Societatea de Drumuri Municipale lucrează de săptămâni bune, am putea spune chiar din toamna anului trecut, la trotuarele sparte din centrul orașului. Primarul ne spune de ceva timp că vom avea trotuare foarte frumoase, cu piste de biciclete așijderea, amenajate separat de zonele pentru pietoni, în interiorul Inelului I.
S-au pavat trotuarele de pe str. Martin Luther, se merge spre Podul Michelangelo, pe lângă Parcul Civic, iar în curând se va ajunge și pe Bd. Republicii. Acolo s-a pregătit spargerea trotuarelor asfaltate pentru înlocuirea lor cu pavaj, dinspre Spitalul de Copii spre Spitalul Militar. Sursele noastre din primărie spun că va dispărea prima pistă de biciclete de pe carosabil din istoria Timișoarei. Aceasta urmează să fie amenajată pe trotuare, din pavajul cumpărat de SDM. Sau cel puțin acesta este planul, până la noi ordine.
„Vor fi mici modificări pe Bd. Republicii. Pista de biciclete de acolo este foarte periculoasă, lărgim trotuarele până la Spitalul Militar. Profităm de faptul că nu este trafic, spargem borduri, trotuare, cărăm molozul și pavăm”, au spus sursele TION, care ne-au asigurat că totul va arăta foarte frumos, mai ales când se va pune gazon.
Deocamdată, străzile pietonale asfaltate din cartierul Cetate rămân așa, urmând ca ele să fie pavate pe viitor. Potrivit primarului Nicolae Robu, „viața merge înainte”, chiar dacă România se află în stare de urgență din cauza pandemiei de coronavirus.
SDM a cumpărat pavajul-șotron cu care amenajează trotuarele și pistele de biciclete din interiorul Inelului I de la o firmă din județul Alba, cu maximum 3,8 milioane de lei cu tot cu TVA, bani în care intră inclusiv montajul.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDa, piste de biciclete pe trotuare.
Ca sa fii pus in conflict si cu pietonii (daca circuli pe ea) si cu soferii (daca nu circuli pe ea).
Ca sa risti sa fii luat pe capota la fiecare intersectie de cite un cascat/grabit care nu se asigura sau nu considera ca trebuie sa-ti acorde prioritate.
Ca sa se sedimenteze mai bine in capul tuturor soferilor “dupa ureche” ideea ca “biciclistii circula pa trotuare”, vezi comentariile de la accidentul din Peciu Nou.
Ca sa-ti continui drumul inainte dupa trei viraje si trei semafoare, vezi situatia de la podul Dragalina.
Ca sa faci mersul cu bicicleta prin oras o activitate neplacuta si stresanta, o corvoada de evitat, in timp ce te bati cu caramida in piept ca eco, alternative, mobilitate, sustenabil, reducerea poluarii samd.
Tot inainte spre victoria finala!
-
Perfect de acord cu afilon! Foloseam zilnic pista de biciclete de pe str. Sfantul Ioan ca sa ajung la lucru in Piata 700.
Acum totul este spart pentru cine stie cat timp, ceea ce ma obliga sa folosesc pista de pe str. Paris, care este marcata pe carosabil.
Foarte reconfortant si sanatos sa circuli cu bicicleta atat de aproape de trafic!
Dar ca de obicei, primarul traieste in lumea lui, departe de cetateni…
Cand majoritatea pistelor de bicicleta din oras sunt praf, tu te apuci sa spargi si putinul ramas intreg…-
Victor, nu prea are sens ce spui… Spui ca esti de acord cu Afilon care zice ca pistele ar trebui sa fie pe carosabil, apoi te plangi ca acum trebuie sa folosesti pista de pe carosabil de pe Paris, care e stresanta si nesanatoasa (lucru cu care sunt de acord, de altfel).
Eu cred ca pistele ar trebui separate si de trotuar, si de masini, dar acolo unde nu se poate le prefer pe trotuar. Mi se parea foarte periculoasa pista de pe Sf. Ioan, mai ales ca trecea troleibuzul peste ea, fiindca nu avea destul loc sa intoarca de fapt. Sau nu se pricep soferii.
-
-
Exact. Pistele de bicicleta nu se fac pe trotuare!
Eu sunt “pentru” pistele de biciclete pe trotuar. Daca sunt marcate bine, nu intri in conflict cu nici un pieton. Da, este neplacut la intersectii, dar macar nu iti risti viata ca si pe pistele de pe carosabil. Si foarte bine ca se lucreaza acum cand nu este trafic, nici canicula, nici ploaie nici frig. Cineva totusi trebuie sa mai munceasca ca deocamdata majoritatea stau.
-
Perfect de acord ca traficul velo sa fie asimilat pietonalului. Mergand civilizat nu ai de ce intri in niciun conflict cu pietonii. Un automobil poate fi mortal in raport cu un biciclist, un biciclist nu poate fi mortal in raport cu un pieton.
-
Sunteți pe lângă de tot, pista de biciclete trebuie delimitată și de drum și de trotuar, să fie ceva separat, cu niște borduri fine.
-
Eu zic sa interziceti pietonii pe trotuar , daca nu au bani de masina macar de-o bicicleta atunci sa stea draq acasa!!! TRAIASCA BICICLISTI I!!!!!
Aș avea și eu o întrebare: ” Profităm de faptul că nu este trafic, spargem borduri, trotuare, cărăm molozul și pavăm”, au spus sursele TION, care ne-au asigurat că totul va arăta foarte frumos, mai ales când se va pune gazon.” Unde pușca mea puneți voi gazon pe Republicii, între Paris și Piața 700? Sau ăsta apare doar în factură?
Am auzit ca Covid e doar o raceala. sper sa raceasca Nobu Ricolae…
Iarasi???
Prima data ca ce avea trotuarul ala? Nu avea galme, gropi! De ce sa spargi ceva bun??
Si acuma?? Bani aruncati acuma cand o sa vina mega criza si cand unii in 2-3 saptamani nu o sa mai aiba bani din ce sa manance!!!
Si scarile de bloc sunt dezinfectate?? De avem timp si bani de trotuare?
Sa vi-l mai votati pe maimuta asta vopsita!!!
Prima pista de biciclete din istoria orasul amenajata pe carosabil exista deja pe str. Eneas ??