Directorul STPT, Nicu Bitea, trăgea un semnal de alarmă, în urmă cu aproape o săptămână, în ceea ce privește relația contractuală cu Asociația de Dezvoltare Intracomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (condusă de Ioan Goia, fost șef RATT și STPT – n.r.), cu care are contract pentru transportul metropolitan și urban. Practic, STPT primește banii de la primării, din subvenții, prin SMTT.
Potrivit directorului societății de transport public, Nicu Bitea, datoria SMTT către STPT depășește 20 de milioane de lei și sunt în pericol salariile angajaților societății de transport public, adică șoferii și vatmanii, dar și relațiile cu furnizorii. Bitea se plângea că Goia nici nu-i răspunde la telefon.
„În ciuda demersurilor legale întreprinse de conducerea STPT pentru achitarea sumelor restante începând cu luna iunie 2020, SMTT nu a oferit niciun răspuns. Achitarea datoriilor de către SMTT este vitală pentru a asigura serviciile de transport public în Timișoara. În caz contrar, vom ajunge în imposibilitatea de a oferi transportul public din Timișoara la standarde normale. Neachitarea sumelor restante de către SMTT a dus la nedorite întârzieri salariale față de angajații STPT și la imposibilitatea de a achita facturile către furnizorii de combustibil, energie electrică și piese de schimb”, spuneau, în 3 februarie, reprezentanții societății de transport public.
A intervenit în conflict și viceprimarul Ruben Lațcău, care le cerea celor doi să își rezolve conflictele, pentru că transportul public nu se va bloca în ei. Amenința chiar cu schimbarea celor doi, la nivel de coaliție.
La aproape o săptămână de la acest moment, reprezentanții STPT ne anunță că… s-au întâlnit cu cei de la SMTT și că vor avea o întâlnire săptămânală. Nimic despre soluții sau variante de lucru pentru rezolvarea problemei.
„Conducerile Societății de Transport Public Timișoara și Asociației de Dezvoltare Intracomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara s-au întâlnit astăzi, 08.02.2021, la sediul STPT.
În cadrul discuțiilor, reprezentanții celor două conduceri au abordat mai multe subiecte, toate în direcția unei bune colaborări între cele două instituții, pentru îmbunătățirea calității serviciilor de transport public în Timișoara și zona metropolitană. Dintre subiectele abordate de reprezentanții celor două instituții, amintim: reglementarea anumitor articole ce se regăsesc în contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane în aria de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, prin atribuire directă către Societatea de Transport Public Timișoara; cheltuieli eligibile; transport școlar; transport persoane cu dizabilități; plățile urgente către STPT, pentru serviciile de transport public”, transmit reprezentanții societății de transport public, pe Facebook.
Oficialii STPT spun că va avea loc în fiecare zi de luni a săptămânii o astfel de întâlnire de lucru, „urmând să se analizeze și să se stabilească criteriile de îmbunătățire a eficienței transportului public local și metropolitan”.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XCare este rolul SMTT in afara de a crea niste sinecuri si de a sifona banii primariei ?
-
Rolul cred ca e de a economisi banii primariei.
-
Ca sa aibe pentru salariile lor, ale celor din SMTT?
-
Pregatiti ringul de box. Se bat zanele.
Pariez pe Goia desi are cota mare…e inca in forma si poate face surpriza
simplu…schimbata conducerea de la ambele societati……Dn Primar ar trb sa vina la STPT si sa vb cu oamenii de “jos”(care intretin mijloacele de transport etc) sa vada parerea lor despre actuala conducere…o sa fie profund dezamagit ……
-
Ce conducere sa schimbi? Unii vor sa primeasca bani de la primarie, ceilalti nu vor sa dea. Nu conteaza pe cine pui ca problema asta tot va ramane. STPT trebuie sa gaseasca solutii, sa ia bani de la calatori, sa incurajeze oamenii sa foloseasca transportul in comun. Singurii care folosesc transportul in comun sunt cei care nu au de ales, iar cea mai mare parte din ei au abonamente gratuite sau reduse. Iar primaria nu mai vrea sa plateasca pentru toti care au abonamente gratuite si nici macar nu le folosesc.
Bai voi chiar nu pricepeți!!!!. Exista o directiva europeana care obliga la infiintarea unui ADI (SMTT) si incheierea ctr de delegare servicii de transport!Altfel, nu puteau lua banii europeni pt mijloacele de transport. Contractul este aprobat ca forma, continut de ANRSC. Nu este problema nici cu contractul , nici cu directorul de la SMTT( INDIFERENT CINE AR FI ) ci cu aplicarea lui . Bitea nu mai poate fura !!!!Trebuie sa faca societatea profitabila , daca nu sa plece . Voi fetelor de la presa ,cititi si voi legi , contractul , analizați putin inainte de a scrie la comanda. Cat despre batalionul de postaci redusi intelectual sanatate si numai de bine !”
-
Si ce bani europeni au luat, pt ca nu s-a facut nimic!?
VRAJEALA
Nu are rost sa bocitzi pe aici. Cum a rezolvat DoNimic si alte probleme ale orasului o va rezolva si pe asta, si anume: TOTI PE BICICLETA! Vom fi primul oras din Europa fara transport public urban 🙂
Deci care este logica? Tot primaria plateste, dar infintam o noua structura ca sa plateasca SPECIAL pt transport?
Acolo angajam Directori, sefii si inspectori.. care
din cate am citit este infintata de aproximativ 2 ani si deja..
ARE DATORII!!!!!
care DA!
Tot primaria le va plati!
Si ce face directorul cu bani primiti de la Primarie?
Ii baga intr-un cont..ii tine o luna? i-a dobanda..si dupa ii da?
Pentru ce acest STMT..cum rahat l-o mai numi???!!!
Alooo FRITZ??? Aici ai ceva de spus!