e nicaieri in lume pentru ca nu e nevoie de asa ceva. doar un retardat, un TALHAR a putut nascoci “nevoia” asta.
-
Avem cel mai tare tramvai din lume si tu comentezi. Asta doar fiindca vrei sa le iei apararea la incompetentii usristi aflati la conducere. Panarame incompetente ordinare!!!
-
ba, gorila proasta, ai un raspuns sau nu? ma pis pe partidele tale politice.
-
am eu raspuns. autonomia era gandita la vremea aia pentru a ajunge in comunele periurbane fara linie de contact. adica mosnita, sag…
-
Ratt. A durat ani de zile sa duceți transportul public la Dumbrăvița (comună lipită de Timișoara) fără linii de tramvai. Vor dura de la 3 la 5 ani apa potabilă și canalizare la comuna Șag. Ca să nu mai spun de M 46(8-9 ani de negociere între diferite partide ,primari și alte bisericuțe) Și tu spui de linie de tramvai la Șag și Moșnița? Taci dracului că ne speriem și plecăm din țară de prea mult bine!
-
-
-
Grozav, ce sa zici.
Intre timp, Oradea s-a umplut de tramvaie care pot lua curba, de la Arad.
Cei din Iasi, constienti de pataniile de la Timisoara, pe langa turcisme au luat si de la polonezi.
Asa, sa fie. In total 32 de tramvaie. Iar unele dintre acestea chiar si circula 🙂
la fel cum nimeni nu te poate opri sa-ti bagi singur capul in veceu.
Ac sa vedeți toți romani unsi la gura de untura cum sunt experți în tramvaie.
Dar ce frumos scrie Roxana despre Culita Chis, cred ca il simpatizeaza.
-
Daca era despre Fritz titlul era: “dupa luni de zile de asteptare si bataie de joc in sfarsit se da drumul la tramvaie, dar nimeni nu stie cand o sa apara primele probleme”. Hahhaha
Si la ce ajuta aceasta cea mai mare autonomie din lume cand aceste tramvaie noi vor circula intercalate cu tramvaie vechi fara autonomie?
Se preconizeaza pene mari de curent si atunci apelam la autonomia acestor tramvaie iar linia este ocupata si de tramvaie vechi. Majoritatea tramvaielor va fi formata din tramvaie vechi multi ani de-acum incolo si atunci la ce ne ajuta cea mai mare autonomie din lume?
-
ba Enric, autonomia era gandita la vremea aia pentru a ajunge in comunele periurbane fara linie de contact. adica mosnita, sag…
Mai Culita, ia-o mai încet când afirmi “cele mai performante tramvaie”. Posibil. Dar deocamdatà sunt cele mai performante tramvaie din municipiul Timisora! Nu din judet, nu din tara, nu din Europa si nici din lume, ci din Timisoara. Sau o fi gresit Roxana?!
-
Hai mucles, când ești bombardier trebuie să fii cretin să mergi cu capul plecat. Ești șmecher cu aere fiindcă știi pe ce mergi. Așa și cu tramvaiele mai sunt tramvaie în țară cu o capacitate de 250 de locuri? Nu. Există măcar un tramvai cu acumulatori care să meargă 5 kilometri în caz de până de curent? Nu. Au fierataniile alea dizgrațioase de la Cluj, Oradea, Galați elemente din fibră de sticlă în interior? Nu. Au ruinele comandate la Cluj, Oradea, Galați design-ul sau paleta cromatică elegantă a acestui tramvai? Nu. Dețin acele orașe prototipul cu cea mai mică emisie de CO2 din lume? Nu. Abia aștept să plimb cu noul tramvai, în mod expres voi lăsa mașina în fața blocului și voi veni de la servici acasă numai cu tramvaiul acesta.
