Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, numită și ca „CFR Infrastructură”, a anunțat luni, 24 iulie, că există „condiții speciale”, cu limitarea vitezei de circulație a trenurilor, pe 13 intervale de linie ferată. Pe lângă regionala Timișoara, mai sunt afectate și altele patru: București, Cluj, Iași și Brașov. Pe celelalte trei sucursale, Galați, Constanța și Craiova, circulația feroviară se desfășoară în condiții normale.
Intervalele afectate ar fi:
• Regionala CF București:
→ București Sud – PO Valea Roșie;
→ Giurgiu Nord – Giurgiu;
→ Chiajna – Vârteju (fir I).
• Regionala CF Timișoara:
→ Timișora Nord – Timișoara Est;
→ Caransebeș – Reșița Nord;
→ Căvăran – Caransebeș;
→ Sântana – Gurahonț.
• Regionala CF Cluj:
→ Valea Florilor – Cojocna;
→ Oradea – Oradea Vest;
→ Oradea – Episcopia Bihor – Carei;
→ Aleșd – Oradea.
• Regionala CF Iași:
→ Tecuci – Buhăiești;
→ Nicolina – Buhăești.
Viteze cu 20-30 km/h mai mici
Restricțiile au fost impuse de CFR SA acolo unde temperaturile de la nivelul șinelor depășesc 50℃. Aici, trenurile vor circula cu 20-30 km/h mai puțin decât în mod normal pentru a fi păstrate condițiile de siguranță.
„Menționăm faptul că, în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină pe anumite intervale de stații depășeste 50 de grade se reduce viteza de circulaţie a trenurilor în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.
Precizăm, de asemenea, faptul că, această măsură de limitare a vitezei de circulație, în intervalele orare în care termperatura la nivelul șinei deja ajunge la 50 de grade, este aplicată de toate companiile de infrastructură și respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situații speciale”, precizează Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA.
Călătorii trebuie să fie informați de operatori
Responsabilitatea pentru informarea călătorilor ar reveni operatorilor de transport feroviar. Vorbim atât de trenurile aflate deja în circulație, cât și de cele care urmează să plece. Cei de la „Infrastructură” precizează că păstrează constant legătura cu operatorii.
„CFR SA recomandă publicului călător ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare a trenurilor în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet. Rugăm călătorii ca în această perioadă să consulte inclusiv site-urile sau paginile de social-media ale operatorilor de transport feroviar, pentru informaţii actualizate despre condițiile și măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulație.
Adresăm scuzele necesare călătorilor, în situația în care trenurile cu care călătoresc ajung cu întârziere la destinație, însă aceste măsuri de limitare a vitezei de circulație pe anumite intervale de cale ferată sunt necesare pentru a menține condițiile optime și de siguranță pe rețeaua feroviară”, conchide purtătorul de cuvânt al companiei.
Trimite articolul
XDeci d-aia nu merg trenurile repede ca-i cald afara?!?
N-ați putut atașa o poză cu alt tren ?