Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, care ține de la Ilia la Holdea, în lungime de 21 de kilometri, era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția. Între timp a fost reziliat și contractul cu constructorul lotului 3, urmând ca reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să finalizeze lucrările neconforme după refectuarea unei expertize.
Concluziile CNAIR, în această fază a expertizei sunt că „lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort și siguranță”.
CNAIR transmite că au fost necesare investigații suplimentare pentru stabilirea soluțiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:
„Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone;
– viteza maximă de 90 km/h;
– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500);- semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor”.
Practic, un drum cu aceleași restricții de viteză ca și drumul alternativ autostrăzii, pe care se circulă acum, de la Margina, pe dealurile Coșavei și Coșeviței, până când se coboară la Ohaba și vehiculele se îndreaptă spre Săcămaș, apoi spre Ilia sau Deva. O „Mărie cu altă pălărie”, al cărui singur avantaj este faptul că nu mai pierzi cinci – șapte minute de la Săcămaș până la Ilia pentru a intra pe autostrada spre Deva.
Reprezentanții CNAIR transmit că „deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii”, iar „deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri”.
„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada să poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR S.A.
După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură pentru că s-au găsit deficiențe – „probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri” – după cum a declarat fostul purtător de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru Tion.ro. Mai mult, pe traseu au fost sesizate fisuri în carosabil, pe o bandă de mers.
Pe lotul 3 a lucrat (pentru că a fost reziliat la finalul lunii august contractul, de CNAIR) asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.
Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.
Articole pe aceeași temă:
Ministrul Transporturilor: lotul muzeu al Autostrăzii Lugoj-Deva se deschide în două săptămâni
Petiție online pentru deschiderea lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva
Trimite articolul
XNu inteleg deloc! Pai astia de la CNAIR nu au verificat nimic pana sa se faca receptia? In august spuneau ca in 2 saptamani se pot rezolva toate probleme ca sa fie data in folosinta autostrada. Apoi au zis ca e dezastru ca nu se poate da in folosinta autostrada. Acum ii dau drumul cu restrictii. Revin cu intrebarea ce au facut cei de la CNAIR pana in 12 august ? Nu au supervizat lucrarile?
Cand se deschide?
sa-i dea drumul cu cate restrictii vor, oricum va fi mai buna decat mizeria aia de drum national supraaglomerat si plin de gropi.
Ce ai inteles tu din articol?
Ca se pare ca nu prea ai inteles mai nimic.
Structura este varza. Daca pui camioane se surpa tot drumul.
Idiotii aia de la Comsa au facut drum judetean nu autostrada.
Nu știu cat de des circula autorul articolului pe DN68A însă să compari drumul ala cu o autostrada, chiar și una pe care se circula cu 90 km/h, e cam tras de par.
Poate ar trebui sa faceți un pic de munca pe teren, pe viitor, pana sa va dați cu părerea despre Mării și ale lor pălării.
Au frecat o cum o fac și acuma !!!
Asta a fost doar ambitia unui ministru incompetent sluga pesedista. Vezi si ce a vrut sa faca cu oprirea zborurilor la motiune.
Ma intreb, daca tot nu au facut nimic, de ce nu i-au dat drumul in aceleasi conditii acum doua luni si lasau constructorul, care avea toate utilajele si disponibilitatile sa termine ce nu era in regula?
Ne-am ales cu pierderea garantiei si costuri mai mari, vezi expertiza lu peste care a dovedit contrariul si procesele care urmeaza unde sunt convins ca nici spaniolii aia nu-s asa de prosti sa se lase asa usor pacaliti!
Este deschisa deja? Sau cand se deschide?
Inca o tzeapa marca PSD . Constructorul a incasat peste 90% din bani , a construit prost si cu materiale ieftine , deci a iesit in castig , a cotizat acolo unde trebuie si a fost rupt contractul si acum nu mai raspunde si nici nu trebuie sa cheltuie nimic cu reparatiile in perioada de garantie . Deci cine a castigat si cine a pierdut ?
5-7 minute??? Aceasi marie? De ce sunteti ipocriti, pe dn se circula cu maxim 60km/h, asta daca ai noroc si nu stai in coada dupa tiruri! Da, prefer 90km/h pe autostrada in conditii de siguranta!
Ca de obicei după vechea datină las că merge și așa unul face lucrare de mîntuială celălalt nu controlează și tot așa mergem mai departe pînă în pînzele albe!!!!!
Problema pe Cosava-Cosevita era ca se circula si bara la bara, cu 10-15 km/ora muuult sub 50-60 km/ora
Cum sa fie ma acelasi lucru ca drumul alternativ??? Si daca e sa mergi cu 90km/h si in unele portiuni chiar cu 50.. pai sa ai 2 benzi si sa nu mai stai dupa TOATE tirurile.. sa nu iti vina nimeni din fata si sa fie un drum relativ drept.. Sunt de acord ca ar trebui sa se circule cu 130km/h, ca de aia e autostrada.. dar si asa, cu restrictii (plus ca nu e toata cu restrictii) e mai bine decat ce aveam!
Nu se deschide nimic! 40 de zile ancheta si apoi saptamani intregi pt reparatia podului deviat de la axul central (zic astia de la guvern)! Optimist de Paste vom circula pe aceasta bucata cu restrictii de viteza!