Cel mai important lucru la un pneu de vară, în comparaţie cu unul de iarnă, este faptul că la viteză mărită de circulaţie – specifică sezonului cald – creşte siguranţa în trafic. Cu un pneu de vară frânarea este mai bună, iar aderenţa la viraje este mai mare. De aici rezultă, că un cauciuc de vară este conceput să reziste la viteze mai mari și la temperaturi mai ridicate, indiferent dacă acest aspect este provocat de acceleraţie sau de temperaturile specifice sezonului. Nu în ultimul rând trebuie reamintit că folosirea în sezonul cald a cauciucurilor de iarnă duce la un grad de uzură mare şi la o cale de frânare mult mai lungă.
În contextul necesităţii schimbării pneurilor din această perioadă, Delticom a organizat recent campionate naţionale în patru ţări. Întrecerea a vizat schimbarea rapidă a unei roţi de rezervă. În clasamentul comun alcătuit, cel mai bun a fost sârbul Vlade Rajović din Belgrad cu timpul de 1,09 minute, urmat de Jozsef Kribus, din România. El a realizat la Oradea timpul de 1,15 minute. Locul trei în această ierarhie l-a ocupat campionul naţional al Croaţiei, Damir Srmeg, care este din Zagreb şi a schimbat roata de rezervă în 1,33 minute. Locul patru l-a ocupat campionul Sloveniei, Rok Križman, care a schimbat roata de rezervă în 2,12 minute.
Această întrecere s-a desfăşurat pentru prima dată în această formulă. În România Automobil Clubul Român a fost arbitrul concursului, câştigătorul fiind premiat cu un set de anvelope sponsorizat de producătorul Continental.
Citiți principiile noastre de moderare aici!