Dacă vreţi să fiţi „fashion” şi eco o puteţi face şi în România, la un preţ mai accesibil faţă de variantele existente până acum pe piaţă. La Timişoara, Renault a prezentat automobilul Zoe, o maşină având dimensiunea similară cu cea a unui Clio, dar funcţională integral pe curent electric.
Patru locuri confortabile, o tapiţerie specială care chiar dacă se udă, nu lasă să se scurgă în scaun apa, cu două pedale, frână şi acceleraţie. Plus o baterie şi un motor roral silenţios. Cam aceasta este Zoe, varianta francezilor pentru o piaţă în continuă creştere.
Maşina funcţionează integral pe curent şi este chiar o experienţă interesantă la condus. Este total silenţioasă, nu elimină niciun fel de noxe şi se conduce ca o maşină cu cutie de viteze automată. O experienţă interesantă, am putea spune. Accelerarea se face rapid, frânarea şi direcţia sunt prompte, se conduce chiar plăcut. Problema e că stai mereu cu ochii pe baterie, să nu rămâi în pană.
Fashion costă!
O asemenea maşină, varianta francezilor, costă undeva peste 20.000 de euro. Cu tot cu prima de casare pe care statul o acordă pentru asemenea automobile, preţul scade. Cu aproximativ 5000 de euro.
Dar, desigur, mai există şi un dar. Pentru bateria maşinii se plăteşte o taxă în regim de închiriere, este vorba de 71 de euro pe lună, şi este singura variantă de vânzare a francezilor, bateria nefiind scoasă la vânzare. Pe undeva convenabil, un „plin” cu curent, costă undeva între 5 şi 8 lei.
După aceasta trebuie achiziţionată o mică instalaţie care permite alimentarea cu un cablu special. Varianta pentru acasă costă de la aproximativ 700 de euro, se conectează la 220 de volţi şi permite încărcarea în aproximativ 6 – 7 ore. Mai există varianta la 380 de volţi, aici încărcarea poate dura şi 30 de minute, dar şi preţurile sunt de câteva mii de euro. Un „plin”, asigură o autonomie de aproximativ 200 de kilometri.
Zoe este o maşină cu precădere urbană, în România cu atât mai mult cu cât nu vei avea pe drum lung unde să o încarci. Speranţele producătorului se leagă de un proiect european care are în vedere instalarea a peste 10.000 de asemenea prize pe bătrânul continent.
Citiți principiile noastre de moderare aici!