Municipalitatea mai are timp, dacă aleșii locali sunt de acord, până în 30 iunie 2018 să facă funcțional transportul în comun pe Bega. Proiectul „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega” are o dată limită deja, 31 decembrie 2017, care va fi prelungită însă pentru a patra oară, până când Guvernul României emite o hotărâre pentru înființarea Administrației Căii Navigabile, fără de care sistemul de transport în comun nu poate fi pornit.
Vă reamintim, plimbările cu vaporașele erau o condiție în proiectul de 31,5 milioane de lei, implementat în principal cu fonduri europene, în cadrul căruia municipalitatea a amenajat cele nouă stații pentru ambarcațiuni. Practic, proiectul de reabilitare a malurilor Begăi nu poate fi încheiat până ce municipalitatea nu îndeplinește toți indicatorii. Vorbim despre „creșterea numărului de servicii de transport public local oferite locuitorilor din municipiul Timișoara prin introducerea transportului public naval”. La următoarea ședință de consiliu, aleșii trebuie să aprobe data de 30 iunie 2018 ca dată limită de finalizare a proiectului „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega”.
Vaporașele Timișoarei, șapte la număr, sunt inutile cam de un an și jumătate, de când au sosit în capitala Banatului. Au costat 2 milioane de euro și ar fi trebuit să facă deja curse regulate pe Bega.
La sfârșitul lunii trecute, primarul Nicolae Robu spunea că în sfârșit cei din Ministerul Transporturilor, care trebuie să înființeze Administrația Căii Navigabile, și-a îndreptat privirea spre Timișoara. Consilierii locali au votat atunci „darea în administrare, către Administrația Bazinală de Ape Banat, a terenurilor de sub albia minoră a Canalului Bega, evidențiate în CF 404872 Timișoara, nr. topo 17296/2, respectiv CF 416892 Timișoara, nr. Topo 9509, în vederea accesării de fonduri necesare finanțării lucrărilor de întreținere și modernizare a albiei minore a Canalului Bega”. Ce înseamnă asta? Că Administrația Bazinală de Apă Banat primește în administrare albia Begăi. Aleșii au pus însă și o condiție. ABAB nu are voie să ceară taxă de folosință a canalului Bega de la primărie, dar nici de la operatorii contractați de municipalitate, în caz de transport în comun și de agrement.
Tot atunci, edilul-șef anunța că pasul următor este o modificare de lege, „care să adauge la un articol prin care se stabilește Ministerului Apelor și Pădurilor prerogativa de a administra căi navigabile. În momentul de față, aceasta este exclusiv la Ministerul Transporturilor. Ea rămâne la MT, dar va funcționa acolo pentru acele căi navigabile care sunt în administrarea MT. Cele care sunt în administrarea Ministerului Apelor și Pădurilor rămân la acest minister și se dă ministerului acesta prerogativa de a face și căi navigabile”, explica Robu.
Ministerul Transporturilor ne-a informat însă că principala problemă în acest caz este dubla înregistrare a Canalului Bega.
„Ministerul Transporturilor susține reluarea navigației pe Canalul Bega numai cu respectarea cadrului legislativ aplicabil dar, în continuare sunt promovate proiecte privind navigabilitatea Canalului Bega care nu sunt avizate/aprobate de către Ministerul Transporturilor, astfel cum a fost derulat și cel al Primăriei Municipiului Timișoara”, se arată într-o adresă trimisă de Ministerul Transporturilor către tion.ro.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1946226″]
[related-post post_id=”1939285″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!