Aleşii locali au supus la vot o variantă de traseu pentru centura de ocolire Timişoara-Sud, cuprinsă în proiectul de ,,Asistenţă Tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de execuţie şi Documentaţiei de Atribuire pentru variantele de ocolire Bârlad şi Timişoara Sud POST/2009/2/1/002/3”, al cărui beneficiar este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Documentaţia a fost elaborată de Search Corporation, în asociere cu TECNIC Consulting Engineering România, care a propus iniţial patru variante de traseu. Comisia de circulaţie de la nivelul Primăriei Timişoara a ales o variantă, care a intrat în atenţia aleşilor locali.
Viceprimarul Sorin Grindeanu spune că varianta de traseu aleasă este cea mai avantajoasă pentru Timişoara, atât din punct de vedere economic, cât şi al mediului şi în ceea ce priveşte realizarea construcţiei. „Celelalte variante de trasee discutau mai mult de o rută de ocolire a oraşului decât de o centură a Timişoarei pe varianta de Sud. Prin votul din consiliul local şi ceea ce s-a stabilit şi la consiliul judeţean am evitat această capcană. Finanţarea vine de la Uniunea Europeană. Termenul limită este 2013, sper să se intre în linie dreaptă. Eu voi merge săptămâna viitoare la Bucureşti ca să susţin la ministerul Transporturilor varianta de traseu votată în Consiliul Local Timişoara. Am fost contratimp, ni s-a transmis să mergem la Bucureşti să susţinem traseul votat şi trebuia să venim cu o hotărâre de consiliu”, a declarat Grindeanu.
Varianta de amenajare a centurii de ocolire Timişoara-Sud are o lungime totală de 20,3 km. „Acest tronson de centură va pleca din Calea Şagului, din apropiere de Parţa, pe după Giroc, va ajunge apoi între Timişoara şi Moşniţa şi va ieşi pe Calea Lugojului, unde se realizează pasajul, pe DN6”, a explicat şeful Direcţiei de Drumuri şi Transporturi a primăriei, Culiţă Chiş.
O abtinere la centura
Singurul ales care s-a abţinut la vot a fost liberalul Ciprian Jichici. Acesta a declarat că nu este împotriva realizării centurii, dar nu îşi poate asuma responsabilitatea pentru un astfel de vot în condiţiile în care nu a putut studia traseul, susţine el. „Eu, ca şi consilier local, nu mai pot accepta această abordare pompieristică a proiectelor de importanţă strategică majoră pentru Timişoara. Discutăm de centura oraşului, iar această decizie a fost luată pe baza unei linii roşii trasate pe o hârtie făcută la xerox. Cred că niciunul dintre colegii mei din consiliul local nu înţelege exact ce implicaţii are acest traseu”, a declarat Jichici. Mai mult, întrebat ce informaţii deţine despre traseul viitorului tronson de şosea de centură, liberalul a răspuns: „Nu cunosc absolut nimic, nu am niciun fel de informaţie, nu ni s-a pus la dispoziţie niciun fel de asemenea informaţie. Este un subiect asupra căruia am fost înştiinţat în cursul după-amiezii de luni. În 24 de ore nu ai cum, în calitate de ales local, să te documentezi corespunzător cu privire la implicaţiile pe care o asemenea decizie le poate avea”, a adăugat Jichici.
Citiți principiile noastre de moderare aici!