IKEA South East Europe a realizat, în „Anul Somnului” – inițiativă globală menită să acorde prioritate odihnei –, un studiu regional legat de obiceiurile și atitudinile față de somn. Sondajul IKEA Obiceiuri legate de somn în Europa de Sud-Est a fost implementat vara aceasta în România, Croația, Slovenia și Serbia, cu scopul final de a îmbunătăți calitatea somnului, implicit a vieții de zi cu zi.
„Somnul ne ajută să luăm decizii mai bune, să fim mai productivi, mai fericiți și mai sănătoși, iar obiectivul nostru este să ajutăm oamenii să își îmbunătățească somnul și viața de zi cu zi. Deși somnul ar trebui să fie o plăcere, nu o sursă de stres, aproape jumătate dintre români se confruntă des sau uneori cu teama de nu rata ceva în timp ce dorm. Ne propunem să răspundem nevoilor diverse ale clienților noștri și să îi ajutăm să-și recapete bucuria somnului, adaptându-ne soluțiile pentru fiecare buget, stil de viață și preferință de somn”, a declarat Ekaterina Egorova, CEO & CSO la IKEA South East Europe.
Ce reiese din studiu?
Conform studiului, obiceiurile generale legate de somn și trezire sunt în mare parte similare în Europa de Sud-Est, însă există elemente specifice locale pentru fiecare țară inclusă în raport. De exemplu, potrivit studiului IKEA, pentru români, un dormitor versatil este foarte important, deoarece 63% dintre ei folosesc constant sau ocazional acest spațiu atât pentru odihnă, cât și ca zonă de lucru.
Altfel, românilor le place să doarmă mai mult decât altor respondenți. În timpul săptămânii dorm, în medie, 7,2 ore, iar în weekend – 8,1 ore. Pentru IKEA, acest lucru înseamnă că sunt extrem de atenți la confortul pe care îl caută în dormitor. Un procent semnificativ, respectiv 46% români, au declarat că li se întâmplă să doarmă în hainele pe care le poartă în timpul zilei, din diverse motive: oboseala, ațipirea în fața televizorului, consumul de alcool sau episoadele de boală.
Ce îi ține treji până târziu pe români? Răspunzând la această întrebare, au menționat privitul la televizor (68%), dușul (59%) și folosirea telefoanelor (57%) ca fiind cele mai comune obiceiuri înainte de culcare.
În ceea ce privește relaționarea cu cei apropiați înainte de somn, mai mult de jumătate dintre respondenți au declarat că relațiile intime cu partenerul lor reprezintă ritualul preferat de seară. În același timp, destul de mulți, 35%, recunosc că preferă să doarmă singuri, indiferent de statutul lor familial.
IKEA Timișoara și cei șase pași pentru un somn odihnitor
În baza celor 80 de ani de experiență în soluții pentru somn, IKEA garantează că eficiența celor șase principale elemente care contribuie la îmbunătățirea calității somnului: confort, temperatură, sunet, lumină, calitatea aerului, precum și amenajarea și buna organizare a locuinței.
Astfel, de la saltele confortabile și perne de susținere până la draperii opace, purificatoare de aer și iluminat inteligent, IKEA oferă gama completă pentru un somn odihnitor. Compania își bazează soluțiile pe rezultatul unor cercetări extinse și teste riguroase al căror scop este acela de a se asigura că toți oamenii se pot bucura de confort și accesibilitate atunci când sunt în căutarea somnului perfect.
La Timișoara, vineri, 6 septembrie, reprezentanții magazinului local IKEA au organizat un eveniment inedit și interactiv prin care să justifice rezultatele studiului legat de obiceiurile de somn, dar și eficiența celor șase elemente menționate anterior. Invitații – găzduiți de soții Alina Gologan și Daniel Obersterescu – au fost puși în pat, în halate sau pijamale și au răspuns, la rândul lor, prin cartoline, la întrebările care au fost puse și în cadrul studiului. Rezultatele de la „petrecerea în pijamale” a celor de la IKEA Timișoara nu au fost departe de cele din studiul regional.
„A fost un important eveniment dedicat somnului la IKEA Timișoara. Ce este important să reținem din acest eveniment este că somnul este un indicator foarte important în viața noastră de zi cu zi, ne poate face ziua mai bună sau mai rea, iar IKEA vine în ajutorul oamenilor ca fiind un expert pe piață, să le facă zi de zi o viață mai bună majorității oamenilor, să le ofere soluții complete de somn, îndeplinind cei șase indicatori elementari pentru un somn odihnitor și confortabil.
Ne-am gândit să facem acest eveniment ca un pajama-party pentru că ce este mai specific somnului, ce ne induce mai mult într-o rutină specifică de somn decât o pijama? Ne-am gândit la un eveniment cât mai interactiv, în care să implicăm cât mai mulți oameni, atât colegi din magazin, cât și influenceri și presa, să ne facem cunoscuți pe piața din Timișoara ca fiind prima opțiune pentru o soluție completă de somn”, transmite Carmen Constantin, manager de departament.
Informații suplimentare despre cei șase pași către un somn odihnitor găsiți AICI.
ADVERTORIAL
(3078)
Citiți principiile noastre de moderare aici!