Programul „Grădina Comunității” va oferi elevilor de la trei școli din Timișoara spații non-formale de învățare. În realizarea acestor grădini comunitare vor fi implicați chiar elevii.
La Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I” se va crea o grădină livadă, alături de 450 de elevi, în cadrul proiectului „La școală în natură!”. Liceul va dispune de un spațiu de învățare în aer liber, și anume o bibliotecă verde, care va avea mobilier din materiale reciclate și va integra tehnologii care folosesc energia solară.
Acest spațiu va conține o stație meteorologică, cu ajutorul căreia orele de fizică se vor putea ține în aer liber. Va fi și o zonă dedicată activităților sportive, cum ar fi tenis de masă, badminton și volei.
Proiectul „Grădina verde a cunoștințelor” va face din curtea Liceului Tehnologic Azur un spațiu de învățare în aer liber. Cei peste 500 de elevi vor avea spații pentru recreere și învățare dotate cu foișor și bănci, dar și o grădină senzorială cu plante aromatice și copaci fructiferi.
La Școala Gimnazială nr. 30 se va desfășura proiectul „Grădina Soarelui”. Se va dezvolta un spațiu verde cu flori, plante cățărătoare și copaci, dar și cu un loc pentru jocuri educative. Peste 100 de elevi vor învăța să grădinărească în noul spațiu și vor contribui la crearea unei grădini pentru toată comunitatea școlii.
„Ne bucurăm că prin acest nou program de finanțare am cunoscut profesori dornici să îmbunătățească calitatea spațiilor verzi din şcoli şi să implice direct elevii în activităţi practice şi de echipă care să îi apropie mai mult de natură. Grădinile comunitare educaţionale sunt spații care servesc drept material educativ tuturor elevilor, locuri de reconectare la natură, cadre pentru ateliere de grădinărit urban, dar şi pentru orele din curricula şcolară, cum ar biologia, fizica, chimia sau artele plastice”, a declarat Daniela Chesaru, directoare executivă la Fundaţia Comunitară Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!