Un cititor tion.ro care se întoarce la Timișoara de la Constanța se află într-un tren privat care stă în halta de la Poarta, Caraș-Severin, de cel puțin șase ore.
„Sunt într-un tren Constanța-Timișoara operat de Astra și suntem blocați în halta Poarta de șase ore, de la ora 3 noaptea. Lângă noi e un tren operat de CFR blocat de nouă ore. În halta unde ne-au tras aveam curent, dar mai departe am fost informați că s-au rupt copaci peste firele de alimentare a locomotivelor electrice. Pe la 9.30 a fost tractată o locomotivă electrică a CFR de către una Diesel și sperăm să fim tractați și noi”, ne-a povestit cititorul nostru.
Potrivit ISU Caraș-Severin, cinci trenuri cu aproximativ 700-800 de călători au fost afectate.
„Se estimează că avariile vor fi remediate până în jurul orei 11. Totuși, începând cu ora 10, se vor începe manevre de tractare a trenurilor cu locomotive diesel pentru repunerea trenurilor în circulație. Trenurile sunt oprite în afara zonei avariate, în zona haltelor Vălișoara, respectiv Poarta”, au declarat reprezentanții ISU Caraș-Severin.
UPDATE. CFR: Opt trenuri afectate, zeci de angajați feroviari lucrează încă de joi seară
Reprezentanții CFR spun că arborii prăbușiți de furtună au rupt linia de înaltă tensiune și au blocat calea ferată.
„Zeci de angajați feroviari acționează cu utilaje încă din cursul serii pentru tăierea arborilor, îndepărtarea acestora de pe linia de cale ferată și înlocuirea cablului de înaltă tensiune, rupt pe mai multe secțiuni, între stațiile Slatina – Timiș – Teregova. Pentru a asigura accesul echipelor de intervenție în zona afectată, opt trenuri de călători staționează în gările adiacente până la finalizarea lucrărilor de eliberare a gabaritului și înlocuirea firului de contact rupt, astfel încât să se poată repune sub tensiune linia de contact”, transmit oficialii CFR.
Sunt oprite temporar în gările Poarta, Vălișoara, Domașnea Cornea și Crușovăț următoarele trenuri:
- IR 1693 (București Nord – Timișoara)
- IR 1696 (Timișoara Nord – București Nord)
- IR 1695 (București Nord – Timișoara Nord)
- IR 1692 (Timișoara – București Nord)
- IR 1991 (Mangalia – Timișoara Nord)
- R 9551 (Orșova – Crușovăț)
- Trenul privat 15594 (Arad – Constanța)
- Trenul privat 15593 (Constanța – Arad).
UPDATE 2. Traficul feroviar a fost reluat pe toate magistralele
Reprezentanții CFR anunță că traficul feroviar este din nou operațional pe toate magistralele, însă muncitorii Regionalei CF Timișoara lucrează și la ceastă oră pe segmentul Timișoara – Teregova pentru remedierea completă a defecțiunilor la sistemul de alimentare cu energie electrică.
„Pe raza Regionalei CF Timișoara echipele de intervenție sunt și la această oră în teren, pe segmentul de cale ferată Slatina Timiș – Teregova, iar în pauzele de trafic vor interveni pentru remedierea deranjamentelor și înlocuirea componentelor avariate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, intervenții necesare pentru repunerea sub tensiune a firului de contact și reluarea circulației cu locomotive electrice. Menționăm faptul că la această oră traficul feroviar este operațional pe toate magistralele de cale ferată, dispeceratele feroviare fiind însă activate în continuare pentru monitorizarea permanentă a circulației trenurilor”, precizează reprezentanții CFR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!