Pasagerii pot ajunge în clipa de față la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” cu mașina sau autobuzul. În viitor, accesul către poarta aeriană va fi accesibil și cu trenul.
Guvernul a aprobat, în ședința de miercuri, proiectul pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Traian Vuia Timişoara – lucrare de utilitate publică de interes naţional”.
Valoarea investiţiei este de 423 de milioane lei, TVA inclus, iar banii provin din fonduri europene.
CFR, sucursala regională Timișoara, a lansat în iulie 2020 un studiu de fezabilitate pentru realizarea acestei linii de cale ferată, pentru care a plătit 1.734.333,30 lei fără TVA.
În ședința Executivului de miercuri au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investiții. Aceasta este ultima etapă înainte de lansarea licitaţiei pentru execuţia lucrărilor. Durata de realizare a căii ferate va fi de 22 de luni.
Calea ferată dintre Gara de Est din Timişoara şi Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” va avea o lungime de 10,2 kilometri, dintre care 5 km nou construiți și 5,2 km reabilitați. Investiția va facilita accesul călătorilor dinspre aeroport către Timișoara și invers.
Potrivit proiectului, se vor realiza linii de cale ferată noi pe racordul către Aeroport, respectiv se vor moderniza instalațiile de semnalizare feroviară de pe linia existentă și se vor construi instalații feroviare noi pentru conexiunea cu aeroportul.
Conform proiectului votat de Guvern, Timișoara se află pe traseul Magistralei M 100 București – Craiova – Arad, linie cu trei din patru contracte de modernizare semnate pentru secțiunea PNRR Caransebeș – Timișoara – Arad și la un pas de lansarea licitației pentru cele șapte loturi dintre Craiova și Caransebeș (proiectul cu Tunelul Balota).
Realizarea lucrării face parte din strategia de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung cuprinsă în Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, cu modificările și completările ulterioare, iar racordul de cale ferată cu Aeroportul Internațional „Traian Vuia” este inclus în Strategia de Dezvoltare a Infrastructurii Feroviare 2021 – 2025 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 985/2020.
Pe aceeași temă:
FOTO. Trenurile vor opri în apropiere de Iulius Town. Proiect gigantic al CFR cu bani din PNRR
Trimite articolul
XBravo. Inca o trecere la nivel cu calea ferata…la care stai 30 de minute pana vine trenul…
-
Nu este nici o trcere, va fi pasaj!!!!
-
Astept sa o vad si pe asta…
-
In 2007 Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 484 aproba studiul “VISION TIMISOARA 2030 – suport la dezvoltarea unui concept durabil pentru infrastructura oraşului Timişoara” in care e prevazuta si aceasta cale ferata. Au trecut aproape 16 ani de atunci. Asta e Romania noastra.
-
Stai linistit, ca numa se mai fura niste bani pe studii de rahat🤪
Sunteti idioti? Cine drac o sa mearga cu trenu din gara mica cand cu taxi ajungi de oriunde in 15 minute🤪
-
Pentru ca taxi din oraș e minim 50 de lei. Trenul va fi probabil în jur de 10 lei
-
sa nu mai vorbim de ‘taximetristii’ privati din aeroport care sunt in stare sa ceara si 100 euro strainilor.
-
-
In orice tara civilizata exista optiunea de a merge cu trenul sau metroul de la aeroport pana in oras. Vezi Londra, Tokyo, Munchen, Paris, etc. Noi in Romanica mergem cu taxi fiindca nu exista infrastructura. Si mereu tre sa ai de-a face cu taximetristi care vor sa te jumuleasca de bani.
Ce sa faci daca te lasa trenul la Gara Mica…?l.Nu ar mai avea posibilitate si penteu o statie Gara Nord? Sigur ar ajunge mai rapid decat tramvaiul.
-
Da’ de ce, in Gara de Nord cam ce-ai putea sa faci in plus?
Metroul de suprafata, pana la Iulius, era ami Ok!
Super. Dati-i bataie cu implementarea. Timisoara mai are nevoie de un racord suplimentar cu A1 prin exteriorul Remetea Mare sau zona aeroport.
Da va fi realizată în 2056.
O veste excelenta. Rămâne de văzut dacă și când se va materializa.