-
tinelut dupa serviciu ramai in fata blocului pe banca cu babele la croset macrameuri, in tehnica esti cofetar! Acele fierătanii dizgrațioase (doar in ochii tai) sunt tramvaiele fabricate la Arad sub licenta Siemens, tramvaie care circula inclusiv la Viena si alte mari orase muuult mai civilizate decat Timisoara oltenizata. Cat despre paleta cromatica, mai bine taci din gura, Ciuhandu si Robu in obsesia lor pentru culorile unui club au uratit totul. Iar daca vorbim de CO2 situatia este egala toate tramvaiele folosesc energia electrica, nu functioneaza cu gaz lampant bolovane.
P.S. daca te plimbi doar cu noul tramvai vei astepta minim o ora in statie la graficul STPT elaborat de niste capete pătrate :))
-
Asa da sef dat afara
Ce naiba nu se stie ca aceste alte conserve nu o sa mearga decat cateva luni
Toate bateriile se vor arde
Proiectul lor : Culita , Goia si alti acoliti
E vremea sa spunem la revedere la transportul public de persoane
Nimeni in lumea asta nu a cerut o autonomie de 100 km cum au vrut semidocti Culita si Lae initial din simplu motiv ca intreruperile in alimentarea cu energie electrica nu depasesc cateva minute si asta pentru ca substatiile de tractiune nu sunt vechituri precum in Timisoara! Acelasi tractorist Culita se mai lauda ca a pierdut 5 ani cu echipa de proiect sa conceapa ei un design revolutionar. Probabil au vrut un tramvai pe perna magnetica dar nu le iesi. Latcau un alt ‘expert’ recunoaste limitele acestui tramvai care nu poate circula pe orice linie din oras datorita “limitei de viraj recomandate” . Bai muzicantule limita este pentru inscriere in curba, nu pentru viraj ca tramvaiul nu are volan! Limita nu este recomandata ci IMPUSA in caz contrar tramvaiul deraiază
Aia cu bateria de cartea recordurilor a fost nascocita ca sa fie cu dedicatie, e clar ot toata lumea, numai ot DNA nu. Bateriile in cativa ani se vor uza si iricum nu sint necesare aceste autonomii, care nu au insemnatate practica ci doar teoretica. Faptul ca nu pot vira e cel mai aiurea, ot ca pe celelate linii ce facem, le inchidem sau cumoaram alt model de tramvaie. Bine ca cumparam din Turcia, unde nu se respectă democratia, santajeaza UE in criza refugiaților, iar in fabrica de tramvaie si depou am facut biserici, adevarate gauri negre pt bugetul local si national după cum cum s-a vazut si pe reportajul Recorder, cum se procedeaza la mulgerea acestora.
Nimeni si nimic nu ne poate impiedica pe noi tinisorenii sa scapam de acest analfabet functional, aghiotant al fostului primar, facut peste noapte mare director general la Drumuri, Poduri, Parcaje si … Retele Utilitati. Absolventul de Mecanica Agricola crede ca se pricepe la toate, de la poduri care au avut grave erori de proiectare si executie până la termoficarea in santier in prag de iarna, de la parcarile etajate fantoma la drumurile pline de gropi! Culita care se crede Michelangelo de Bega a fost singurul din lume care a pretins ca tramvaiul sa ruleze 100 km pe baterii. Nimeni nu s-a prezentat la licitatie iar astazi Timisoara plateste 1 milion de euro in plus/ tramvai pt o ambitie aberanta
Cum s-a intors chis culita, cum s-a rezolvat problema :))))
Vedeti sa nu trageti prea tare de laude de la unu la celalalt ca se rup in bucati :))))
Inainte aveam o primarie in care fiecare facea ce il taia capul, dar totul ilegal, dupa cum au constatat mai multe institutii. Acuma avem o primarie in care fiecare face ce vrea, dar se mai si judeca intre ei! Deosebit!
Sper ca o sa circule non stop, sa avem unde sa stam la iarna sa ne încălzim!
