În ultimii 25 de ani, magistrala M900 București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara s-a degradat mai mult decât oricare alta din România. Sunt multe porțiuni unde au avut loc accidente, iar astfel viteza trenurilor este limitată la 30 km/h. Modernizări serioase nu s-au mai făcut de 25 de ani, iar astfel o călătorie pe ruta București – Timișoara a ajuns să dureze în anul 2020 cu peste trei ore mai mult decât în anii ’90.
Cât făcea cel mai rapid tren București – Timișoara în diverși ani:
- 1900: Peste 13 ore
- 1934: 10 ore și 40 de minute
- 1939: 9 ore și 17 minute
- 1960: 8 ore și 23 de minute
- 1971: 7 ore și 25 de minute
- 1978: 7 ore și 10 minute
- 1989: 7 ore și 50 de minute
- 1994: 7 ore și 18 minute
- 1996: 6 ore și 28 minute
- 1998: 6 ore și 25 de minute
- 2005: 7 ore și 24 minute
- 2008: 7 ore și 38 de minute
- 2014: 8 ore și 30 de minute
- 2020: 9 ore și 46 de minute
La ora actuală, trenul IR 1692 de la CFR Călători face 9 ore și 46 de minute între Timișoara și București IR 1692 (5.20 – 15.06), iar trenul internațional IR 79 face 10 ore și 25 de minute. În a doua parte a anilor ’90, trenurile intercity făceau pe aceeași rută doar 6 ore și jumătate.
Aceste performanțe scăzute se datorează restricțiilor de viteză, la care se adaugă nepăsarea și neimplicarea în proiectele de reparație și modernizare a magistralei. În Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de Transport pentru perioada 2020 – 2030 sunt redate costurile estimative ale modernizării, iar totalul pentru București – Timișoara se apropie de 4 miliarde euro.
Trimite articolul
XCred ca intentionat se doreste prabusirea totala a acestei linii. Ghici de ce, tot ce nu trece/pleaca din Bucuresti, pe cei de la centru ii doare fix in fund. Lasa ca circula Calanul, Simeria si Savarsinul cu 160 pe ora…Noaptea vesnica a mintii!
-
Poate insumate vitezele ,se apropie de 160, ca altfel intra japonezii la idei…
Accidentele au fost intre Bucuresti si Drobeta Turnu-Severin? Deteriorarile sunt in Carash si in Timis? Mira’ma’s sa nu se fi facut niciodata nimic pentru Oltenia.
Tot aproape 10 ore face si interregio Galati Cluj pe portiunea Iasi Cluj 450 km. Dar acolo a doua jumatate foloseste linia ferata ridicata de Imperiu.
-
Ia-ti pastilele mosule. Cel putin portiunea Arad-Caransebes se circula la viteze rezonabile, fac des drumul si pe unele portiuni imi indica des 80-100 pe ora, e portiune cu traverse (vechi) de beton. De la Caransebes incolo e execrabil (infrastructura – ca traseul aduce a Elvetia iarna, Dunca o sa faca miracole si o sa depaseasca turistic/schiabil Prahova in 10 ani) traverse subrede/pe alocuri lipsa de lemn, pe aici cirucla cu restrcitii maxim 60 pe ora.
De la dealul Balota devine de infarct, infrastructura e la pamant, foarte des trce trenul si se surpa pamantul, toti calatorii isi fac cruce cand trec de Drobeta si incepe sa urce trenul dealul, sa ajunga sus vii. Nu mai poate continua asa. Ce face CFR deja se cheama incostienta si pune viata calatorilor in maxim pericol.
Apropo, esti total pe langa subiect, pai portiunea aia de la Galati (Barbosi) e nou nouta, tu compari cu jalea M900? Daca vrei sa intri in tema ia-ti un bilet Bucuresti-Timisoara (sau invers). Nu imi asum daca se intampla vreo catastrofa si dai coltul.
-
e buna asta cu orice parte din Elvetia comparata cu mizeria de romania, felicitari, vai de capul ei tara.
-
Hai ca e Haur treaba 🙂
-
-
Alin stai pe scaunul tau de navetist post revolutionar. In perioada buna CFR circula pe Arad-Timisoara-Caransebes cu 120 km/h iar dupa Craiova pe unele tronsoane cu 140 km/h! Habar nu ai ca in anii 80 cand Ceausescu a oprit investitiile ca sa plateasca datoria externă, astfel a picat si proiectul noului traseu cu tunel prin care se renunta la Balota cu cea mai mare declivitate care reduce viteza si tonajul remorcat!
Apropo de Dunca tau va fi la fel ca si cazul cabanei construita ilegal intr-o rezervatie naturala pentru care Instanta a dat ordin de demolare?! Cat despre domeniul schiabil Balota tu esti pe langa Geografie, acolo nici dracu nu va amenaja o partie din simplu motiv ca relieful si oltenii nu se pretează pentru un ST. Moritz de Oltenia:)))
-
Asa si? Foarte bine! Cati si cand au iesit in strada sa ceara modernizarea transportului in comun? Sa nu mai zic sa ceara autostrazi, scoli, spitale etc! Nimeni si nicicand! In schimb a iesit lumea masiv sa sustina justitia, justitita. Na acuma nu aveti nici justitie dar nici nimic altceva :)))))
Oare noul Mers al trenurilor mai e valabil,sau doar orientativ ?
Pentru ziaristii care nu cunosc realitatea. Anii de referinta sunt 1975-1980 cand la acelasi numar de opriri, timpul total de parcurs a fost cel mai scazut aproximativ 7 ore si 15 minute prin cresterea vitezei efective de circulatie. In anii 90 cele 6 ore au fost dintr-un artificiu a unor cretini care in final au renuntat la aceasta smecherie. De la Timisoara la Bucuresti IC avea o SINGURA oprire la Craiova! Reducerea timpului total de mers a rezultat din eliminarea opririlor la Lugoj, Caransebes, Baile Herculane (unde intamplator mai mergea umea in statiune), Drobeta sau Rosiori si nu din cresterea cu un singur km/h a vitezei. Trenul circula sub 50% grad de ocupare pentru ca in parcurs oprea doar intr-o singura statie
Ei, hai sa vedem partea plina a bolului cu mancare: Calatoria este mult mai rapida decat in 1900.
Greata de cei care conduc tara asta!
Bah nemernicilor, cat mai furati, nu va e rusine?
Aia prin Franta circula cu TGV ul cu peste 500 la ora, in Italia Freccia Rossa merge si aia cu peste 300 kmh…iar la noi…tot in EU se merge cu viteza anului 1900?!
pai nu va este rusine, caci frica de Dumnezeu nu aveti.
Doar impartirea ciolanului va intereseaza si cum sa furati cat mai mult.
In Romania ar trebui bagat la munca silnica fiecare care vrea sa faca politica, ca doar la furat si manipulare le este gandul…nu s-a facut nimic pentru tara de 30 de ani incoace
-
Ioane ai baut prea multa tuica, ramai in ograda ta nu ne mai aburi. Aia din Franta NU circula cu 500 km/h. Acela a fost recordul mondial doar ca sa arate prostilor ca se poate circula in siguranta cu 250 -280 km /h cat este viteza in circulatia curenta! La DB se circula cu maxim 230 km/h iai in China cu 250 km/h. Mai citeste inainte de scrie ceva eronat!