De asemenea, Robu a afirmat că măsura ar putea fi extinsă şi în luna ianuarie, dacă experimentul din decembrie va avea succes. „Voi propune gratuitate la transportul în comun pentru luna decembrie, pentru ca în aceste condiţii, cu traficul întrerupt şi la Michelangelo încă, şi în zona Cetate, să facem ca un număr cât mai mare de cetăţeni să folosească mijloacele de transport în comun şi să renunţe la propria maşină. Dăm experimental acum, să vedem dacă se justifică. Am făcut o socoteală, ar însemna să creştem subvenţia către RATT cu 3,25 milioane lei, cât este încasarea lor medie lunară. Faţă de cât dăm oricum, pentru toate gratuităţile pe care le avem, ar trebui să venim cu un plus de 3,25 milioane de lei pe lună. Vom vedea dacă o astfel de măsură va produce efect în luna decembrie şi, dacă va produce efecte pozitive, atunci desigur că vom veni cu o nouă hotărâre de consiliu, prin care să prelungim gratuitatea şi în ianuarie”, a anunţat, miercuri, primarul.
Există o singură problemă cu această măsură, şi anume faptul că propunerea ar trebui aprobată înainte să intrăm în luna decembrie, iar următoarea şedinţă de consiliu local nu va avea loc vineri, în 29 noiembrie, după cum anunţase Robu iniţial, ci probabil săptămâna viitoare. Edilul crede însă că se vor găsi soluţii.
„ Trebuie să vedem dacă nu ne încurcăm cumva în birocraţie, dacă ajungem să fim intraţi deja în luna decembrie. Cred că vom găsi soluţii să rezolvăm această problemă. Eu cred că sunt şanse, putem găsi formule prin care cei care îşi vor cumpăra abonamente pe luna decembrie să le aibă valabile pentru ianuarie de exemplu, începând din ziua în care, în decembrie, am ajunge să avem transportul gratuit”, a adăugat Robu.
Cât despre cât de dornici vor fi timişorenii obişnuiţi să circule cu maşina să folosească mijloacele de transport în comun, având în vedere ritmul în care circulă acestea şi înghesuiala pe care o reclamă călătorii de pe unele linii, rămâne de văzut. Oficialii municipalităţii sunt convinși că şoferii vor prefera mai degrabă să opteze pentru vehiculele RATT decât să-şi piardă vremea în trafic la volan.
„Am dat deja dispoziţii directorului RATT să crească numărul de autobuze, de troleibuze, de tramvaie, pentru că, dacă ajungem să asigurăm o ritmicitate mai bună pentru mijloacele de transport în comun, atunci sigur că cetăţenii vor prefera să le folosească, decât să stea un timp îndelungat în ambuteiaje”, crede primarul.
Autorităţile au ţinut să sublinieze şi că nu au renunţat la ideea de a redeschide parţial circulaţia prin zona şantierului de la Michelangelo până la sfârşitul anului.
„N-aş vrea să se înţeleagă de aici că am renunţat la ideea de a deschide traficul pe Michelangelo pe axa Sud-Nord. Muncim în continuare acolo şi facem toate eforturile pentru a realiza această deschidere parţială de trafic, însă nu putem să facem angajamente ferme pentru o situaţie cu foarte mulţi parametri care nu depind de noi, de dorinţa noastră”, a conchis Robu.
O astfel de propunere, de a se acorda gratuitate pentru timişorenii care călătoresc cu mijloacele de transport în comun pe perioada cât au loc lucrări în zona Michelangelo – Piaţa Leonardo da Vinci şi circulaţia în oraş este dată peste cap, a venit, încă din vară, din partea consilierului local Bogdan Herzog.
[poll id=”67″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!