Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat vineri, pe Facebook, că s-a ales varianta finală a A9. Din cinci variante, a fost stabilit traseul care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia.
Dacă primarul Dominic Fritz a salutat decizia luată de Ministerul Transporturilor, precizând că „este un proiect extrem de important (…) și mă bucur că dintre toate variantele propuse a fost aleasă cea mai bună și pentru Timișoara”, vicepreședintele CJ Timiș Alexandru Proteasa critică soluția prezentată de Cătălin Drulă.
„Traseul autostrăzii Timișoara – Belgrad anunțat contravine punctului de vedere exprimat de către Consiliul Județean Timiș și ignoră consultarea unităților administrative teritoriale afectate de viitoarele lucrări. Principalul motiv pentru care acest traseu nu este dorit în teritoriu vizează parcurgerea unor zone cu locuințe construite și locuite cu infrastructură nouă de rețele tehnico-edilitare, varianta propusă aflându-se la doar 100 metri de intravilanul vechi al localității Moșnița Nouă”, a transmit Proteasa, pe Facebook.
Vicepreședintele CJ Timiș spune că traseul propus de minister „pune în pericol finanțarea europeană prin programul operațional POIM privind construirea a peste 14 km de rețea de apă și a peste 9 km de rețea de canalizare”. Mai mult, el susține că s-au folosit hărți neactualizate de 15 ani.
„În calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș voi relua punctul de vedere instituțional deja exprimat, în favoarea cetățenilor, și mă voi adresa Ministerului Transporturilor pentru clarificări. Proiectul în sine este unul bun și se bucură de susținerea Consiliului Județean și a primăriilor vizate însă traseul trebuie adaptat realității de pe teren, altfel acesta se va bloca. E important să pornim cu un start corect (nu după hărți neactualizate de 15 ani de zile) și să fie luate în considerare punctele de vedere ale comunităților locale”, a conchis Proteasa, care a făcut publice și fotografii cu traseul autostrăzii propuse, pe care le-a suprapus peste poze din satelit din 2020.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XȘi uite așa, PNL sabotează in continuare USR…
De aceea Clujul a întrecut cu mult Timisoara, acolo PNL, PD sau oricare partid de dreapta face pace chiar și cu PSD când e vorba de interesul local…
La noi, nici doua partide de dreapta nu se pot înțelege, darmite o pace cu PSD…
CJT ar fi putut colabora cu Ministerul Transporturilor instituțional, prin discuții sau corespondenta, nu prin intermediul presei… asta arată ca, deși probabil s-a făcut o greșeală legată de vechimea hărților, acea greșeală putea fi corectara ușor… ca doar nu s-a început deja turnarea asfaltului…
Dar PNL și CJT a dorit un pic de sa câștige politic din asta, in detrimentul intereselor locale…
Pana politicienii locali, oricare ar fi ei, nu înțeleg asta, nu va fi bine pentru Timisoara și pt Timis.
Autostrada paralela cu centura de sud? ce sens are aceasta solutie?
De ce nu s-ae face doar autostrada, eventual cu 3 benzi pe sens, cu intrari/iesiri multiple realizate in solutii simple, ieftine si eficiente, asa cum sunt in Austria, de exemplu, unde fiecare localitate rurala are cel putin un racord la autostrada?
-
Pentru ca centura e una si autostrada e alta. Desi se aseamana oarecum, au cu totul alta utilitate si nu pot fi confundate. Autostrada are putine iesiri si obliga la mari si multe ocoluri pentru localnici, daca e prea aproape de localitate. Asta inseamna costuri, timp si poluare.
Centura, pe de alta parte, Are mult mai multe accese si faciliteaza miscarea la nivel local cu efecte exact opuse autostrazii.
Fiecare e cu rostul ei si nu se pot “incaleca”.
Desigur ca exista si cazuri particulare, in care acestea pot fi comasate, dar nici pe departe nu e cazul Timisoarei.-
La Arad se poate…la noi de ce nu? Plus că e do o porțiune comună!
-
Cea mai proasta solutie aleasa pe baza unor interese obscure privind valoarea despagubirilor din zona estica a orasului. Astfel Timisoara ramane doar cu doua variante de acces, Giarmata si Izvin si acestea la peste 15 km de oras! Pentru un acces rapid la autostrada varianta optima ar fi fost ca din nord, de la viitorul nod rutier de langa Sanadrei autostrada sa se ramifice prin vestul Timisoarei rezultand inca trei noduri, la intersectia cu DN spre Cenad, la traversarea cu drumul spre Jimbolia respectiv cu centura in sud langa Sag.
