Licitația Primăriei Timișoara pentru construirea unei noi hale de mentenanță a tramvaielor intră în procesul de evaluare a ofertelor. Au fost depuse trei, de la AUDIOTECH MULTIMEDIA GROUP SRL din București și BELCONS CIVIL ENGINEERING SRL și NEDEX GRUP SRL din Timișoara. Toate acestea au mai avut în trecut contracte publice, prima și ultima chiar cu Primăria Timișoara.
De exemplu, firma din București s-a ocupat, în trecut și de reabilitarea celor trei cinematografe din oraș, Timiș, Studio și Victoria. Cu NEDEX GRUP, Primăria Timișoara a mai încheiat și alte contracte. De exemplu, pentru Centrul Cultural din Kuncz, reabilitarea acoperișului clădirii Liceului Teoretic „J.L. Calderon” de pe Sălceanu, pentru extinderea și dotarea Liceului Waldorf și pentru Centrul cultural și educațional din Freidorf. Cealaltă firmă din Timișoara nu a mai avut contracte cu Primăria Timișoara, singurele contracte publice ale acesteia fiind făcute prin achiziție directă pentru mici reparații în mai multe comune și la câteva instituții din județ.
Vă amintim, licitația a fost postată pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) la o valoare estimată de 8,7 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 1,75 milioane de euro. Se caută, de fapt, o firmă care să ridice, în 11 luni, o hală pentru mentenanța noilor tramvaie produse de Bozankaya, investiția fiind obligatorie pentru că a fost cuprinsă în contractul de finanțare pentru achiziția mijloacelor de transport. Achiziția include atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor.
„Obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, constă în elaborarea documentaţiei tehnico-economice fazele: Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor, Proiect tehnic de execuție şi execuţia lucrărilor pentru obiectivul de investitii «Hală integral închisă pentru mentenanța tramvaielor noi». Investiția presupune realizarea următoarelor lucrări: construirea unei hale pentru mentenanța tramvaielor noi, realizare groapă tehnică pentru amplasarea strungului de rectificat profil bandaj, livrat de furnizorul tramvaielor noi, realizare cale de rulare tramvaie în incinta halei, instalații electrice, instalații sanitare, instalații termice precum și echiparea halei cu un pod rulant de 5t și montarea a 12 elevatoare adaptate tramvaielor noi”, se arăta în anunțul publicat pe SEAP.
Potrivit caietului de sarcini, clădirea trebuie ridicată în apropiere de actualul depou de pe bulevardul Dâmbovița, nr. 67. Clădirea va avea un singur etaj și, pe lângă dotările tehnice necesare, trebuie să își asigure o temperatură constantă de minimum 5℃, dar și condiții propice în privința umidității și prafului. Aceasta va fi și supravegheată video, dar trebuie conectată și la datacenterul STPT.
Același document vorbește despre și contractele privind înnoirea flotei de tramvaie încheiate cu producătorul turc Bozankaya. Acesta din urmă s-a obligat să livreze și echipamente pentru mentenanța mijloacelor de transport în comun, însă beneficiarul, primăria în acest caz, are obligația de a amenaja spațiul în care acestea să fie folosite. De asemenea, primăria ar trebui să modernizeze și 34 de stații de transport în comun de pe liniile pe care circulă noile tramvaie, dar ultima noutate despre acestea a venit acum aproape doi ani, în aprilie 2022, când a fost începută proiectarea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!