Vad aici tot felul de comentarii facute de tot felul de oameni, plin de ura si atotstiutori. Voi ce ati realizat ptr. Timisoara, dragi comentatori ? Cu bune, cu rele Timisoara are un tramvai modern (indiferent ce partid a realizat aceasta achizitie) de serviciile caruia veti beneficia si voi carcotasii. Din acest motiv de comentatori nespecialisti fara realizari Timisoara este in urma altor orase. Felicitari ptr. aceasta realizare, indiferent de autori.
-
Ce folos că avem tramvaie moderne care nu pot circula pe cea mai aglomerată linie (4). Unde vom călători în continuare pe rablele din Germania anilor ’50.
-
Gresit acolo vor merge cele modernizate la Pascani !Cele nemtesti se scot treptat definitiv !
-
-
ce am realizat? am platit taxe, ma, muie, ca nu eu sunt primar.
Cele mai performante tramvaie care nu pot lua curbele de la Balta Verde și de la Ciocanul.
Turcii stiu cum sa castige o licitatie in Romania. Si camioanele alea ati tot turcesti si de f proasta calitate. Din cate stiu aceste tramvaie au fost cumparate de guvern nu de adm locala.
-
sti prost. alea de care zici tu sunt autobuze electrice
Cele mai tari tramvaie din lume sunt de la Alstom și Siemens, nu de la Bozankaya, firmă de care nu cred că auzise nimeni înainte să comande NicRobu tramvaiele. Dar de ce să luăm tramvaie fiabile, mai bine niște turcisme cu tehnologie experimentală, că mai merge de-o șpăguță de la turci, nu ca la occidentalii ăia!
Eu zic sa nu va bucurati prea devreme ca veti circula(pe unde poate circula)BOZANCAIA ca acuma se vor trezi ca nu au vatmani pentru el
Noi doar ne plangem. Asta e sport national la noi Romanii. Pai nu stiu daca sunt bune sau nu. Sa lasam timpul sa decida…si ce-mi pasa daca le-a adus Robu sau Fritz…sau Stefan cel Mare? Conteaza sa fie ok, sa se foloseasca populatia de ele, sa fie durabile…si na, sa avem putin bun-simt ca oameni si sa le mentinem curate si ingrijite.
Dar oare cum se face ca alte tramvai pot lua curba de care tot este vorba?! Nu pricep. Constructorul proiecteaza si executa (daca este ales, bineînteles) ceace clientul îi specifica în caietul de sarcini. Constructorul si clientul se mai si întâlnesc în mod efectiv, nu labageala la “online” pe calculator. Astfel, zic eu, amândoi, nu numai ca studiaza împreuna proiectul dar mai ales, studiaza traseul, metru cu metru, al fiecarei linii. Nu? Apoi iar discuta si tot asa pâna iese varianta finala care va fi fabricata. Faptul ca (se pare) tramvaiul otoman nu va putea lua curba respectiva, da nota de calitatea profesorilor, doctorilor si masterilor ingineri (de ambele parti). Acuma, exista si posibilitatea ca cei care am comandat tramvaiul sa fi decis în mod evident ca tramvaiul poate fi fabricat si fara posibilitatea de a lua curba……altfel costa mai scump. Pentru diferenta de pret mai bine sa aibe autonomie de 60 km (adica sa poata ajunge la Arad, la uzina, pentru reparatii). Si asta în anul 2021 când orice miliardar poat sa-si fabrice racheta proprie pentru turism spatial.
Nu ne trebuie, prea scumpe pentru made in Turkey. Toata lumea pe biciclete, boicotati noile tramvaie, sunt indecent de scumpe.
Ratt. A durat ani de zile sa duceți transportul public la Dumbrăvița (comună lipită de Timișoara) fără linii de tramvai. Vor dura de la 3 la 5 ani apa potabilă și canalizare la comuna Șag. Ca să nu mai spun de M 46(8-9 ani de negociere între diferite partide ,primari și alte bisericuțe) Și tu spui de linie de tramvai la Șag și Moșnița? Taci dracului că ne speriem și plecăm din țară de prea mult bine!