Valoarea estimată a achiziției studiului de fezabilitate este de 1.734.333,30 lei fără TVA. Licitația a fost lansată pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Studiul de Fezabilitate va prezenta cea mai bună alternativă privind realizarea legăturii dintre rețeaua feroviară existentă și Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara.
„În momentul de față accesul la Aeroportul <<Traian Vuia>> Timișoara este asigurat numai printr-un drum cu două benzi, situație în care nu este asigurată fluența corespunzătoare a transportului de marfă și persoane. Prin realizarea legăturii dintre Aeroportul <<Traian Vuia>> Timișoara și rețeaua feroviară națională prin Stația CF Timișoara Est se obține eficientizarea transportului prin fluidizarea transportului de călători cu efecte asupra economiei”, scrie în anunțul de licitație
Trimite articolul
Xo inrebare daca este autobuz, care este rostul trenului ?
-
Cum nu stii? Se mai spala niste bani, se mai baga in buzunar…
In loc de un studiu pentru a desfinta toate trecerile cu bariera din Timisoara sau toate fara bariere si tot asa. -
Autobuzul are un orar foarte prost facut. Avem un singur autobuz pe ora si ala e un autobuz scurt, de acum 15 ani.
Totodata, acesta este disponibil doar de la Bastion.
Trenul poate acoperi Gara de Est, de Nord si de SUD la un pret decent si o predictibilitate mai buna. Nu sta in trafic si ajunge la timp.
-
Teoretic, da. Insa practic este mai complicat.
O constructie de cale ferata presupune:
A) niste teren expropiat
B) constructie a cai ferate, de la zero.
C) electrificarea liniei,;
D) constructia unei gari (mai mari sau mai mici, cu peroane, etc)
E) Constructia unor pasarele, poduri pentru drumurile pe care le va intersecta calea ferata.
F) achizitia de garnituri de tren;
G) plata cu personalul. Vrem sa facem o “Cale Ferata Oraseneasca”? vin niste institutii, niste cladiri, niste legi noi – ca nu avem asa ceva in tara – Va fi ceva asemanatior cu vaporasele si Capitania portului Timisoara.Adunand costurile ies cateva miliarde de euroi. Si prea des nu pot sa circule trenurile
Acuma daca ar baga niste autobuze pe linia existenta si daca ar face un traseu care sa ajunga cel putin la gara de nord ar fi mai OK. Daca ar merge la fiecare 20 de minute un autobus, s-ar rezolva problema. La nevoie s-ar putea face o largire a drumului cu bansa de autobus si ar fi atunci exact ce este nevoie.
Si s-ar face precis mai rapid decat sa asteptam o cale ferata, Stim ce repede este la Otopeni, numai ca exemplu. 10-15 ani, daca sunt optimist.Asa ca studiul asta este ceva unde se sifoneaza niste bani. Si nu putini. Ca pana la o eventuala realizare se vor mai face multe studii de fezabilitate.
Ce se va scrie in studiul din articol, va fi “povesti vanatoresti!”-
trenul spre Otopeni e 80 de milioane de euro si este complet suspendat. la noi investitia ar fi mult mai mica fiind pe sol. deci nu miliarde. si nu se electrifica, nu are rost pentru cativa KM
-
mihai bati campii, ar fi cazul sa te intorci in clasa a III-a cand se invata Geografia judetului Timis. Exista doua variante fie o legatura din linia Tm Est-Radna cu ramificatie dupa Giarmata, aprox 2 km, fie atentie, o prelungire a LINIEI DEJA EXISTENTE din anii 70 cu doar 500 de metri, pana in fata terminalului!! Din statia Remetea Mare exista linia pe care se alimenta cu combustibil baza aviatiei militare, deci nu mai trebuie expropiat nici macar 1 metru patrat de teren!!
-
-
-
In orice tara civilizata accesul la aeroport se face cu trenul si autocar trenul e necesar ideea e buna.punerea in practica e mai anevoioasa
-
saracii sunt doar in capul tau John. In orice tara civilizata, din centrul orasului cu tren suburban sau metrou exista o legatura rapida cu marile aeroporturi. In plus trenul avand infratructura separata de orice alt mijloc de transport ajunge la aeroport in cateva minute fata de masina ta care sta blocata in trafic astfel incat sa pierzi avionul! Mai mult un tren electric nu produce noxe comparativ cu trocile oltenilor aduse din Germania
Daca autobuzul are statia undeva in spate, ma intreb unde va opri trenul? La Hella? La Jumbo? Ca doar nu or sa-i lasa sa faca foamea pe prietenii lor piratii de taximetristi….