Specialistii lu’ peste prajit au hotarat Timisoara ramane cu 2 variante indirecte de acces la autostradala in loc de 5!
-
Auzeam ca langa calea Urseni unde autostrada ar fi cea mai aproape de centura ar fi terenurile lui Contra. Un mezelic acolo…
Zise vicepresedintele CJT, Preoteasca, plin de interese imobiliare in zona Mosnita.
Dati un google sa vedeti cine este acest latifundiar numit Preoteasa.
-
E cel mai mare mafiot,un carnat corupt care la randul lui a cumparat influenta.Acum se preface ca lucreaza pentru cetateni.Orice teren iese la vanzare in zona Mosnita el este primul care afla.
-
Sau sunt terenturi a unor oameni care au strans bani 10 ani de zile sa isi faca o casa departe de nebunia din oras,cum sunt eu si ceilalti 10 vecini ai mei in aceeasi situatie ! Ai fost acolo sa vezi cate case se construiesc ? infrastructura de apa,canal,gaz,e totul tras,urmeaza curentul si suntem gata … Cand eu am fost acum 4 ani sa cumpar terenul,am fost la primarie si mi-au aratat toate proiectele in derulare ,ca sa fiu sigur ca nu exista o infrastructura de dezvoltare a orasului precum o autoastrada sau centura si nu se regasea nimic . In schimb am vazut toate planurile cu toate proiectele de apa,canal etc si cu garantarea ca pot cumpara terenul in siguranta !
Va ganditi doar la mafioti si eu mai stiu ce oameni,cand colo suntem alti amarati care cad prada Statului cu hartile lor vechi ca naiba ….
-
propaganda pentru prostime….stim cu totii ca vor fi gata peste 20 de ani, cand nici harta de ieri nu va mai fi buna.
expansiunea imobiliara se face la nivel local fara consultare cu structurile centrale, de aici si rezultatul: case in camp fara utilitati si drumuri asflatate.de vina sunt toti, de la primari la bancile care crediteaza tineretul naiv sa cumpere cu sume aberante proprietati fara valoare(dupa care se vaita pe forumuri ca nu le face primarul drumuri pe camp).
Ce sa mai zic…Dupa ani de zile de lucru am reusit sa imi construiesc o casa acolo, pe forte proprii, cu toate taxele si avizele si iar taxe platite peste tot conform legilor si proiectului, iar azi aflu ca trece autostrada la 10 metri prin fata casei mele. Mai rau, cand am luat locul primaria a supraevaluat locatia ca na…e cerere mare… iar daca voi cere despagubiri sigur imi va fi subevaluata noua locuinta… ca na, nu mai e cerere…. Si asta nu e prima bulina neagra pe care o dau autoritatilor locale. Nici eu nu ma mai inteleg de ce continui sa ma chinui in tara asta…
-
Daaaa, sunt siguuuur ca ti-ai platit toate taxele! Ca ai facut totul pe facturi, ai platit tva, constructorii tai au platit impozite la stat…. siguuuuur.
Stie el vicepresedintele cjt, samsarul nr 1 de terenuri in zona mosnita ce interese are. Ii rupe smenurile drula cu autostrada pe acolo. Eu zic sa o facem ca A1, la 10 km de mosnita, chiar pe dupa buzias. Sa facem pana la ea 1 h, ca pana la A1, ca sa iasa bine la terenuri “domnul” vicepresedinte.
La arad trece pe langa blocuri, in vest autostrada intra prin oras, noi in timisoara suntem cred ca singurul exemplu de prostie unde centura e mama smaului, in zona calea aradului, calea lugojului si autostrada la mama mamei smaului.
Centura trece bine la mosnita, chiar pe la marginea orasului si asa trebuia sa treaca si autostrada peste tot. De fapt centura trebuia facuta in regim de autostrada si era dublu rezolvata problema!
Dar hey, asta ati votat, asta avem!
Autostrada de Serbia ar trebui sa plece de la Noul Nod propus in zona Sanandrei,spe sacalaz apoi fie spre Checea ,fie spre Peciul nou–Foieni,oricum prin vestul Timisoarei !