-
victoras fie esti prost fie nu intelegi nimic! Trenul poate ajunge la platforma noului terminal aflat in constructie astfel incat tu sa cobori sub copertina de la intrare sa nu te bata soarele in cap! Asta este solutia constructiva in orice tara civilizata. Astazi vechea linie de cale ferata, utilizata de Baza militara de aviatie exista la cateva sute de metri de terminalul de calatori!
Greseala , poate ati vrut sa’i spuneti METROU.
Daca nu credet intrebati pe la Laie Drujba.
Nici saracii nu mai merg cu trenu, dapoi astia care au bani de avioane n-or avea bani de un taxi?
-
Corect! Mai fac și 2 benzi pe sens, ca sa poti sa treci fără grijă de cele 2 autobuze E4 si E4 barat care vin goale pleaca goale. Probabil, ca și trenurile ușoare pe ruta GARA-AIT tot asa vor fi… Eficienta tipică. Cumva sunt investitii ale consiliului județean? Atunci nu ma mira. Așteptăm drumul care sa lege A1 de oraș de ne-au crescut bărbi. Și ei o tot tin In studii de fezabilitate. Jenanti ce sunteti!
Nu exista deja o linie de cale ferata care trece chiar pe langa aeroport? De ce nu se reabiliteaza aceea daca exista?
Fraților Treziți-vă din comunism,sunteti rămași rau de tot in urma,mentalitate,gândire, comportament si specialiști in toate domeniile posibile(transporturi,sport,drept,medicina etc….)
Orice oras civilizat are legături multiple cu aeroportul(tren,metrou,autobuz,taxiuri si altele)….asa se dezvolta in primul rând aeroportul cat si zona care cu o astfel de legătura poate deveni un hub de transport marfa.
Doar problema este sa se si realizeze!!!!!!
Tinind cont ca 213 Timisoara – Radna trece fix prin spatele radiobalizei din capatul N al pistei si ca exista inca o linie secundara abandonata care porneste din Remetea Mare si se termina in fostul depozit de carburanti al bazei aeriene, n-ar trebui sa fie mari dificultati in realizarea acestui proiect.
-
Eh, si tu.
Chestia nu e sa se refaca ceva vechi , ci sa se face ceva nou si costisitor. Unii au terenuri pe care vor sa le vanda la CFR, Sa vezi acuma ce preturi vor fi la terenuri dupa ce se face publica studiul PF.
Si eu cred ca studiile astea ce se fac acuma vor fi maculatura dupa ceva timp. De ce? Fiindca scopul acestor studii este deocamdata sa le faca catmai stufoase si cu cat mai multi bani. Banii conteaza, ca vin alegerile si ce scrie in studiu si asa este bla, bla….. La o adica, si daca sa zicem studiul ar fi bun, trec aia 3 ani si se va reface studiul, ca aa se face. Pana sa se faca cumva, calea ferata se vor mai face 3-4-5 studii noi, Asta , studiul fezabil, este facut sa se ia niste bani. Ca se poate scrie ce se vrea, ca tot nu este valabil. Asta este ca o carte de povesti: A fost odata o gara si un aeroport, si a venit Fat frumos, si a dus-o cu trenul pe ileana Cosanzeana la aeroport, si s-au uitat gales unul la altul,. Si au trait fericiti pana la noul studiu de fezabilizate
Se poate realiza legatura dintre Aeroport ,Gara de Est si Gara de Nord inconditii onorabile! Calea ferata exista,doar o rama de Sageata sau tramvai de Arad in regim de metrou de suprafata! Ideea este mai veche dar realizabila cu fonduri mininme.
Nu va faceti niciun vis ca daca se va construi vreodata va fi pentru folosul populatiei,nici vorba,oricum in viata asta slabe sperante sa se faca ceva,vor trebui mai multe studii de fezabilitate si apoi,profitorii vor fi cei cu terenuri in zona,daca se vroia a se face ceva se facea de mult ca exista linii de cale ferata acolo,dar se urmareste punerea in valoare maxima a terenurilor pe unde va urma sa treaca linia ferata respectiva,si apoi cd vor face taximetristii si cei legali si cei mai putin legali,vor ramime fara obiectul muncii pacat de ei,scoate ti va din minte ca daca statul face ceva face pentru cetateni,acestia sint pe planul 7 sau 77 , daca face ceva face pentru putinii care cistiga averi si pentru politicienii la putere,voi nu vedeti ca in 30 de ani nu au fost in stare sa termine un spital,atit,promisiuni peste promisiuni,Timisoara unul din marile centre economice ale tarii nu are o centura completa,numai minciuni, dau exemplu de un oras care are centura de vreo 10 ani daca nu mai bine , Turnu Severin , si nu , nu sint oltean.
Zici ca e aeroportul barajas Madrid sa Păuna autobuze ca nu vin atâția